skip to Main Content
اپیزود ۶۲-  سریال لوسی قسمت یک؛ راپونگیزمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

اپیزود ۶۲- سریال لوسی قسمت یک؛ راپونگیزمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

سریال لوسی قسمت یک؛ راپونگی

ماجرای لوسی بلکمن، دختر انگلیسی که در توکیو گم شد.

ترجمه: فاطمه روانگرد (با تشکر از مجید متقی)| روایت: علی بندری | تدوین: امید صدیق‌فر | کاور: مجید آب‌پرور

موسیقی: John Fulford

موسیقی تیتراژ: Raining YU

اسپانسر: 

استیل البرز: سایت استیل البرز| اینستاگرام استیل البرز

منبع اصلی: People Who Eat Darknes | نویسنده: Richard Lloyd Parry

منابع دیگر:

Real Crime: Death Of a Hostess

https://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/japan/7832817/Tokyo-Vice-extract-Behind-the-Lucie-Blackman-story.html

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-1204087/He-offered-fortune-visit-sumptuous-apartment-Yes-risky—Lucie-Blackman-say-no.html

https://www.japantimes.co.jp/news/2005/01/29/national/roppongi-from-ashes-to-high-touch-town/#.XlvB3xco_RZ

 

67 نظر
    1. به نظر؟؟؟؟ عالیه.
      من حتی یک شب هم بدون گوش دادن به این پادکست ها خوابم نمیبره. به جرأت هر اپیزود رو بالای ۱۰ بار گوش دادم 🙂
      مطمئن باشید خیلی لذت خواهید برد.

      1. درباره ی جنگیدن سرباز ژاپنی ۲۹ سال بعد از پایان جنگ یه چیزی با عقل جور در نمیاد، جنگ و حضور توی جبهه احتیاج به پشتیبانی و تدارکات داره، یکی یا یک عده تنهایی نمی تونن جنگ رو ادامه بده-بدهند.

        تسلیحات و غذا و مایحتاج و پشتیبانی اطلاعاتی داره این ها چطور تامین میشده

    2. سلام.خسته نباشید جناب بندری و همکارای گرامیتون.شما بهترین هستید در این وااادی.امیدوارم به یاری خدا روزی برسه که شما در اوج موفقیت در زندگی به تماشای فعال شدن نصل جدید در ادامه راهتون بنشینید و اون زمان اونها از راهنماییهای شما بهره ببرند.بهترینها همراهتون

  1. شغل لوسی برگرفته از گیشاهای ژاپنی هستش. مردها دلشون میخواد چند ساعتی رو با زن هایی که سرگرمشون میکنن و خوش سر زبونن بگذرونن.کارهایی که یه گیشا میکرد هم دقیقا مثل کار هاستس هست.خندوندن مردها،تعریف کردن ازشون،آواز خوندن ، ساز زدن، رقصیدن و در کل مایه تفریح بودن‌.

    1. سلام . خسته نباشید . خیلی دمتون گرم از همه لحاظ . نمیخوام کامنت دوستان رو تکرار کنم و نقاط مثبت رو بگم. یه چیزی تو ابتدای این پادکست خورد تو ذوقم اونم اسپانسر بود‌‌. میدونم بحث اسپانسرینگ خیلی مفصله و به لحاظ حرفه ایی هر کمپانی میتونه اسپاسر باشه و اصلا لزونی نداره در یک راستا باشن ولی با این اوصاف هم اسپاسر اصلا به فضای channel b نمیخوره. مثلا وقتی شما مدح اسپاسر رو میکنین اگه استارت آپ باشه یا اگه مدیا باشه حتی اگه سرویس پرداخت پول باشه کلا هر چیزی باشه که به مطالعه و آگاهی ارتباط داشته باشه حمایت شما اعتبار بهش میده چون از جنس channel b . ولی( اجاق گاز چهار شعله با توان حرارتی بالا )من فک کنم خودتونم نمیدونین چیه یا چه فرقی با اجاق گاز های دیگه داره‌‌ و اصلا فک نکنم نیاز مخاطباتون باشه.

  2. سلام
    شروعش خیلی خوب بود . راستش من ماجراها و کتابهایی که راجع به آدم های معمولی هست رو دوست دارم و خیلی جذب میشم . امیدوارم که باز هم یه ماجرای جالب در انتظارمون باشه . توصیف هایی که از ژاپن و توکیو شده خیلی خوب بود و خیلی راحت توی ذهن آدم مجسم میشه. ممنونم که هستید و ذهنمون رو به خودتون مشغول میکنید

  3. خب گند زدی به داستان با اسپویل کردن اینکه دختره مرده!!! حرفه ای بودن به غرور و لایو و سخنرانی نیست به رعایت کردن خیلی مسایل جزیی در انجام درست کاره!

  4. من حدود یکسال هست که با چنل بی آشنا شدم و واقعا از لحظه لحظه ی گوش دادن به اپیزودها لذت بردم!
    الان ولی تو این موقعیت قرنطینه از قبل هم برام لذت بخش تر شده و باهاش دارم زمستونو سر میکنم…
    واقعا ازتون ممنونم
    خدا قوت
    به امید بهتر شدن حال همه مردم دنیا و خلاصی از کرونا*

  5. علی جان خسته نباشی، با کمال احترام به نظرم اینقدر تمرکزت رو روی بی پلاس گذاشتی برای فروش کتاب ها از اون استانداردها و تجربه های خوب چنل بی کاملا فاصله گرفتی و استایل خوبی که در نوشتن و روایت داستان داشتی از دست دادی. در این اپیزود هم ترتیب روایت وقایع کاملا اشتباه بود و بدتر از اون آخر داستان را خیلی زود لو دادی و کاملا هیجان داستان را از بین بردی. من همه این نکات منفی اپیزودهای اخیر چنل بی رو از بی پلاس میدونم. موفق باشی

  6. من هم موافق فرمایشات شما دوست عزیز ، فرداد عزیز هستم
    .
    من امروز برای خرید کتابهایی پس از روز های متمادی از خانه خارج شدم، البته بیشتر برای خرید غذا برای حیوان خانگی و کت سند بیرون رفتم وگرنه کتاب دلیل دوم بود.
    .
    همین الان نزدیکای ساعت نه روز شنبه برای اولین بار آخرین قسمت بی پلاس رو پخش کردم چند دقیقه ای ازش گوش دادم تصمیم دارم مابقی رو هم کوش کنم. نشنیده میگم که بی پلاس بسیار ایده خوبی داره، این که کتابهایی رو انتخاب میکنند و روایت ،برسی میشه که غیر داستانی هست خیلی خیلی قابل ستایشه ، شخصا مخالف این هستم که کتاب های داستانی و ادبی رو خلاصه کرد؛ کاری که چندی پیش متوجه انجام داده میشه مثلا کتاب رمان “آرزوهای بزرگ” در یکی دو، سه قسمت ۱۵ دقیقه ای خلاصه شده بود.
    .
    با وجود این که خودم دنبال کننده چنل بی هستم ، ازش لذت میبرم میتونم بگم که رو به کمرنگ شدنه ، احتمالا به زودی هم از نظر ها پاک بشه؛ چه با از یاد رفتنش چه با بسته شدنش. این اتفاق خواهد افتاد چون جای دیگه ای انرژی سرمایه گزاری میشه. (امیدوارم که این اتفاق نیوفته).
    .
    به خودم میگم که
    _تا کی قراره چنل بی برامون ماجراهای واقعی رو ترجمه بررسی و روایت کنه؟
    _تا کی این ماجراهای جذاب ادامه دارن؟
    _تا کی این ماجراها جذابیتشونو حفظ میکنن؟
    .
    شاید وقتشه که خودمون بریم دنبالشون،
    خودمون متن اصلی رو توی جورنال ها و سایت ها و منابع انگلیسی پیدا کنیم، شاید وقتشه که این روایت ها رو از جای دیگه بشنویم، به زبان انگلیسی، شاید وقتشه که ما مخاطبین چنل بی خودمون دست بکار بشیم و ما سررشته این کار رو بگیریم و ادامه بدیم در پادکست خودمون، چنل بی برای ما سرمشقی باشه و فانوسی راهنما، به اینجای کار که رسیده بهتره همتی هم از جانب خودمون باشه و فقط مصرف کننده نباشیم، تولید کننده هم میشه بود .
    .
    نهایتاً، لاجرم هر آغازی را پایانی هست، چه تلخ.
    آقای بندری و تیمشون به عنوان گروه بزرگ تر پدیده ای رو معرفی کردن، آموزش دادن، سرگرم کننده و لذت بخش بود و هست، امیدوارم که این مسیر به پایان راه چنل بی منتهی نشه. اگر هم شد ، به خیر و نیکی، صدای گرم اقای بندری رو توی بی پلاس میشنویم، باز هم از او و روایت هایش درس میگیریم و به مرحله بعد از آموختنمون از زندگی خواهیم رفت.
    .
    پر حرفی منو ببخشید، عرایض بنده نظر شخصی منه. با تشکر.

  7. سلام
    علی آقا واقعا کارت عالی و حرفه اییه ممنون از زحمات همه گروه
    من وکیل دادگستری و رشته آکادمیک من جزا و جرم شناسیه و از زمانی که پادکست های شمارو گوش کردم مخصوصا اپیزود ۵۲ یک پروژه تحقیقاتی با دوستان دست گرفتیم و راجع به کار آگاه خصوصی و حدود و اختیارش در آمریکا و اینکه چقدر میتونه در ایران جای کار داشته باشه تحقیق میکنیم
    باز هم ممنون

  8. بابا اینقدر ایراد نگیرید این بنده خدا خیلی ناز نازی و لوسه این انتقادها رو که ببینه به جای اینکه کار رو بهتر کنه قهر میکنه کلش رو تعطیل میکنه خودش هم جاهای مختلف گفته که انتقاد روی روحیه لطیف و نازنازیش تاثیر میزاره اذیتش نکنید بزارید کار خودش رو بکنه چون در کنار نازنازی بودن خود عقل کل پندار هم هست فکر میکنه انتقاد ها از روی نادانی و دشمنی هست
    فعلا با همین ها به هر شکل حال کنیم تا یا خودش به نتبجه برسه درستش کنه یا یک نفر دیگه بیاد یه پادکست جایگزین بسازه فعلا در شهر کورها یک چشم پادشاهه
    این ۳ ماهی یک اپیزود هم دیگه اینقدر داستان و تفسیر نداره بیخیال

    1. وااااقعا چقدر عجیبه که یک نفر بیاد برای ادم پادکست رایگان تولید کنه و کلی حال خوب ایجاد کنه بدون هیچ هزینه و توقعی
      و بعد ادم قدرنشناس وطلبکار باشه و بیاد این مدلی انتقاد کنه

  9. سلام میشه همیشه آهنگارو دقیق بذارین؟ هم اسم آهنگ خواننده آلبوم، الان اون موسیقی راک درام ش اسم اهنگش چیه هیج جوره نمیتونم پیدا کنم! لینک سایتی که دانلود کردین چیزی

  10. ممنون از تیم چنل بی دستمریزاد من از جاده ابریشم به بعد شنونده پادکست شما بودم سپاس ،فقط واسه من سوال بود چرا لوسی با یک وضع مالی تقریبا خوب در بدو ورود به ژاپن نتونسته یک گوشی و یک خط واسه خودش داشته باشه ؟

  11. ممنون از تیم چنل بی دستمریزاد من از جاده ابریشم به بعد شنونده پادکست شما بودم سپاس ،فقط واسه من سوال بود چرا لوسی با یک وضع مالی تقریبا خوب در بدو ورود به ژاپن نتونسته یک گوشی و یک خط واسه خودش داشته باشه ؟

  12. سلام عالی بود، تسلط و ظرافت کنترل صدای و. روایگری آقای بندر تو این اپیزود عالی تر از همیشه بود .ممنون که به جزییات و فضا سازی دقیق اهمیت میدید،نمونه های خوب از نوع کار و فعالیت هاستسی در سریال ریومادن وجود داره ،من دوباره نگاه کردم و تازه فضای داستان رو درک کردم
    خسته نباشید

  13. سلام . خسته نباشید . خیلی دمتون گرم از همه لحاظ . نمیخوام کامنت دوستان رو تکرار کنم و نقاط مثبت رو بگم. یه چیزی تو ابتدای این پادکست خورد تو ذوقم اونم اسپانسر بود‌‌. میدونم بحث اسپانسرینگ خیلی مفصله و به لحاظ حرفه ایی هر کمپانی میتونه اسپاسر باشه و اصلا لزونی نداره در یک راستا باشن ولی با این اوصاف هم اسپاسر اصلا به فضای channel b نمیخوره. مثلا وقتی شما مدح اسپاسر رو میکنین اگه استارت آپ باشه یا اگه مدیا باشه حتی اگه سرویس پرداخت پول باشه کلا هر چیزی باشه که به مطالعه و آگاهی ارتباط داشته باشه حمایت شما اعتبار بهش میده چون از جنس channel b . ولی( اجاق گاز چهار شعله با توان حرارتی بالا )من فک کنم خودتونم نمیدونین چیه یا چه فرقی با اجاق گاز های دیگه داره‌‌ و اصلا فک نکنم نیاز مخاطباتون باشه.

  14. علی جان، شما بی نظیری، من هیچ کدوم از پادکست هاتو از دست ندادم و تا میتونم تبلیغشون میکنم،
    فقط کمی دلگیرم از این همه فضا سازی که توی این سریال انجام دادی و ۶ قسمت به طول انجامید در حالی که باور کن نسبت به داستان نهایتا ۳ اپیزود کافیش بود، بعد یه چیزی مثل سیلک رود رو که میشد ۲۰ قسمت ادامش بدی سریع تموم کردی، یا اشو..
    چرا اخه؟

  15. عالی ، خسته نباشید . من دیگه دارم معتاد این پادکست میشم. شصت ساله هستم اما یاد سی سال پیش افتادم و مجلدات کتاب کلیدر محمود دولت آبادی که تند تند کار هامو میکردم و امور منزل و بچه ها رو رتق و فتق میکردم که بشینم سر کتاب کلیدر.
    واقعا دستتون درد نکنه ، ای والله.

    1. سلام. خوشحال میشم اگر کسی من روشن‌کنه٫ من‌به هیچ عنوان متوجه‌نشدم‌کی و چگونه یا‌بتوسط کی لوسی به‌قتل رسید!؟ آیا این‌اپیزد سانسور شده یا آیا دلیلی برای نگفتن هرگونه اطلاعاتی در این مورد وجود داره که من متوجه نمی‌شوم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *