مصاحبه‌های انجام‌شده با علی بندری

در این‌جا می‌توانید به فایل یا لینک مصاحبه‌هایی که با علی بندری شده دسترسی داشته باشید. این لیست به تدریج کامل‌تر می‌شود.

وب‌سایت دیدار

پادکست باید شبیه من باشد

پرونده‌ای برای پدیده پادکست و پادکست فارسی / بخش دوم / گفتگو با «علی بندری» پادکستر «چنل بی‌» و‌ «بی پلاس»

آنلاین بخوانید

مجله مدیریت ارتباطات

همه دنیا اخباری که می‌شنویم نیست

دانلود فایل پی‌دی‌اف

پادکست هزارتو

این همه‌ی پادکست نیست

‌تو این قسمت با علی بندری، سازنده‌ی پادکست‌های چنل بی و بی پلاس درباره‌ی تجربه‌ی شنیدنِ پادکست حرف می‌زنیم. پادکست و امکاناتِ فرمی‌ش رو بررسی می‌کنیم و در نهایت نقبی هم می‌زنیم به پادکست‌های فارسی، به‌خصوص چنل بی

آنلاین بشنوید

دانشمند

مردم شنیدن داستان‌های تبهکاران را دوست دارند

وقتی قرار شد موضوع دارک‌وب را برای جلد انتخاب کنیم، همه ناگهان یاد پادکست‌های سریالی کانال بی از Silkroad افتادیم. مجموعه پادکست‌هایی که بسیار شنیده شد و مورد توجه قرار گرفت. ساختن پادکست در ایران از جنس نو تولید محتوا است که به تازگی مخاطبان خاص خود را پیدا کرده است. هرچند واژه‌های چایگزینی در زبان فارسی برای Podcast پیشنهاد می‌شود و شاید بتوان ترکیب «بسته شنیداری» را تا حدودی قبول کرد اما باید پذیرفت که لغت پادکست ریشه در پیدایش آن دارد. علی بندری در پادکست کانال‌بی شیوه خود را دارد. مطالب که در نشریات یا کتب مختلف می‌خواند را انتخاب و تعریف می‌کند البته کانال‌بی همکار مترجم و تدوین‌گر هم دارد. با اون درباره ساختن پادکست ماجرای سیلک‌رود صحبت کرده‌ایم.

دانلود فایل

مجله هفته

دنیا پر از قصه‌هایی است که حواس ما بهشان نیست

در میان پادکست‌های فارسی، «چَنِل بی» قدیمی‌ترین نیست؛ اما به گواه اعداد ارقام محبوب‌ترین است. اولین اپیزود پادکست ChannelB با اسم اولیه‌ی ‌«کانال‌بی» منتشر شد و هر سه هفته یک‌بار اپیزود جدیدی از آن عرضه شده است (کمابیش). در هر اپیزودِ پادکست روایت علی بندری و همکارانش را از گزارش بلند یک ماجرای واقعی که در یک رسانه‌ی ‌معتبر انگلیسی‌زبان منتشر شده به فارسی می‌شنویم. به روایت «ناملیک» اولین پادکست «چَنِل بی» در روز ۲۹ اوت ۲۰۱۵ همرسان شده است. و اینک قسمت اول این گفت‌وگو تقریباً هم‌زمان (در نزدیک‌ترین پنجشنبهٔ) سالگرد این تاریخ، منتشر می‌شود و خوشحالیم که پادکست‌های پرطرفدار او نمونه واضح و موفق استفاده بهینه و کاربردی از عناصر ادبی در سوژه‌هایی است که محتوایشان ادبی نیست (عناصری مانند: روایت، قصه‌داری، خلاصه‌سازی و نیز ارجاعات دقیق و خلاقانه).

دانلود فایل پی‌دی‌افآنلاین بخوانید