Skip to main content

تام هنکس و کارگردان پاول گرینگرس دوباره برای ساخت فیلم درام News of the World همکاری می‌کنند. بازیگر برنده جایزه اسکار و کارگردان نامزد دریافت اسکار پس از سال ۲۰۱۳ و ساخت فیلم کاپیتان فیلیپس، فعالیت مشترک نداشته‌اند. کاپیتان فیلیپس یک فیلم جنایی-هیجانی است که براساس ماجرای واقعی دزدیده‌شدن کشتی مائرسک آلاباما توسط دزدان دریایی سومالی ساخته شده است. این فیلم مورد توجه و تحسین قرار گرفت و نامزد دریافت شش اسکار در سال ۲۰۱۳ شد. ماجرای دیگری از دزدان دریایی سومالی را در اپیزود ۳ چنل‌بی شنیده‌ایم.
از آن سال، هنکس و گرینگرس جداگانه به فعالیت‌های خود ادامه داده‌اند و هر کدام مشغول کارهای مختلفی بوده‌اند. هنکس روزهای پایانی صداگذاری و دوبله شخصیت کلانتر وودی را در انیمشن آینده پیکسار، داستان اسباب بازی ۴، پشت سر می‌گذارد. همچنین بازی در نقش فرد راجرز را در فیلمی براساس زندگی او، A Beautiful Day in the Neighborhood، به پایان می‌رساند.
هم‌زمان، گرینگرس نویسندگی و کارگردانی فیلم درام سال گذشته نتفلیکس را به نام ۲۲ July به اتمام رسانده است. در این فیلم داستان ناگوارترین حمله تروریستی نروژ توسط آندرس بریویک بازگو می‌شود (ماجرای آن را در اپیزود ۱ چنل‌بی شنیده‌ایم).
خبر همکاری هنکس و گرینگرس توسط خبرگزاری هالییود منتشر شده است. اگرچه این خبر صد در صد تایید نشده (گرینگرس همچنان در حال مذاکره است)، اما بر اساس متن، هنکس برای بازی در نقش کاپیتان جفرسون کایل کید انتخاب شده است. او یک گوینده اخبار است که پس از جنگ داخلی تگزاس به آنجا سفر می‌کند تا اخبار را برای اهالی بی‌اطلاع و محروم بازگو کند. فیلمنامه News of the World از رمان پرفروش پائولت جایلس با همین نام اقتباس شده است.

 

طبق داستان News of the World متوجه می‌شویم، کید (هنکس) یک مرد بیوه است که زمان رشد و بلوغ دخترش در کنار او نبوده است. او در طول سفرش با دختر ده ساله‌ای رو به رو می‌شود که والدینش به قتل رسیده‌اند و از آن زمان با مردم بومی کیووا زندگی می‌کند. کید موظف می‌شود او را به بستگانش برساند، اما در مسیرشان تحت تعقیب باند خطرناکی قرار می‌گیرند که باعث شکل‌گیری رابطه پدر-دختری میان کید و دختر می‌شود. داستان‌های مشابه بسیاری در طول سال‌ها روایت شده است. یکی از موارد قابل توجه آن فیلم True Grit در سال ۲۰۱۰ است که علاوه بر فروش موفق در گیشه، جوایز بسیاری نیز کسب کرد.
در حال حاضر به نظر می‌رسد، این فیلم از آن دست ژانرهایی است که هنکس توانایی و مهارت بازی در آن‌ها را دارد. اگرچه سبک کارگردانی گرینگرس اغلب با ژانر هیجان و دلهره پیوند دارد، توانایی او در انتقال عواطف و احساسات به داستان‌هایش نیز بارها و بارها ثابت شده است. فیلم کاپیتان فیلیپس ثابت می‌کند، همکاری گرینگرس و هنکس می‌تواند در برانگیختن حس هم‌دلی و بی‌قراری از فرط هیجان هنگام تماشای فیلم، بسیار شگفت‌انگیز و درخشان باشد. همان طور که News of the World در حوزه‌ی ادبیات موفقیت‌های بزرگی کسب کرده، این پروژه هم می‌تواند برای هنکس و گرینگرس دستاوردهای قابل توجهی در زمینه‌ی فروش فیلم و کسب جوائز معتبر به همراه داشته باشد.

 

منبع

مترجم زهرا مدرس

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید