Skip to main content

کمپانی DRG حق پخش درام “۲۲JULY” را دریافت کرد، فیلمی که در مورد رفتار عامه‌ی مردم پس از جنایت “آندرس‌برویک” در سال ۲۰۱۱ است.

در روز جمعه ۲۲ جولای سال ۲۰۱۱ یک بمب دست‌ساز ۲۰۰۰ پوندی که در یک ماشین جاسازی شده بود، در نزدیکی مجموعه ادارات دولتی اسلو منفجر شد و باعث کشته‌شدن ۸ نفر و زخمی‌شدن ده‌ها نفر شد، زمانی که نیرو‌های امدادی به محل حادثه رسیدند، بریویک ۳۲ ساله به سمت جزیره کوچک اوتایا، محل برگزاری اردوی هوادارن حزب کارگر نروژ، رفت و در یک تیراندازی گسترده ۶۹ تن از شرکت‌کنندگان را که اکثراً نوجوان بودند به قتل رساند (اپیزود ۱ نامه‌ای از نروژ).

فیلم درام ۲۲ جولای توسط کمپانی NRK تولید شده و بازیگرانی همچون الکساندرا ژرپن، ایوین برندزاگ، هولگا گورین، ماریوس لین و آن اسکومسول در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

ایوار کوهن تولی‌کننده این فیلم گفته: ۲۲ جولای یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ نروژ است، این حادثه تاثیر شگرفی بر روی کشور ما گذاشت و جهان را به شوک فرو‌برد.

 

ولی در زمان آن اتفاق، شاهد اقدامات کوچک و بزرگی بودیم که ما (مردم نروژ) را به عنوان یک ملت تعریف کرد. این داستان در مورد همین اقدامات و در مورد سیستم‌های حاکمیتی که زندگی روزمره‌ی ما را شکل می‌دهند است. سیستم‌هایی که ما هم به‌خاطر وجود آنها و هم برای حفظ آنها کار می‌کنیم. این داستان در مورد تروریست و اقدامات ضد‌ بشری آن نیست، این یک داستان در مورد خود ماست.

دیو کلارک یکی از مدیران شرکت DRG نیز گفت: در حالی که ۲۲ جولای یک داستان منحصرا نروژی است، تاثیر جهانی و تم بین‌المللی دارد، حادثه‌ای که با هم‌دردی جهان همراه شد، این داستان توسط یک تیم با استعداد فیلمبرداری شده و بدون شک در مرحله پخش بین‌المللی موفق خواهد بود.

او ادامه داد، ایوار و تیم او شهرت خوبی برای تولید فیلم‌های جذاب بین‌المللی و با کیفیت دارند، فیلم‌هایی همچون “Eyewitness” که دور دنیا را گشته‌است. کمپانی DRG در دو سال گذشته مبلغ دو میلیون پوند را در تولید فیلم‌نامه‌های منطقه‌ی اسکاندیناوی سرمایه‌‌‌گذاری کرده است و به این حمایت برای حفظ و تولید بهترین آثار این منطقه همچون “۲۲ جولای” ادامه خواهد داد.

 

ترجمه:مهران

منبع
 
 

دیدگاهتان را بنویسید