skip to Main Content
کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ جان مکافی، اینبار از آب‌های آزادزمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه

کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ جان مکافی، اینبار از آب‌های آزادزمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه

جان مکافی درحالی خود را نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا معرفی می‌کند که به گفته‌ی خودش این روزها در حال فرار است و از دست دولت آمریکا مخفی شده‌ است.

او در فواصل ۵ دقیقه‌ای ارتباط تلفنی خودش را قطع می‌کند و چند ساعت بعد و از نقطه‌ای دیگر در اقیانوس، از داخل قایقی که این روزها در آن زندگی می‌کند، صحبتش را ادامه‌ می‌دهد. به گفته‌ی مکافی این کار برای سخت‌تر شدن ردیابی موقعیتش است.

ولی چرا یک کاندیدای ریاست جمهوری نیاز دارد که اینچنین فرار کند؟

“من به مدت ۸ سال مالیات پرداخت نکردم، چرا؟! ۱- چون مالیات غیر‌قانونی‌ست ۲- تا همینجای کار ده‌ها میلیون دلار پرداخت کردم ولی هیچ خدماتی دریافت نکردم ۳-من با پول موسسه مکافی زندگی می‌کنم و مجموع درآمد‌های من منفی است، ولی یک هدف بزرگ دارم و برای آن اینجا هستم.”

مکافی اخیرا در توییتر اعلام کرده که نظام مالیاتی غیرقانونی است و اعتراف کرده که برای ۸ سال مالیات پرداخت نکرده، مکافی عملا اداره مالیات ایالات متحده را تحریک می‌کند که به دنبال او برود، هرچند خودش اعتقاد دارد که آنها مدت‌هاست در تعقیبش هستند.

به گفته‌ی مکافی او و همسرش متهم به عدم پرداخت مالیات بر درآمد هستند. در ۲۲ ژانویه مکافی با انتشار یک ویدیو ادعا کرد IRS (اداره مالیات ایالات متحده) یک هیئت قضایی تشکیل داده که او و ۴ نفر از اعضای کمپین انتخاباتی‌اش را تحت عنوان “جرایم نامشخص ناشی از مشارکت در جرم” دستگیر کنند.

او سپس اعلام کرد که کمپین انتخاباتی خود را در حالی اداره می‌کند که در حال فرار از دست دولت است و در یک قایق در آب‌های آزاد زندگی می‌کند، قایقی که او نامش را “قایق آزادی” گذاشته.

در طول تاریخ ایالات متحده سابقه نداشته که یک کاندیدای ریاست جمهوری هم‌زمان در حال فرار از دست دولت آمریکا باشد و در رقابت‌های انتخاباتی هم شرکت کند.

حالا این سؤال مطرح می‌شود که مکافی چطور می‌خواهد این کار را انجام دهد؟ پاسخ او، استفاده از سیستم‌های رمز نگاری و تکنولوژی است.

جان مکافی
جان مکافی در کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰

من از جانشین استفاده می‌کنم

ایده‌ی او جالب به نظر می‌رسد، به گفته‌ی جان مکافی‌، او افرادی را به‌عنوان جانشین خود استخدام می‌کند، در حالی که یک دوربین تصاویر را همراه با صدا از و به مخفیگاه او ارسال می‌کند و به این شکل، او می‌تواند به صورت زنده با مخاطبین خودش صحبت کند و البته یک ماسک از صورت مکافی که این حس را القا کند که خود او در حال سخنرانی‌ست.

“بله من همچنان می‌خواهم نماینده‌ی جنبش لیبرتارین باشم، من از جانشین‌هایم استفاده می‌کنم، آنها تمام کارهایی که من می‌خواستم انجام دهم را انجام می‌دهند. مباحثه، سخنرانی، مناظره، و ماسک صورت من را به روی سر دارند و با یک اسمارت فون من می‌بینم که با چه کسی صحبت می‌کنم و جواب می‌دهم.

من قصد رییس جمهور شدن ندارم

شاید عجیب‌ترین قسمت برنامه‌های مکافی این باشد که او اصلا نمی‌خواهد رییس‌جمهور شود.

او اعلام کرده که تنها هدف او آزادی مردم آمریکا از جنون و کنترل شدید دولت آمریکاست، که عملا خود را به ارباب مردم تبدیل کرده.

مکافی شدیدا هم طرفدار استفاده از ارزهای رمزپایه است تا قدرت را از اداره مالیات فدرال بگیرد و به مردم امکان این را بدهد که درآمد‌های خود را مخفی کنند و نیاز به پرداخت مالیات نداشته باشند.

به گفته‌ی مکافی همین اعتراض بی‌وقفه او به نظام مالیاتی و IRS‌ است که باعث محکومیت او شده است.

به عقیده‌ی مکافی “ارزهای رمزپایه، یک اقتصاد به کلی ناشناس و مخفی را شکل می‌دهند، این ارزها به هیچ وجه قابل محدود و مسدود شدن و ردگیری از طرف حکومت‌ها نیستند. ‌اگر مردم در سطح وسیعی به استفاده از این نوع پول‌ها روی بیاورند دیگر راهی برای ادارات مالیات باقی نخواهد ماند.

شایان ذکر است که کمپین او همانطور که وبسایتش به آن اشاره کرده بجز این سیاست، هیچ سیاست دیگری ندارد.

“از من درباره‌ی مهاجرت، روابط خارجی، آموزش و… نپرسید، من هیچ ایده‌ای ندارم کسانی هم که ادعا می‌کنند، یا به خودشان دروغ می‌گویند، و یا مشخصا به شما، ما قبل از هر چیز باید آزاد باشیم، ‌آزادی تنها هدف من است”.

وقتی از مکافی در مورد ویژگی‌های کمپینش سوال کردیم گفت،‌ من نمی خواهم رییس جمهور شوم، اگر پیروز شدم هم در خانه می مانم.

این تفکر عجیب در شعار انتخاباتی عجیب‌ترش هم منعکس شده:

“به مکافی رای ندهید”.

ترجمه: مهران

منبع

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *