skip to Main Content
ادعای ۴.۲ میلیون‌ دلاری مادر کانرد روی رد شدزمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

ادعای ۴.۲ میلیون‌ دلاری مادر کانرد روی رد شدزمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

دادخواست غرامت ۴.۲ میلیون دلاری در خصوص قتل غیرعمد “روی کانرد” بر علیه میشل کارتر ۲۲ ساله، به دلیل تشویق دوست پسرش به خودکشی از طریق ارسال مجموعه‌ای از پیام‌های متنی رد شد.

میشل کارتر در سال ۲۰۱۷ به دلیل ترغیب دوست پسرش به خودکشی مجرم شناخته شد.

میشل ۲۲ ساله که در آن زمان ۱۷ سال داشت از فوریه امسال دوران محکومیت ۱۵ ماهه خود را شروع کرده است.

بلافاصله پس از محکومیت میشل، مادر کانرد یک دعوی جدید در خصوص دریافت ۴.۲ میلیون دلار غرامت به دلیل تاثیرات روانی ناشی از مرگ پسرش بر علیه او تنظیم کرد.

پیش‌تر اریک گلدمن وکیل مادر کانرد اعلام کرده بود که این مسئله حل شده است، ولی از اعلام جزئیات بیشتر خود‌داری کرد.

اما اخیرا مقامات قضایی اعلام کردند که این دادخواست توسط دادگاه رد شده، و مادر کانرد دیگر نمی‌تواند دادخواست دیگری در خصوص این پرونده مطرح نماید.

“کانرد روی” در ۱۲ جولای ۲۰۱۴ بوسیله گاز مونوکسید کربن، در داخل خودروی خود به زندگیش پایان داد.

وقتی که روی در حال خودکشی بود به دوست دخترش “میشل کارتر” پیام داد که ترسیده است، اما میشل او را تشویق کرد که به داخل ماشین برگردد.(اپیزود۳۳-دختری به نام میشل).

میشل کارتر به همراه وکیل خود در دادگاه
میشل کارتر در انتظار حکم دادگاه (Photo by Matt West)

 

کارتر و روی هر‌دو دچار افسردگی بودند، روی پیش از آن هم یک بار دیگر اقدام به خودکشی کرده بود.

آن‌ها، هر دو در ماساچوست زندگی می‌کردند اما در یک سفر خانوادگی به فلوریدا، در سال ۲۰۱۲ با هم آشنا شده بودند.

رابطه‌ی آن‌ها، بیشتر از طریق پیام متنی و ارتباط آنلاین بود.

در بسیاری از پیام‌هایی که بین آنها رد و بدل می‌شد، کارتر روی را تشویق می‌کرد، که به زندگی خود پایان دهد و زمانی که در انجام این کار دچار تردید شده بود با پیام‌های خود او را مجاب کرد تا خودکشی خود را تکمیل کند.

متن پیام‌های رد و بدل شده بین آن‌ها توسط دادگاه عالی قضایی منتشر شد.

میشل در روز مرگ کانرد در یکی از این پیام‌ها گفته بود: “تو هی میگی انجامش میدم ولی همیشه از انجام دادنش منصرف میشی، اگر انجامش ندی اوضاع همیشه همینطور میمونه”.

یا در پیامی دیگر گفته بود: “من فکر می‌کردم تو می‌خوایی این کار رو انجام بدی، الان درست وقتشه و تو هم آماده انجام دادنشی، فقط انجامش بده عزیزم”.

و همچنین در پیامی دیگر: “تو سرانجام در بهشت به آرامش می‌رسی دیگه دردی نمی‌مونه، هیچ مشکلی نیست طبیعیه که ترسیده باشی، این به این معنیه که داری می‌میری”.

اما با وجود تمام این‌ها عامل اصلی محکومیت او از نظر دادگاه جوانان، این بود که وقتی ماشین، پر از گاز مونوکسید‌کربن بود و روی، از آن خارج شده بود، میشل به صورت تلفنی به روی گفته بود که برگرد به ماشین، قاضی پرونده خطاب به میشل گفت، او وظیفه داشت با پلیس و یا با خانواده روی تماس بگیرد، ولی به جای آن تا زمان مرگ، پشت تلفن با کانرد صحبت می‌کرد.

در دادگاه وکیل میشل تاکید داشت که او در ابتدا تلاش کرد که با کانرد خارج از موضوع خودکشی صحبت کند و کانرد را تشویق کرد که قوی باشد. وکیل میشل گفت کانرد تصمیمش برای خودکشی را گرفته بود و میشل نمی‌توانست کاری انجام دهد که این اتفاق رخ ندهد.

وکلای میشل در دفاع از او گفته بودند که هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند اگر او برای کمک تماس می‌گرفت کانرد زنده می‌ماند. آن‌ها همچنین تاکید داشتند که هیچ مدرکی، دال بر اینکه میشل به کانرد گفته باشد که به داخل ماشین برگردد وجود ندارد.

پرونده میشل کارتر در زمان خودش باعث جلب توجهات بین‌المللی شد، و هم‌اکنون هم موضوع یک مستند دو قسمتی از شبکه HBO به اسم “دوستت دارم، حالا بمیر” است، اولین نمایش عمومی این مستند، ماه گذشته در شهر آستین انجام شد.

 

منبع

ترجمه: مهران مرندی

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *