Skip to main content

توییت مرموز حساب جان مکافی توسط یکی از کارمندانش، هواداران و دنبال‌کنندگان مکافی را در رابطه با معنای آن گیج کرد. این توییت افشا کرد، بنیان‌گذار و مدیر عامل سابق شرکت مکافی لازم است برای مدتی مخفی شود -به این معنا که از هرگونه فعالیتی در فضای مجازی که قابل رد گیری باشد، خودداری کند- و حساب توییتر او موقتا توسط یکی از کارمندانش اداره خواهد شد. این توییت واکنش‌های متفاوتی از سوی دنبال‌کنندگان او در پی داشت، عده‌ای با گیف (Gifs) این خبر رو مسخره کرده و عده دیگری برایش آرزوی موفقیت کردند. گروهی‌ هم گمانه‌زنی کردند که جان مکافی دستگیر شده‌است.

 

مکافی از ژانویه ۲۰۱۹ که اعلام کرد تحت تعقیب مقامات ایالات متحده قرار گرفته، در حال فرار است. مکافی در پی تشکیل یک هیئت منصفه برای بررسی اتهامات مالیاتی خود، با همسرش و چهار نفر از کارکنان کمپین انتخاباتی‌اش برای سال ۲۰۲۰، در یک قایق زندگی می‌کند. اداره‌ی مالیات ایالات متحده (IRS) وجود چنین اتهاماتی را تایید نکرده است. داستان مکافی و ماجراجویی‌هایش را در اپیزود ۳۶ چنل‌بی شنیده‌ایم.
این اطلاعیه که او می‌خواهد برای مدتی مخفی شود به گمانه زنی‌های متعددی در مورد عاقبت مکافی، هوادار سرسخت و صریح ارزرمز و مواد مخدر، منجر شد. شایعاتی در مورد تحت تعقیب بودن اون توسط ماموران فدرال و لزوم قطع شبکه‌های ارتباطی به منظور مخفی نگه داشتن مکان اون پخش شد. با این حال، یک روز پس از این توییت حساب او به روزرسانی شد. این توییت تازه اطلاع داد مکافی دستگیر و زندانی نشده است، آن‌ها از قایق خارج شده و در مکان جدیدی روی زمین مستقر شده‌اند.
به نظر می‌رسد، با این توییت هرگونه حدس و گمانی در مورد دستگیری مکافی رفع و همچنین آزادی و امنیت او تایید شد. واکنش‌ها نیز تا حد زیادی مثبت بود؛ عده‌ی زیادی هم از اینکه او در امان است و به زودی می‌تواند گزارشی از رمزنگاری (رمزارز) ارائه دهد، ابراز خوشحالی و آسودگی کردند.

منبع

مترجم زهرا مدرس

 

دیدگاهتان را بنویسید