Skip to main content

در آخرین روز از مسابقات قهرمانی کشور آفریقای جنوبی لوو مانیونگا با پرشی به طول هشت متر و ۳۵ سانتیمتر به مقام اول دست پیدا کرد و نشان داد که آفریقای جنوبی همچنان می‌خواهد یکی از مدعیان پرش طول مردان باقی بماند.

سال گذشته هم مانیونگا با ثبت بهترین رکورد خود با طول ۸ متر و ۶۵ سانتیمتر موفق شده بود به مقام قهرمانی برسد و امسال هم توانست از مقام خود دفاع کند و نفر اول مسابقات ملی در کشور آفریقای جنوبی شود.

مانیونگا که دو سال پیش در مسابقات قهرمانی جهان در لندن موفق به کسب مدال طلا شده بود حالا خود را برای فصل جدید مسابقات دو میدانی، که از ماه آینده در اروپا آغاز می‌شود آماده می‌کند و پس از آن برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در مسابقات جهانی در دوحه قطر شرکت خواهد کرد. البته هدف اصلی او مسابقات المپیک توکیو است که سال آینده برگزار می‌شود.

مانیونگا در حالی در سال‌های اخیر عملکردی خیره‌کننده از خود ثبت کرده است، که مدت‌ها درگیر مشکلات مصرف مواد مخدر بود و حتی برای مدتی به همین دلیل، از شرکت در مسابقات منع شده بود.

 

لوو مانیونگا در مسابقات پرش طول مردان IAAF Diamond League – سال ۲۰۰۸ زوریخ (Photo by Fabrice COFFRINI / AFP)

 

مانیونگا سفری پر فراز و نشیب را طی کرد تا سرانجام به این موفقیت‌ها دست پیدا کند و شاید مهم‌ترین فرد در کمک به او برای رسیدن به این جایگاه مربی فقید او ماریو اسمیت باشد که از او یک قهرمان ساخت.

ماریو اسمیت در سال ۲۰۱۴ وقتی که در حال رفتن به سمت شهر محل زندگی مانیونگا بود، در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داد، و این حسرت برای مانیونگا باقی ماند تا موفقیت خود را به او نشان دهد.

در یک مصاحبه ویدئویی وقتی خبرنگار از مانیونگا می‌پرسد که اگر ماریو اسمیت امروز زنده بود در مورد تو چه فکر می‌کرد، درحالی که اشک می‌ریخت گفت: “فکر می‌کنم به من افتخار می‌کرد، او حتی زمانی که از شرکت در مسابقات محروم بودم از من ناامید نشد و برای من جنگید، و به این کار تا آخرین لحظه زندگیش ادامه داد”.

ماجرای زندگی پر فراز و نشیب مانیونگا، و چگونگی تبدیل‌شدندش به یک قهرمان را در اپیزود ۴۸ چنل بی بشنوید.

 

منبع ۱

منبع ۲

ترجمه: مهران مرندی

یک دیدگاه

  • رویا گفت:

    داستان زیبایی بود، آدمی به فکر میرفت اگر جان و اسمیت در زندگی مانیونگا نبودند، این آدم چه سرنوشتی داشت
    نقش ما در زندگی بقیه افراد چطوره؟ آیا ما هم شبیه جان خواهیم بود؟ آیا امثال جان در زندگی ما خواهند بود؟

دیدگاهتان را بنویسید