skip to Main Content
پیشنهاد استفاده از ثروت ال چاپو برای ساختن دیوار مرزی مکزیک و آمریکازمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

پیشنهاد استفاده از ثروت ال چاپو برای ساختن دیوار مرزی مکزیک و آمریکازمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

“ورن بوکنن”، عضو مجلس نمایندگان آمریکا، بخش “اپینیون” وبسایت خبرگزاری فاکس نیوز نوشت: باید از ۱۴ میلیارد دلار ثروت ال چاپو در جهت امن کردن مرزهای جنوبی و نجات زندگی انسان‌ها استفاده کنیم.

 

متن زیر ترجمه‌ی بخشی از دیدگاه این نماینده‌ی جمهوری‌خواه است.

ورن بوکنن/ جمهوری‌خواه عکس از floridapolitics

 

محکومیت “ال چاپو گوزمان” از ماه جولای به اجرا گذاشته می‌شود. پس زمان آن رسیده که ثروتش خرج ساخت دیوار در مرز جنوبی با مکزیک شود.

“ال چاپو” در ماه فوریه به جرم قاچاق مواد، دست‌داشتن در عملیات‌های مجرمانه و خشونت‌های مسلحانه محکوم شد.

“ال چاپو” رهبر سابق کارتل “سینالوا” با تکیه بر ثروتش از طریق ایجاد رعب، خونریزی و رشوه دادن به مقامات قانون و دولت، کارتل خود را اداره می‌کرد.

ال چاپو در قسمت‌هایی از مکزیک از دولت مکزیک قدرت و نفوذ بیشتری داشت. او با تکیه بر قدرت و نفوذش دو بار از زندان‌های مکزیک گریخت.

با توجه به این‌که او همه‌ی عمرش را باید در پشت میله‌های زندان بگذراند یک سوال باقی می‌ماند؛ تکلیف پولی که او از مواد مخدر به دست آورده چه می‌شود؟

من از کنگره درخواست دارم که طرح ال چاپو (El CHAPO Act) را تصویب کند. این قانون لزوم هزینه‌شدن ثروت او برای هدفی ضروری‌تر را حمایت می‌کند و می‌توان دیواری در مرز جنوبی با مکزیک کشید.

 

مرز آریزونا و مکزیک Th REUTERS/Samantha Sais/

 

در فهرست میلیاردرهای مجله‌ی فوربس، امپراطوری “ال چاپو” در حدود ۱۴ میلیارد دلار ثروت دارد که آن را با از بین‌بردن زندگی میلیون‌ها آمریکایی به دست آورده است.

با توجه به این‌که رییس‌جمهور ترامپ به دنبال امن‌کردن مرز جنوبی و محافظت از مردم آمریکاست، کنگره نیز می‌بایست این معیار معقول را در نظر گرفته و پول “ال‌چاپو” را جهت جلوگیری از گردش مواد مخدر و خشونت در جامعه ما هزینه کند.

 

ترجمه و تخلیص: مدی

منبع

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *