Skip to main content

صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری اجلاس سران کشورهای گروه بیست به این موضوع اشاره کرد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان‌‌، صحنه‌‌ی اجلاس سران گروه بیست را برگزید تا در آن برای نخستین بار به دو حمله‌‌ی لرزشی که طی چند روز به او دست داده بود، اشاره کند و این اقدام جایی برای هیچ‌گونه حدس و گمانی در این رابطه باقی نگذاشت.

وقتی در یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی از او سوال شد که آیا ‌‌می‌داند علت لرزش‌‌ها چیست و با پزشک متخصص مشورت کرده یا خیر؟ پاسخ داد‌‌: اطمینان دارم عارضه‌‌ها به همان شکل که ایجاد شدند از بین خواهند رفت.

به گزارش رسانه‌‌ی آلمان وی افزود: معنی این سوال را درک ‌‌می‌کنم اما خبر خاصی ندارم، من خوبم.

 

نگاه اجمالی

صدر اعظم آلمان در کمتر از ده روز دچار دو حمله‌‌ی لرزش شده است. اولین حادثه طی میزبانی رسمی از رییس جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی رخ داد. هنگامی که گروه سرود ارتش، سرود ملی آلمان را خواند، بدن او شروع به لرزیدن کرد.

کمی بعد از این اتفاق، مرکل در تلاش برای اینکه نشان دهد علت حملات‌‌، کم‌آبی ناشی از دمای بالای هوا بوده است‌‌، بیان کرد که (برای بهتر شدن) سه لیوان آب نوشیده است.

اما پنج شنبه‌‌ی گذشته صدر اعظم دوباره دچار لزرش شد.

بیشتر بخوانید:‌ مدل رهبری آنگلا مرکل

این حمله طی مراسم معرفی وزیر جدید دادگستری کریستین لمبرچت و این بار در کاخ ریاست جمهوری رخ داد. سپس به او یک لیوان آب تعارف شد که آن را رد کرد. وقتی مرکل از آنجا رفت لرزش‌‌ها از بین رفتند.

بعد از آن مرکل به ساختمان مجلس نمایندگان رفت و در آنجا آرام و همراه با لبخندی بر لب دیده شد، و بعد به اوزاکا پرواز کرد‌‌. اما مطبوعات کشور ‌‌می‌خواستند بدانند آیا او به بیماری‌ای دچار شده که ممکن است او را از خدمت‌رسانی در جایگاهش بازدارد یا خیر.

روز جمعه سخنگوی معاون اجرایی دولت‌‌، مارتینا فیتز، در یک نشست خبری خاطرنشان ساخت که حال خانم مرکل خوب است، در سلامت کامل بوده و قادر به انجام وظایف خود ‌‌است.

او ‌‌می‌گوید: تصاویر نشست اوزاکا نشانگر یک صدراعظم کاملا فعال و سالم است که کارهایش و تمامی نشست‌‌های برنامه‌ریزی شده را انجام ‌‌می‌دهد.

روزنامه‌‌های اشتوتگاتر سایتون و اشتوتگاتر ناخریستن، همان روز اعلام کردند بر اساس گفته‌‌ی منابع نزدیک به دولت، مرکل شخصا معتقد است حملات اخیر نوعی واکنش فیزیکی هستند و در نتیجه‌‌ی گرفتگی عضلانی که خانم مرکل هفته‌ی قبل از ملاقات با کزینسکی، از آن رنج  ‌‌می‌برد، ایجاد شده‌اند.

 

آنالینا بائربوک، رییس حزب سبز آلمان، با توییتی عذرخواهی کرد

 

چیز مهمی نیست

روزنامه‌‌ها به نقل از منابع نوشتند: “جای نگرانی نیست”. “باقی مانده‌‌ی گرفتگی عضلانی هفته‌‌ی قبل منجر به موقعیت امروز شده، و لذا این  لرزش‌‌ها صرفا عوارض فیزیکی حملات گذشته است.”

رییس حزب سبز آلمان از آخرین رعشه‌‌ی مرکل به شیوه‌‌ی ناکارآمدی بهره جست. رهبر حزب محیط زیست گرا بیان کرد که بین لرزش‌‌ها و تغییرات آب و هوایی ارتباطی وجود داشته است.

او گفت‌‌: بر صدر اعظم روشن است که آب و هوای این تابستان روی سلامتی اثر خواهد گذاشت” سپس در توییتر عذرخواهی کرد و گفت: آن بیانیه اشتباه بود.

 

مترجم: سمین صاحب نسق

منبع  |  منبع ویدیو

 

 

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید