skip to Main Content
آیا FBI درباره‌ی دی بی کوپر اشتباه کرده‌است؟زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

آیا FBI درباره‌ی دی بی کوپر اشتباه کرده‌است؟زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

اریک اولیس یکی از کارآگاهان آماتور ایالت آریزوناست که پرونده‌ی کوپر را مشتاقانه پیگیری می‌کند. او اخیرا ادعا کرده‌ که از هویت اصلی این هواپیماربا و محل اصلی فرود او خبر دارد.
دی. بی. کوپردرتاریخ ۲۴ نوامبر ۱۹۷۱ یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۲۷ را دزدید، بعد از دریافت ۲۰۰ هزار دلار پول با چتر نجات از آن بیرون پرید و دیگر اثری از او پیدا نشد. او بخاطر این سرقت جایگاه مهمی در فرهنگ و تاریخ معاصرآمریکا پیدا کرد.
با وجود اینکه FBI تا کنون تعدادی از مظنونین حادثه را بازپرسی کرده اما پرونده هنوز حل نشده باقی مانده‌است. در این میان اریک ادعا می‌کند که به احتمال ۹۸ درصد شریدان پیترسون، کهنه سرباز با تجربه‌ی هوانوردی، در واقع همان کوپر است.

اسکناس‌های ۲۰ دلاری تجزیه‌شده که شماره سریال‌های آنها با صورتحساب‌های کوپر در ۲۴ نوامبر ۱۹۷۱، یکی است. عکس: Getty

اولیس که از حدود ۱۰ سال پیش تحقیق بر روی این پرونده را شروع کرده و طی این مدت در این رابطه یک کتاب نوشته، کانال یوتیوب ایجاد کرده و وب سایت راه اندازی کرده‌است، می گوید پیترسون کارمند سابق شرکت بویینگ و آتش‌نشان مخصوص چترنجات، یکی از سه مظنون اصلی پرونده بود که مورد آزمایش DNA قرار گرفت اما تنها کسی بود که هیچ‌وقت اسمش فاش نشد.
پیترسن تا ۳۰ سال بعد از حادثه یکی از مظنونین پرونده محسوب می‌شد اما در حین بازرسی به مقامات قضایی ثابت کرد که طبق اسناد، زمان وقوع حادثه در یک خانه‌ی محلی در کشور نپال زندگی می‌کرده است.
اوریس معتقد است بازپرس‌ها نه تنها مقصر اصلی پرونده را نادیده گرفته‌اند، بلکه مختصات محل فرود کوپر را هم اشتباه محاسبه کردند زیرا با محاسبه‌ی سرعت باد و داده های مربوط به سقوط آزاد و پرش، می توان نتیجه گرفت که کوپر احتمالا جایی در جزیره‌ی بچلر، واقع در امتداد رودخانه‌ی کلمبیای واشنگتن فرود آمده‌است و گزارشاتی از ایالت اورگن وجود دارد که به تایید این فرضیه کمک می‌کند.
او شخصا برای جستجوی بیشتر به این ناحیه رفته ودر حال برنامه‌ریزی است تا دوباره با کمک نیروهای مردمی به آنجا برگشته و چتر نجات کوپر را، که به باور اوریس او نمی توانسته با خودش برده باشد و نتیجتا همان‌جا رها کرده‌است، پیدا کند. ‌

 

مترجم: سیمین صاحب‌نسق

منبع

 

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *