Skip to main content

والدین میشل کارتر به‌طور غیرمنتظره‌ای درمورد پیامک‌های دخترشان سکوت کردند‌. دختری که شبکه‌ی HBO  فیلم مستند «دوستت دارم، حالا بمیر» را با محوریت شخصیت او ساخته‌است. میشل بخاطر خودکشی دوست‌پسرش، کانرد روی، در سال ۲۰۱۴ متهم به قتل غیر‌عمد شد. پلیس در تلفن همراه کنراد روی، پیامک‌های میشل را دید که کنراد را ترغیب به خودکشی کرده و برای انجام این کار راهنمایی کرده‌ بود. ماجرایی که در اپیزود ۳۳ چنل بی شنیدید.

 

باوجود اینکه اختلاف نظر زیادی درمورد این پرونده وجود داشت و عده‌ای معتقد بودند کاری که میشل انجام داده به معنی قاتل بودنش نیست، والدین او در مدت محاکمه و همینطور ساخت فیلم کاملا ساکت بودند. اما آنها واقعا که هستند؟

دیوید و گیل، پدر و مادر میشل در دادگاه

نام آنها دیوید و گیل کارتر است و اهل ایالت ماساچوست هستند. دیوید، مدیر‌فروش یک شرکت لیفتراک است و شغل گیل طراحی داخلی و نمایش املاک به فروش گذاشته شده است. این دو در دادگاه از هر‌گونه اظهار نظری درمورد پرونده خودداری کردند، اما گاهی درباره‌ی آن بیانیه‌های عمومی منتشر کرده‌‌اند. به‌عنوان مثال در سال ۲۰۱۵ گفته‌اند: «قلب ما نیز از آنچه که برای خانواده‌ی روی اتفاق افتاد شکسته‌. اما برای آن دسته از افرادی که دخترمان را نمی‌شناسند، می‌گوییم او آن جنایتکاری نیست که رسانه‌ها ومطبوعات نشان داده‌اند. میشل دختری آرام، مهربان و دلسوز است. او خیلی تلاش کرد تا به کانرد در مبارزه‌اش با افسردگی کمک کند. اگر تمام حقایق برملا شوند معلوم می‌شود که دختر ما بی‌گناه است.»

حتی زمانی که میشل در دادگاه گناهکار شناخته‌شد، دیوید از قاضی پرونده درخواست عفو کرده و برای او نوشت که میشل نوجوانی آسیب‌پذیر و مضطرب بوده است. او گفت: «امیدوارم این را در نظر بگیرید که میشل یک نوجوان مضطرب و آسیب‌پذیر در موقعیتی دشوار بوده و به‌خاطر همین تصمیم خطرناک و اشتباهی گرفته‌است. مطمئنم او فقط سعی داشت کاری را که فکر می‌کرد درست است برای کانرد انجام بدهد.»

کانرد روی جی‌آر در دادگاه شهادت می‌دهد

درست مثل والدین میشل، اعضای خانواده‌ی کانرد هم در مستند «دوستت دارم، حالا بمیر» نقش زیادی ندارند. اما آنها نظر خود را درباره‌ی میشل پنهان نکرده‌اند. والدین کانرد در سال ۲۰۱۷ بعد از محکومیت میشل، علیه او طرح دعوای قتل غیر عمد کردند.

زن‌ عموی کنراد، بکی، به نمایندگی از خانواده‌ی او دراین‌ رابطه گفت: چهار سال و نیم است که کانرد دیگر در بین ما نیست. در تمام این مدت، ما دلشکسته بودیم و زندگی‌کردن با وجود یادآوری دوباره و دوباره‌ی جزئیات مرگ او برایمان دشوار بوده‌ است. امیدوارم هیچ‌کس چنین دردی را تجربه نکند.

 

منبع

منبع عکس‌ها

مترجم: سیمین صاحب‌نسق

 

 

دیدگاهتان را بنویسید