skip to Main Content
منابع اصلی پادکست سریالی لوسیزمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

منابع اصلی پادکست سریالی لوسیزمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

با پخش اپیزود ۶۷ چنل بی، سریال لوسی به پایان رسید، اما مثل خیلی از ماجراهای واقعی، حکایتش در بعضی ذهن‌ها همچنان باقی‌ست. ما سعی کردیم تو سایت و اینستاگرام چنل بی، تا جایی به سؤال‌ها و کنجکاوی‌های ایجاد شده بپردازیم.

از کازابلانکا، کلابی که لوسی در اون کار می‌کرد و شروع ماجراش از اونجا بود نوشتیم و رفتیم دنبال اینکه راپونگی دقیقن کجاست و با معرفی پادکست‌های فارسی که به ژاپن پرداختند، سعی کردیم بفهمیم چرا ژاپن انقدر متناقض و عجیبه، اطراف عبارت میزوشوبای یا تجارت آب چرخیدیم و قصه‌ی تلخ و مورد مناقشه‌ی سالیان زنان راحتی یا همان Comfort Women را گفتیم. اما احتمالن هنوز عده‌ای، همچنان مشتاق دیدن و خوندن جزئیات بیشتری از این داستان‌اند.

اگه شما جزو اون دسته‌اید، این‌ها منابع اصلی ما برای روایت “ماجرای واقعی لوسی” در شش اپیزود پادکست چنل‌بی، بودند. حتمن می‌تونید باهاشون کنجکاوی کنید و چیزای بیشتری از قصه پیدا کنید:

منبع اصلی: کتاب People Who Eat Darkness

نویسنده‌ی کتاب: Richard Lloyd Parry

سایت نویسنده‌ی گزارش

صفحه‌ی ویکی‌پدیای اونادا، سرباز ژاپنی که سال‌ها پس از تمام شدن جنگ هنوز در فیلیپین مشغول مبارزه بود

مستند “مرگ یک هاست‌ست”

گزارش روزنامه‌ی “تلگراف” درمورد مرگ لوسی بلک‌من

گزارش روزنامه‌ی “دیلی‌میل” درمورد مرگ لوسی بلک‌من

گزارش روزنامه‌ی ژاپن‌تایمز درمورد محله‌ی روپونگی

کتاب “Tokyo Hostess” 

گزارش مربوط به قتل لوسی بلک‌من در دایره‌المعارف “Murderpedia”

برنامه‌ی تلویزیونی شبکه‌ی “IMDB” درمورد قتل لوسی بلک‌من

اپیزود ۱۰۷ از پادکست “Caselife” با موضوع لوسی بلک‌من

29 نظر
  1. من که کلی کیف کردم ، این داستان سرشار از سر نخ بود و انگار خودم همراه خانواده لوسی تو توکیو داشتم قدم میزدم و مسائل را بررسی میکردم ، شناخت درباره ژاپن بی نظیر بود

  2. سلام وخداقوت.خیلی اتفاقی دقیقا وقتی که دنبال یک کتاب صوتی بودم،باچنل شماآشناشدم.بسیارسپاسگزارم.عالی هستین.همیشه موفق وسربلندباشید.واقعا لذت بردم

  3. داستان درگیرکننده و عجیب و مرموزی هست و واقعا حس حیرت و همزمان پنداریم رو با لوسی بر انگیخت بااینکه دنبال کردن سریال کم پیش میاد به ندرت ولی این جالب بود

  4. جناب بندری عزیزم
    خسته نباشی ، واقعا ماجراهای بیان شده سرشار از مطالب آموزنده از جهات مختلف است که فعلا ازشرحش در می‌گذرم و فقط از این بابت از شما بسیار تشکر میکنم ، این داستانها علاوه بر اصل ماجرا که به نحو احسن به آن میپردازی ، حواشی و مطالب دیگری هم دارد که شما یا نویسنده قسمتی را در اپیزود گنجانده و بعضی مطالب تکمیلی را هم جداگانه در اختیار شنوندگان پادکست قرار میدهید که آن هم جای تقدیر و تشکر دارد ، اما اپیزودها یک وجه برجسته دیگر هم دارد و آن صدای دلنشین همراه با تسلط کامل و اطلاعات وسیع هست ، من هر شب باید صدایت را بشنوم و بعد بخوابم و به این خاطر اپیزودها را بارها و بارها شنیده ام ، واقعا اگر بخواهی هواداران و شنوندگانی مثل من را قانع و سیراب کنی ، باید هر شب یک اپیزود جدید بفرستی که البته فکر میکنم شدنی نیست ، در پایان انتقادی هم داشتم ، در پایان قسمت ششم ( لوسی ) تکلیف همه شخصیت های اپیزود را بیان کردی ، غیر از خود آقای اوبارا ، الان زنده است یا نه ؟ همچنان زندان است یا نه ؟ و اینکه بالاخره بعد از گذشت حدود دوازده سال از ابلاغ حکم دادگاه الان در چه وضعیتی است ؟ با سپاس فراوان و آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برایت .

  5. سلام ،ممنونم ازتون ،مخصوصا از علی بندری،در این شب های کرونایی ،صدای علی ،شده مثل صدای لالایی شبونه ی من . ممنونم ازت . موفق و سلامت باشی . هم خودت هم تیم چنل بی .

  6. سلام ‌آقای بندری از گزارش بسیار زیبا و شنیدنیتون ممنونم. لوسی واقعا عالی بود تموم جزئیاتش کلمه به کلمش لذت بخش بود.این پادکست هم مثل دریاچه مظنون و غیره….تو ذهنمون خواهد موند

  7. سلام
    از وقتی با پادکست آشنا شدم بیش از قبل به دانش اندک خود در این جهان پی بردم چنل بی و بی پلاس و خیلی های دیگر مانند پنجره ای است رو به واقعیت های پنهان این دنیا
    از دوران کودکی شیفته کشور ژاپن و فرهنگ ان کشور بودم. ولی با توضیحات حاشیه ای داستان لوسی واقعیتهای بسیاری را لمس کردم
    ممنون از شما علی بندری گرامی و تیم همراهتان

  8. با سلام و خسته نباشید خدمت آقای بندری عزیز
    از آشنایی با پادمست چنل بی خیلی خوشحالم و به اپیزودهای شما گوش میکنم و لذت میبرم.
    اولین تجربه من در این زمینه سریال لوسی بود و مخوف ترین و ترسناکترین بخشش مربوط به اپیزود غار و محاکمه.
    اثر احساسی این سریال خیلی زیاد بود و ذهن من و بشدت درگیر خودش کرد.
    مراقب هم باشیم و به انسانهای اطرافمون اهمیت بدیم. در انتظار کارهای جدید شما.
    استوار و برقرار باشید.

  9. با سلام و خسته نباشید خدمت آقای بندری عزیز
    از آشنایی با پادمست چنل بی خیلی خوشحالم و به اپیزودهای شما گوش میکنم و لذت میبرم.
    اولین تجربه من در این زمینه سریال لوسی بود و مخوف ترین و ترسناکترین بخشش مربوط به اپیزود غار و محاکمه.
    اثر احساسی این سریال خیلی زیاد بود و ذهن من و بشدت درگیر خودش کرد.
    مراقب هم باشیم و به انسانهای اطرافمون اهمیت بدیم. در انتظار کارهای جدید شما.
    استوار و برقرار باشید.

  10. سلام. ممنونم جناب بندری عزیز. مدتی است که پادکست گوش می کنم شاید حدود ۱ سال و چنل بی تنها پادکستیه که وقت گذاشتم و همه اپیزودها رو از اول گوش کردم . بسیار عالیه . توی یکی از اپیزودها از یه بنده خدایی نقل کردین که ایشون گفته پادکستهای اولیه خیلی بی کیفیت بودند و اگر من اون موقع گوش می کردم ادامه نمی دادم هر چند اظهار نظر آزاده و این هم نظر ایشونه اما به نظر من بسیار غیر منصفانه است این نظر و کاملا پادکستهای شما جذب کننده است و مخاطب دوست نداره کنار بگذاره.
    یه مطلب دیگه اینکه به واسطه زمانبندی کمی که دارم اکثر اپیزودها رو با سرعت بیشتر پخش کردم البته این جسارت من رو ببخشید که صدای خوب شما رو با سرعت بالاتر گوش کردم نه با سرعت طبیعی صدای زیبای شما. اما فقط قصد دارم تجربه ام رو باهاتون در میان بگذارم الان که وقت بیشتری دارم و دارم اپیزودهای بی پلاس رو گوش می کنم با سرعت عادی که گوش می کنم احساس می کنم اصلا صدای شما رو نمیشناسم و به عبارتی با سرعت بالا انس گرفته ام .

    باز هم متشکرم
    موفق باشید هم شما و هم همه عزیزانی که در تولید پادکست های خوب ایرانی زحمت می کشند

  11. سلام
    خسته نباشید
    شنیدن پادکست لوسی و سریال دارک همزمان به اتمام رسید و چیزی که جالبه اینه که پادکست لوسی خیلی بیشتر از اون سریال ذهن من را درگیر کرد!
    موفق باشید

  12. سلام

    من بعد از چهار سال که با مشکل شنوایی ناگهانی مواجه شدم ایمپلنت حلزون گوش گرفتم و الان دو ماه بعد از فعال شدن دستگاهم میتونم صداها رو پیوسته و مفهوم بشنوم دقیقا امشب سومین شب که بی وقفه بعد از خوابیدن دخترم از ساعت هشت تا دوازده شب یه سره به پادکست‌‌های شما گوش میکنم و این چهار ساعت تمرین روزانه با پادکست های شما برای من خیلی لذت بخش شده.

    واقعا ازین که فضاهای داستان رو انقد قشنگ توصیف میکنین و پیش زمینه میدین لذت میبرم من قبلا از ژاپن شنیده بودم ولی این جزییات برام خیلی جدید بود. از نحوه بیان و سرعت خوندنتون هم که برای من تمرین عالی حساب میشه ممنونم.

    خیلی خوشحالم که بالاخره میتونم صدای شما رو بشنوم نزدیک دو سال فقط اسم شما رو از اینستاگرام میشنیدم و منتظر امروز بودم که خودم بتونم بشنوم داستان رو از زبان شما.

    ازین همه دقت و زحمتی که برای پادکست‌ها میکشین ممنونم

  13. واقعا عالی بود اقای بندری عزیز
    لذت میبرم از پادکستاتون از سریال جذاب ترن
    این پرداختن به جزئیاتتون فوق العادست و فضا رو برای مخاطب بسیار ملموس میکنه

  14. جناب بندری عزیز اینقدر عالی و با جزییات داستان هارو تعریف میکنین که ادم منتظره رنگ شورت افتادگی ممه ، نوع سکس از جلو بوده یا عقب رو هم بگید که متاسفانه نمیدونم یا سانسور میکنین.یا اب میبندی توش مسه سریالهای ایرانیه تخمی. لطفن اصلاح بفرمایید که جواب تر بشه.ببخشید که رک نوشتم.ممنون

  15. سلام خسته نباشید
    ممنون از اپیزود های فوق العاده
    امکانش هست منبعی/منابعی که دربارهی زاینیجی ها و نسل کشیشون اعطلاعات بیشتری کسب کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *