skip to Main Content
هفتاد – سریال آتیلا قسمت دوم؛ افسانه‌ی آتیلازمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

هفتاد – سریال آتیلا قسمت دوم؛ افسانه‌ی آتیلازمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

هفتاد – سریال آتیلا قسمت دوم؛ افسانه‌ی آتیلا

ماجرای آتیلا امبروش که در جستجوی زندگی بهتر از ترانسیلوانیا به مجارستان رفت و افسانه شد.

نویسنده:Julian Rubinstein

روایت: علی بندری | تدوین: امید صدیق‌فر

کاور: مجید آب‌پرور| موسیقی: پیمان عرب زاده

موسیقی تیتراژ: Raining YU

با تشکر از اسپانسرهای این اپیزود:

شکلات گالاردو

نیوشابه لاکیدو

خبرنامه‌ی پادکست‌های پیشنهادی

پادکست‌های پیشنهادی چنل‌بی

متن کامل غزل “سکانس بعد”

منبع اصلی:  Ballad of the Whisky Robber

63 نظر
      1. جالب بود. داستان عدنان سعید پسری که متهم به قتل دوست دخترش شد در ۱۸ سالگی به زندان افتاد در امریکا. اون هم جذابه اگر بتونید پادکستش رو تهیه کنید.

      1. لوسی افتضاح بود واقعا این خیلی بهتره البته اینکه چجور سبک هایی رو دوست داشته باشیم به شخصیت و سلیقه برمیگرده ولی از نظرمن این خیلی بهتره و من دوست دارم اینو…

    1. خیلی ممنون از همه زحماتتون. مثل همیشه عالی. من داستان رو دوست دارم چون تا حالا درمورد مجارستان نشنیده بودم. همینطور داستان دزدای کوچولو که بزرگ میشن واسم جالبه. نقشه کشیدن و برنامه ریزیشم خیلی جالب بود

  1. با سیلک رود و اوشو ام که مقایسه نکنیم، بعد از لوسی، تا اینجای داستان، سریال قوی نبوده. انتخاب خوبی بود اما عالی نبود. اپیزودا بیشتر توصیف و تداعی صحنه های تکراریه تا جزئیات جالب یک ماجرای به یادموندنی. ولی به هرحال شنیدنی ه، خسته نباشید.

  2. داستان به شدت خسته کننده وبدون هیجان یادمه سر پادکست مسترمایند اپیزود اولو که گوش دادم یاد سریال فرار از زندان افتادم از بس هیجان داشتت داستان و پیچیده بود .

  3. واقعا داستان زیباییه
    برام جای سواله چی شده که حتی قبل اومدن قسمت جدید پادکست برخی افراد مصر بودن که چنل بی افت کرده:/
    از نظر من، پادکست چنل بی قرار نیست داستان مورد علاقه گروه خاص x رو تعریف کنه
    این پادکست قراره داستان و حقایق یه حادثه‌ای رو با زبان شیوا بیان کنه
    که دقیقا همین کارو میکنه. کیفیت پادکست هم رفته به رفته(همونطور که انتظار میرفت) پیشرفت کرده.
    خسته نباشید؛ دم شماهم گرم

  4. سلام خدمت علی اقا بندری و تیم فوق العاده چنل بی
    من اولین باره که تو یه وبلاگی دارم کامنت مینویسم.
    خاستم بگم از وقتی اولین پادکست چنل بی گوش کردم هیچ پادکست دیگه ای دنبال نکردم.
    بیانتون فوق العادس خیلی صمیمیه و واقعا صداتون و طرز صحبت کردنتون دوس داشتنیه
    یه قسمت هایی یه تکیه های قشنگی میای چند بار میبرم عقب دوباره گوش میدم .خلاصه که واقعا کارتون عالیه و به شخصه خیلی تشکر میکنم بابت زحماتتون.
    این داستان آتیلا هم خیلی خوبه من که لذت بردم ازش ولی بع نظرم بهترین پادکستتون از نظر داستان من کشته خواهم‌شد بود.

  5. اسم چنل بی رو شنیده بودم ولی هیچ وقت پادکستی ازش گوش نکرده بودم امروز اتفاقی وسط یه سریال بودم که گفتم یه سرچ کنم ببینم واقعیت داشته اصلا یا نه
    سرقت ۳۳ میلیون دلاری از بانک کلمبیا در سال ۱۹۹۴
    که یهو دیدم داخل سایت شما هستم و از کنار صفحه اینو زدم پخش شد دیگه کلا سریال رو بی خیال شدم … خیلی عالی بود فیلم سینمایی اش با اینکه دو ساعت بود ولی به پای یه اپیزود شما هم نمیرسه … من نمیدونم چجوری ابراز خوشحالی کنم و بگم دست خوش ، حرف ندارین شما ، یک دنیا ممنون …
    امیدوارم روز به روز موفق تر باشین و پیشرفت کنین ، کار شما محشره

  6. من که دیگه اپیزود بعدی این سریالو گوش نمیدم .اپیزود اولو هفته قبل گوش دادم کاملا مضخرف بود گفتم شاید اپیزود بعد بهتر بشه داستان این یکی از اپیزود اولم مضخرفتر بود.

  7. رویه ایی که از داستان لوسی در ژاپن پی گرفتین برای “من” خیلی خوشایند هست. اینکه در کنار داستان یک آدمی، فضا، موقعیت و تاریخ یک مکان یا یک کشور گفته بشه و ایده اصلی تنها خود داستان و شخص نباشه به نظرم خیلی پر بارتر هست. البته شما در این رادیو سلیقه مخاطبانتون رو پیدا کردید و اون هم آدمهایی هستن که دنبال هیجان و حادثه هستن. و این دو سه داستان آخرتون خلاف این رویه شما بوده و مخاطبانتون رو کمی ناراضی کرده. من خیلی دوست داشتم. لوسی یک کار تمام حرفه ای بود. و آتیلا داره خیلی خوب جلو میره. خیلی اطلاعات خوبی در مورد مجارستان و رومانی گرفتم. خسته نباشید.

  8. اپیزود یک رو تا الان گوش دادم. مطالب بسیار جالبی توش بود. پردازش داستان بسیار زیبا و بجا بود و تک تک توضیحات کمک زیادی در فضا سازی ذهنی داشت. حتی بعد از شنیدن پادکست که سایت رو چک کردم و عکس آتیلا رو دیدم انگار دقیقا همین رو تو ذهن ساخته بودم.
    ممنون آقای بندری. همیشه برقرار باشین.

  9. بدترین داستان چنل بی همین بودو جنتلمن .حداقل می‌خوایید داستان سرقت اپیزود کنید .تخم مرغ دزدی نباشه.حالمون بهم خرد فقط وراجی الکی

  10. داستان خیلی جذابی انتخاب کردید.تبریک میگم
    بعد از هر اپیزود میرم از صفر تا به امروز مجارستان یا مثلا ژاپن تاریخش و مردمش میخونم و این موضوع رو جذابتر میکنه و دیدم نسبت به داستان رو عمیق تر میکنه…هر قسمت از پارکست های شما یک تونل جدیدی توی ذهنم باز میکنه

  11. سلام و خسته نباشید
    این سریال را خیلی دوست دارم، فقط امیدوارم مثل داستان لوسی خیلی طولانی و کش آمده، نکنیدش یا اینکه با سرعت بیشتری منتشر بکنید 🙂
    باید بگویم که کارهای شما برایم الهام بخش بود تا کاری که از سال ۱۳۸۰ با معرفی کتاب در وبلاگم میکردم را به صورت پادکست ادامه بدهم. اولین شماره از پادکستم را هم با عنوان «کرم کتاب» منتشر کردم. مسلما هنوز خیلی ضعیف است اما به نظرم شروع کردن بهتر از به تعویق انداختن است.
    بعنوان یکی از پیش کسوتان این حوزه خیلی ، ایکاش میتوانستید کارگاه های آموزشی بیشتر را برگذار کنید و یا مدیریت کنید. مثلا یک کمپ آموزشی برای تولید کنندگان پادکست بگذارید. اینجوری هم جامعه پادکست بیشتر با هم آشنا میشوند و میتوانند از همدیگر کمک بگیرند و هم کارهای حرفه‌ای تر خواهیم داشت.

    باز هم ممنون و سپاس برای کاری که کردید
    مجید دهقان

    1. خیلی ممنون از همه زحماتتون. مثل همیشه عالی. من داستان رو دوست دارم چون تا حالا درمورد مجارستان نشنیده بودم. همینطور داستان دزدای کوچولو که بزرگ میشن واسم جالبه. نقشه کشیدن و برنامه ریزیشم خیلی جالب بود

    2. من اول از مدتی پیش کانال خلاصه کتاب شما را گوش کردم. شاید حدود ۲۰ تا اپیزود. خیلی لذت بردم, و دیدم که چقدر مفید است.
      اما ۲ روزی است که اول داستان دبرا و حالا هم داستان اتیلا. نفهمیدم دلیل انتخاب شما در این دو داستان چیست. با این صدای با نفوذ و طریقه داستان گویی بسیار موثر, تاثیر ان در شنوده چه خواهد بود!!! بخصوص ذهن اماده خرابکاری!
      حیف این داستان گویی! داستانهای زیادی است که با شنیدن ان دنیای بهتری بسازیم. شاید هم منظور از گفتن چنین داستانها چیز دیگری است!!!!!!

    1. خیلی ممنون از همه زحماتتون. مثل همیشه عالی. من داستان رو دوست دارم چون تا حالا درمورد مجارستان نشنیده بودم. همینطور داستان دزدای کوچولو که بزرگ میشن واسم جالبه. نقشه کشیدن و برنامه ریزیشم خیلی جالب بود

  12. سلام
    ممنون بابت این روایت جذاب. نظرات رو که خوندم متوجه شدم خیلی ها از چند اپیزود آخر خوششون نیومده. خواستم چند نکته رو که برای خودم جذاب بود بگم:
    ۱- این داستان نیست که نویسنده یا گوینده دستش باز باشه و هیجان بده بلکه اتفاق واقعی هست که افتاده. هیجان هم در داستان بود مثل اون رفیق داغون طرف که حال نداشت راه بره و بعد دزدی هم داد میزد فرار کن (اگر تصویر سازیتون خوب باشه متوجه میشید که قلب آدم در چنین موقعیتی اگر جای آتیلا بودید میومد تو دهنتون)
    ۲- بیشتر از موضوع و خود داستان برای من شرایط محیطی و اجتماعی مجارستان جذاب بود. اینکه اتفاق در سال ۱۹۹۳ افتاده یعنی کمتر از ۳۰ سال پیش(۳۰ سال پیش آب گرم و حمام آرزو بوده برای یه عده، یا میزان حقوق و… که در جامعه ما همزمان شاید بهتر بوده. بلاخره یه جا گویا بهتر بودیم). وقتی الان پیش رفت اون کشور و رفاه مردمش رو میبینی به خودت میگی امیدهست بازم که کشور منم پیشرفت کنه حالا ۱۰ سال اینور و اونور. محیط خفقان جامعه اش برای ما آشناست و…

  13. در مورد ماجرای لوسی
    شما ببینید آخه این چه پدر مادرین که دختر جوان ۲۰ ساله خوش مشرب زیباشونو برای اولین بار و تنها میفرستن یه کشور دیگه کار کنه به خاطر بدهی مالی! اونم برای چه شغلی! واقعا توی چنین مشاغلی احترام و امنیت افراد قابل حفظ شدنه؟!! عجب پدری واقعا! بعدشم بابائه میره ژاپن در مورد قاتله میگه آخی بیچاره خیلی بدبخته! پول خون دخترشم میگیره و تمام.
    هرچقدر فکر می کنم این بابا مقصره. نمیدونم چرا من نمیتونم اینو برای پدر مادرای مهربان! و با مسئولیت! بفهمم؟
    تورو خدا غیرت مراقبت از دختر پسراتونو داشته باشین. بچه یک انسانه. بچه داری کار بسیار سختیه. اگه نمیتونین این کارای سختو انجام بدین پس (به حق این همه فرزند نابود شده) بچه نیارین.

    1. داستان لوسی منو تا چند ماه درگیر خودش کرده بود…مخصوصا بیانیه ی پدرش که گفته بود وقتی تنها هستم به رد آره برقی روی استخوناش فکر میکنم،به اینکه آیا لحظه ی آخر ترسیده بوده؟آیا منو صدا زده بوده؟
      پدرش واقعا نمونه ی آدم بیخیال و خودخواه بود

  14. خیلی جالبه همه افراد و ماجراها شبیه ایران خودمونه همه توجیهات و فلسفه های فکری و شعارها، شرکت ها، خصوصی سازی ها، ژنرال ها، درصدها!……
    خیلی خوبی بندری!

  15. خیلی جالبه همه افراد و ماجراها شبیه ایران خودمونه همه توجیهات و فلسفه های فکری و شعارها، شرکت ها، خصوصی سازی ها، ژنرال ها، درصدها!…… برای همه شون معادل داریم.
    خیلی خوبی بندری!

  16. مجموعه آتیلا زیاد برای من جذاب نبود(لااقل به اندازه بقیه قسمت ها!). به نظرم کش دار بودن داستان بدون اینکه لحظات هیجان انگیز و خاص به اندازه کافی وجود داشته باشه، و توضیح های زیادی که برای فهمیدن اهمیت مسایل باید گفته می شدند، توی از ریتم افتادن و کم شدن جذابیت داستان تاثیرگذار بودند. شاید بازنویسی دوباره مطلب می تونست به جذاب تر شدن روایت کمک کنه.
    توقع مون رو بردید بالا آقا… 🙂

  17. سلام خسته نباشید یه پیشنهاد داشتم که اگه ممکنه یک پادکست انگلیسی زبان به نام (borrasca) هست که تازه س و داستانش در سال ۲۰۱۷ برنده شده خیلی دوست دارم بشنومش ولی زبانم خوب نیس اگه ممکنه شما میتونین که ترجمه ش کنین و داخل چنلتون قرار بدین ممنون میشم ازتون🙏🏻🙏🏻

  18. داستان تا اینجا زیاد جذاب نبوده ولی اقای بندری انقدر خوب تعریف میکنند که ادم دلش نمیخواد قطع کنه.
    اینجور داستانای غیر جذاب خوبیشون اینه که حین کار میشه گوش داد.
    داستان های خیلی جذابو نمیشه چون کل حواست میره سمت داستان و به خودت میای میبینی هیچ کاری انجام ندادی

    با تشکر فراوان از تیمتون

  19. خیلی وقتها فکر میکنم که یکی از عوامل موثر در پیش رفت آدما می تونه این باشه که اون فرد هیچی نباشه یا بهتر بگم نگران از دست دادن چیزی نباشه . نه خانوده ای نه کسب و کاری نه پولی نه موقعیت اجتماعی … .
    فقط موضوع مهم جهت دادن به این امکان فوق العاده است. بیشتر وقتها این افراد سر از ناکجا آباد در میارن ولی بعضی ها شون خوب از این موقیت استفاده میکنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *