skip to Main Content
هشتاد  و سه- سریال عصر وحشت در اوکلاهاما قسمت چهارم (آخر)؛ نزدیک شیطانزمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

هشتاد و سه- سریال عصر وحشت در اوکلاهاما قسمت چهارم (آخر)؛ نزدیک شیطانزمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه


ماجرای یکی از تاریخی‌ترین پرونده‌های قتل‌های زنجیره‌ای در آمریکای قرن بیستم؛ قتل بومی‌های قبیله اوسیج، تاریخ اوکلاهاما، داستان اف.بی.آی

فیلم Killers of the Flower Moon ساخته‌ی مارتین اسکورسیزی براساس همین ماجرای واقعی قتل‌های زنجیره‌ای اوسیج‌ها ساخته شده. در فارسی اسم فیلم را ترجمه کردند به قاتلان ماه کامل یا قاتلان ماه گل.

اگر دنبال پادکست قاتلان ماه کامل هستید، همین سریال چهار قسمتی عصر وحشت در اوکلاها در پادکست چنل‌بی است.

تحقیق، متن و روایت: علی بندری 

تدوین: امید صدیق‌فر

طراح پوستر: مجید آب‌پرور

موسیقی: پیمان عرب زاده

اینستاگرام چنل‌بی

مجله چنل‌بی

یوتیوب بی‌پلاس

اسپانسرهای این اپیزود:

شکلات گالاردو

اپلیکیشن کرفس

51 نظر
  1. سال جدید براتون مبارک و شاد.

    خیلی هم ممنون، همیشه با مواجه با موضوعات مربوط به بومیان آمریکا برای من جای سوال بوده که چرا کلمات ” وحشی ” و ” بی تمدن ” و ” بی فرهنگ ” در جاهای نامناسبی استفاده شده و در این پرونده دردناک با جزئیات قابل توجهش هم همینطور بود.

    دست همگیتون درد نکنه واقعن. لطف میکنید اگر سال جدید با قسمتهای بیشتر ما رو خوشحال کنید.
    و ای کاش که به کامنتهای زیر پست های اینستاگرام راجع به موسیقی اپیزودها اهمیت بدید. سخته به موسیقی جدید عادت کردن اونهم وقتی میدونیم داریم چنل بی گوش میدیم . مثل اینه اپیزود بعدی جای صدای آقای بندری صدای کس دیگه ای بگه “فهمیدیم چی شد دیگه ؟” !!!!!!!!!!….

  2. ممنونم از این سریال و البته بقیه ها
    چون خودم کازرونی هستم ، سر جنگ کازرون ممسنی چنان خندیدم که بیرون مردم بهم شک کردند !
    خوشحالم که کمال گرای مطلق نیستید و با اینکه اپیزودهای شما عالی هستند
    منتشر می شوید و همینطور در حال رشد هستید
    خوشحال هستم که پشتکار دارید و عجله ندارید
    ممنونم

  3. سلام و خسته نباشید خدمت تیم حرفه ای چنل بی
    به نظرم داستان ظرفیت پرداخت سریال ۴ قسمتی رو نداشت، تقریبا هیچ پیچیدگی ای توی قصه یا پیدا کردن عامل قتل ها و … نبود و میشد حتی یه اپیزود باشه.
    در مورد زمان بیرون اومدن چنل بی میخواستم بگم ظاهرا ارتباط معناداری بین زمان انتشار این پادکست با پادکست دیگر تیم هست. انگار هر وقت از بی پلاس فارغ میشید سراغ چنل بی میایید. امیدوارم اینطور نباشه و امکان جدا کردن کار این دو از هم فراهم بشه.

  4. سلام
    نوروز ۱۴۰۱ تون مباررک

    اقای علی بندری عزیز
    ای کاش موزیک‌های متن بهتر و مرتبط با داستان ، منطقه ، کشور، قبیله و … انتخاب کنید
    این موزیک نه مربوط به نوروز بود نه مرتبط با داستان و .‌.
    مث اون موزیک بابابابا ،🤭
    همش با خودم میگفتم حتمن یه جایی یه موزیک کوتاهی از اون قبیله خواهید گذاشت ، اما نبود که نبود
    بگذریم

    مرررررسی که هستین، خداا قوت مررد

  5. اگر پادکستی دقیقا شبیه چنل بی سراغ دارید که بیاد روایت یه گزارش واقعی رو تعریف کنه لطفا معرفی کنید.من دوبار تمام اپیزودهارو گوش کردم و ختی یک فیلمم به ندرت تا حالا دوبار دیدم
    چون دیگه اعتیاد پیدا کردم به این پادکست و انتظار هم سخته واقعا.

  6. خوب بود. خیلی زحمت کشیده شده بود. ولی بعضی از تیکه ها خیلی توذوق می زنه و تکراری و نخنما شده. مثه “اوتوتو” شده مثه یه مو وسط یه قرمه سبزی خوشمزه.

  7. آقای بندری در مورد تیموتی مک وی هم که تو همین اوکلاهاما زحمت بمب گذرای رو کشید هم لطفا یه پادکست بسازید اونم داستانش و سرنوشتش مثل یونا بامبر شنیدنیه

  8. تشکر از علی بندری و تیم خوبشون.
    فقط ی نکته بگم اینکه در چند تا داستان آخر به غیر آتیلا همش خون و خونریزی و ترس و وحشت هست.
    خواهش میکنم سراغ داستانهای هیجان انگیز مثل آتیلا یا جنتلمن یا سیلک رود و امثال اینها برید.
    احساس میکنم کانال بی داره یکنواخت میشه.
    یعنی داستان جدید با همون مضمون قبل یعنی کشتن و قتل….
    به نظرم مثل موج سینوسی باشه و داستان تکراری پشت سر هم نباشه خیلی جذاب‌تر میشه.
    تشکر

  9. یه خسته نباشیده جانانه به تیم چنل بی. آقا داستانه اون بنده خدا که اول کار فهمید مادر بزرگش احتماله زیاد کشته شده چی شد اصلا؟ اینجوری به نظر میاد که هم چنل بی فراموش کرد که برگرده و اون داستان رو تموم کنه هم مخاطب ها

  10. عالی بود
    لذت بردم از هر ثانیه اش. گاهی برای اینکه غرق بشم در داستان وقتی چیزی هواسم را پرت می کنه برمی گردم به عقب نکنه سطری ،جمله ای را نگرفته باشم.
    یک چیز دیگه دو اصطلاح عامیانه در حین داستان شنیدم که خیلی جا خوردم
    هوتوتو😁و ….به خودش🫤
    نه قضاوتی نه نظری فقط جا خوردم

  11. راستی موزیکش بنظرم عالی بود. من کلا موافق تغییرات هستم بخصوص در امر موسیقی.
    دیدم دوستی در مورد نکته ایی که بنظر منهم گم شد اشاره کردند. من راستش فکر کردم شاید لازمه برم قسمت اول را بخونم تا مهره گمشده ژورنالیستی که فهمید دورگه است را پیدا کنم. نفهمیدم طرف از نوادگان این بابا ،ویلیام هیل ، بود؟

  12. سلام
    ممنون از زحمات شما اقای بندری و تیم‌تون
    سر محل کار من، وقتی سوار آسانسور میشیم یه آهنگی پخش میشه که خیلی شبیه آهنگ‌های قبلی شروع برنامه‌های شما بود، و من هر وقت اونو می‌شنوم یاد شما و چنل بی میفتم. بنظرم ایده تغییر اهنگ جالب نبوده. حالا بد نیست موسیقی میانی یک اپیزود با توجه به موضوع اون اپیزود و موسیقی محل وقوع حادثه انتخاب بشه ولی لطفا دست کم موسیقی‌ههای ابتدای و انتهایی هر اپیزود به موسیقی قبلی برگرده. اون موسیقی به نظرم هویت چنل بی بود و باید حفظ بشه.

  13. سلام
    خسته نباشید
    غیر از قسمت ۲ ( زیر زمین ) که خیلی خوب بود و هم داستان داشت و هم تاریخ، بقیه قسمتها واقعا ضعیف بودند و عملا هیچ شخصیتی درست ساخته نشد ، موسیقی هم که بسیار بی ربط به فضا بود.
    آقای بندری عزیزم، مجددا به حق اشتراک ماهیانه از چنل بی فکر کنید، مطمئنم خیلی از طرفدارای چنل بی حاضرن حق اشتراک بدن تا هر ماه یه داستان واقعی بشنون که بتونن از محتواش برای خودشون چیزی بردارن و بدردشون بخوره عین خیلی از اپیزودهای درخشان قبلی ، من مطمئنم اگر چنل بی رو جدی بگیرید خیلی بیشتر از بی‌پلاس و یوتیوب و بقیه کارایی که دارین روش وقت میزارین هم درامد خواهد داشت هم مخاطب زیادتری.
    تجربه های جدیدم بیخیال شین، دیگه تا الان فهمیدین مخاطب چنل بی دنبال چیه، کافیه به نظراتشون تو اپیزودای موفقتون رجوع کنید، همونو ادامه بدید.

    اپیزود بعدی رو زودتر بدید، اینتروی چنل بی فراموش نشه
    موفق باشید❤🌹❤

  14. سلام
    صد حیف از موسیقی عالی که داشتین و حدف کردین
    با اون موسیقی در زمان و مکان سفر میکردیم تا به عصر و سرزمین داستان بریم و در انتهای هر اپیزود هم برمیگشتیم

  15. بینظیر بود. این همه جنایت در آمریکا. قدرت بزرگ آمریکا. سازمان ملل در آمریکا. تمدن در آمریکا. وحشیگری در آمریکا!!!
    از آقای علی بندری بینهایت متشکرم. و همچنین از تیم خوبشان.

  16. در مجموع اپیزود خوبی بود. شاید یکی از دلایلی که گفته میشه نسبت به بعضی از داستان‌های قبلی ضعیف بود برمیگرده به اینکه شخصیت مشخصی تو چهار اپیزود وجود نداشت. بنظرم اگه جای اپیزود اول و دوم عوض میشد تا حدی این مسئله پوشش داده میشد (چون اپیزود دوم کلی گویی بود و برای ابتدای داستان مناسب بود و اپیزود اول که در مورد چند شخص مشخص بود وصل میشد به اپیزود سوم که اون هم تقریبا همچین محتوایی داشت). با تشکر از چنل بی

  17. بابت همه‌ی خاطراتی که تا الان واسم ساختید ممنون.
    نمیدونم اهنگ ابتدای اپیزود رو چرا عوض کردید. میتونم این تغییر اهنگ رو با تغییر مزه کوکاکولا مقایسه کنم تو دهه ۸۰! اگر جنبه قانونی و کپی رایت داشته که هیچ ولی اگر نداره خیلی دوست دارم اهنگ شروع اپیزود ها رو به همون همیشگی برگردونید.
    ابن فقط یک اهنگ نیست همه ی خاطراتی هست که ما شنونده ها با تک تک اپیزودهای شما داشته ایم.
    مرشی از همه زحماتی که میکشید.

  18. سلامم آقای بندری خوبید؟ خواستم بگم یه موقع به ما طرفدارا نگاه نکنین ک چنل بی خونمون افتاده.. یه موقع پادکست ندید بیرون 🤣😑

  19. هزار دلیل دارم بیشترش دروغه
    اینا فقط رفتن غرامت بگیرن
    ده سال بعدشم کیم جیونگ ای میزنه کره رو دو نیم میکنه داخل کره جنگ میشه آخه با عقل سالم جور در نمیاد اکثر حرفا دروغه

  20. سلام – من مثل تینیجر ها شدم. با اینکه تمام اپیزودها رو گوش کردم حتیر بعضی ها رو بیشتر از یه بار، بعضی وقتها یکی از داستانها رو پلی میکنم رو سیستم و کارمو انجام میدم. فقط میخوام صداتو بشنوم آقای بندری :)))))))))))))

    1. فیتیش صدا داری …
      علی بندری برادر پادکستی چیزی هر چند الان پادکستای خیلی خوبی شروع کردن با داستان غنی و صدای خوب …
      ولی شما هم واسه رفع کوتی بد نیستی

  21. سلام وتشکر از دست اندر کاران این مجموعه بخصوص علی اقای بندری واقعا به این چنل بی معتاد شدم اگر یک شب اینترنت قطع باشد یا جایی باشم خط ندهد روانی می شوم ترا خدا امسال اصلا کلیپی نساختی یا من نمی توانم پیدا کنم لطفا راهنماییم کند خیلی مشتاق یک چنل بی جدید هستم تشکر

  22. سلام خسته نباشید
    ممنون از زحمات – کار خوب شما (سریال عصر وحشت در اوکلاهاما) را در ۲ روز شنیدم . به خاطر وضع اینترنت مجبور شدم بعضی از قسمت ها را دانلود کنم . فایل قسمت آخر با نام ChannelB_Podcast_Episode_83_-_Rerign_of_Terror_-_Chapter_IV است که عبارت Reign صحیح میباشد.
    سپاس از کار زیبا- انتخاب موسیقی – مراجع و … و از همه مهمتر اطلاعات خوبی که در مورد مسئله ای که فکر میکردم میدانم ولی خوب اینطور نبود.
    باقی بقای شما. علیرضا

  23. سلام و خسته نباشید.
    ممنون بابت زحمتی که در این داستان کشیدید.
    در طول این داستان چندین بار به منابع و تصاویر مرتبط با این داستان اشاره کردید که در سایت قابل ملاحظه هست و همچنین فیلمی که قرار هست بر اساس این داستان ساخته شود. منتها بنده چیزی پیدا نکردم. لطفاٌ لینک این اطلاعات را ارائه دهید.
    ممنون

  24. با عرض سلام و احترام و تشکر فراوان بابت این پادکست عالی. داستان عصر وحشت در اوکلاهاما واقعا شنیدنی و عبرت آموز بود. ظاهرا فیلمی از این ماجرا هم اخیرا در دست ساخت و انتشار هست. البته که هیچی به اندازه شنیدن صدای گرم علی بندری عزیز جذاب نیست.

    https://www.youtube.com/watch?v=EG0si5bSd6I

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *