Skip to main content

هشت ماموری که مظنون به کمک به ال چاپو برای فرار از زندان هستن، ممکنه به دلیل نقض فرایند منصفانه دادرسی آزاد بشن.
یه قاضی دادگاه در مکزیک دستور داده بود امکان نقض فرایند منصفانه دادرسی برای این هشت مامور بررسی بشه. بند ۱۷ قانون اساسی مکزیک مربوط به دستگیری، بازداشت و دادگاه منصفانه افراده و قاضی هم به استناد همین قانون، این دستور رو صادر کرده.
همه مامورای دستگیر شده، ماه جولای هنگام فرار ال چاپو در زندان فدرال آلتیپلانوی مکزیک بودن. وکیل این مامورا، آلبرتو دلا کروز، به رادیو فرمولا گفته که مسئولان شواهد کافی برای ادامه بازداشت موکلانش ندارن.
به گفته این وکیل، نقض فرایند منصفانه دادرسی درپرونده موکلاش به این دلیل بوده که دادستان عمومی به صورت شفاف به موکلاش راجع به مجازات و شواهدی که علیه اونهاست، اطلاع‌رسانی نکرده. قاضی می‌تونه هم دستور به ادامه بازداشت ماموران بده هم دستور به که آزاد بشن. وکیل ماموران معتقده که به دلیل «نقض فرایند منصفانه دادرسی» موکلاش شانس بیشتری برای آزاد شدن دارند.
ال‌چاپو در سال ۲۰۰۱ با رشوه دادن به زندانبان‌ها از زندان برای اولین بار فرار کرد. شایعه‌های قوی‌ای وجود داره که ال‌چاپو تو یه گاری حمل لباس چرک قایم شده بوده. ال‌چاپو در نهایت در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۱۶ در شهر لوس موچیوس تو خونه‌اش در ایالت سنولولا دوباره دستگیر شد.
وکلای ال‌چاپو همه تلاش خودشون رو می‌کنن که این رئیس کارتل مواد مخدر تو زندان‌های مکزیک باقی بمونه و به آمریکا منتقل نشه.

اصل این مطلب رو می‌تونید بخونید. زینب، همکار کانال‌بی این مطلب رو ترجمه و خلاصه کرده.

قصه فرار ال‌چاپو رو می‌تونید تو اپیزود دوم پادکست کانال بی بشنوید

قسمت دوم پادکست کانال بی رو از ناملیک بشنوید

 
[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/238782234″ params=”auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&visual=true” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

دیدگاهتان را بنویسید