Skip to main content

چند روز پیش بالاخره مقام‌های رسمی مکزیک اعلام کردن که ال چاپو، یکی از بزرگترین رهبران باندهای قاچاق مواد مخدر و تبهکاری رو به ایالات متحده تحویل می‌دن.
ایالات متحده از سال ۲۰۱۴ پیگیر این انتقال بود و مکزیک همیشه با این موضوع مخالف بود اما به نظر می‌رسه فرار ال چاپو در تابستان گذشته، باعث شده مکزیک به این نتیجه برسه که بهتره ال چاپو رو به ایالات متحده تحویل بده.

مقامات مکزیکی گفتن که این انتقال ممکنه هفته‌ها تا ماه‌ها طول بکشه. البته وکلای ال چاپو حق اعتراض دارن و اعلام کردن که به این تصمیم اعتراض می‌کنن.

اما خبری که امروز منتشر شد، ممکنه ماجرای این انتقال رو پیچیده کنه. یه قاضی در مکزیک حکم داده که این انتقال به طور موقت لغو می‌شه. به نظر میٰ‌رسه وکلای ال چاپو دارن همه تلاش خودشون رو می‌کنن که از راه‌های قانونی مانع از انتقال ال چاپو به ایالات متحده بشن.

ال چاپو در بسباری از دادگاه‌های ایالات متحده در مجموع هفت پرونده داره؛ از جمله در شیکاگو، میامی، سن‌دیگو و نیویورک. مقامات قضایی ایالات متحده گفتن در صورتی که ال چاپو محکوم بشه، حکم اعدام نمی‌گیره.

اصل خبر انتقال ال چاپو رو می‌تونید اینجا بخونید

اینجا هم خبریه که درباره حکم جدید قاضی مکزیکی توضیح می‌ده

قسمت دوم پادکست کانال بی داستان فرار کردن ال چاپو، رئیس بزرگ‌ترین کارتل مواد مخدره.
قسمت دوم پادکست کانال بی رو از ناملیک بشنوید
[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/238782234″ params=”auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&visual=true” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

دیدگاهتان را بنویسید