Skip to main content

چرا باید از اپلیکیشن‌های پادکست استفاده کنیم؟

۱. چون در لحظه از انتشار اپیزود جدید پادکست محبوبتون باخبر می‌شید.
۲. چون می‌تونید پادکست‌ها رو دانلود کنین و آفلاین بشنوین.
۳. چون این اپلیکیشن‌ها بهتون امکانات جانبی اضافه هم می‌دن، مثلن تایمر زمان خواب یا تنظیم سرعت شنیدن. مثلن من خیلی از پادکست‌ها رو که می‌شنوم با سرعت دو برابر گوش می‌کنم. کیفیت صدا البته یک مقدار عوض می‌شه اما به جاش در نیم ساعت محتوای یک ساعت رو می‌گیرم.

۴. چون با گشتن در اپلیکیشن می‌تونین پادکست‌های مشابه رو پیدا کنین.

اینها بعضی از مزایای استفاده از اپهای پادگیر هستن برای شنونده‌های پادکست. از اینها گذشته شنیدن پادکست روی این اپها یکی از موثرترین روش‌های حمایت غیرمادی از پادکست‌سازها هم هست. چون آمار شنیده‌شدن اپیزودها روی چنین اپلیکیشن‌هایی خیلی دقیق و نظام‌مند جمع‌آوری می‌شن و برعکس آمار جاهایی مثل تلگرام، این آمار دقیق و معتبر هستن و اطلاعات لازم رو برای اداره‌ی پادکست به سازنده می‌دن.

برای پادکست‌شنیدن چندین اپلیکیشن خوب هست. اصول کار بیشتر این اپ‌ها البته تا جایی که من دیدم شبیه همه؛ شما بهش می‌گی من دوست دارم این پادکست رو بشنوم، اون اپ، RSS اش رو پیدا می‌کنه و هر وقت اپیزود جدیدی ازش منتشر شد شما می‌تونی در همون اپلیکیشن بشنویش. بدون نیاز به تلگرام و سایت و بدون دشواری.

برای راحتی اونایی که آشنایی ندارن، اینجا استفاده از کست باکس (Castbox) یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های رایگان پادکست‌خوان رو با رسم شکل توضیح دادیم. کست باکس هم نسخه‌ی اندروید داره و هم نسخه‌ی ioS و هم نسخه‌ی وب.

کست‌باکس پشتیبانی خوبی هم از تنظیمات منطقه‌ای مربوط به ایران و زبان فارسی می‌کنه. ضمن اینکه از معدود اپلیکیشن‌های پادکسته که امکان کامنت کذاشتن رو هم به استفاده‌کنندگانش می‌ده.

این آموزش تصویری و راحت رو می‌تونید برای اطرافیانی که می‌خواین با دنیای پادکست آشناشون کنین، هم بفرستید:

از پادکست‌های متنوع و باکیفیت فارسی و زبان‌های دیگر لذت ببرید.

۱۴۸ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید