Skip to main content

تاریخ آزادی ورش، یا همان وایت بوی ریک اپیزود ۹ چنل بی، مردی که فیلم “وایت بوی ریک” سرگذشتش را حکایت می‌کند، از زندان فلوریدا تغییر می‌کند

قرار بود ورش در بهار ۲۰۲۱ آزاد شود

نوشته­‌ی دیو بارتکویاک جونیور و کن حداد
منتشرشده در ساعت ۱۱:۵۷ قبل از ظهر، ۲۷ دسامبر ۲۰۱۸
به‌روز شده در ساعت ۱۱:۳۷ قبل از ظهر، ۱۱ اکتبر ۲۰۱۹

دیترویت – اکنون قرار است ریچارد ورش جونیور در تاریخ ۱۷ آگوست ۲۰۲۰ از زندان آزاد شود.

قرار بود ورش در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ از زندان فلوریدا آزاد شود. این تاریخ به‌ روز کریسمس، ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ تغییر یافت و اکنون حتی جلوتر هم آمده است. درصورتی‌که او به خوش‌رفتاری در پشت میله‌های زندان ادامه دهد، تاریخ آزادسازی در روز ۱۷ آگوست ۲۰۲۰، جلوتر هم خواهد آمد. انتظار می‌رود تا به ازای هر یک ماه خوش‌رفتاری، شش روز از حکم حبس او کاسته شود.
ورش پس‌ازآنکه برای جرم‌های جزئی مواد مخدر سی سال را در پشت میله‌های زندان میشیگان سپری کرد، اکنون در مرکز پذیرش و خدمات پزشکی زندان ایالتی واقع در دریاچه­‌ی باتلر در فلوریدا به سر می­‌برد. او در آوریل ۲۰۱۷ از کانون اصلاح و تربیت اوکز (Oaks) واقع در ایالت میشیگان آزاد و به کلانتری ایالات‌متحده تحویل داده شد و در سپتامبر ۲۰۱۷ نیز در زندان فلوریدا جایی برایش رزرو شد.
ورش گفته‌است که فرد خوبی خواهد ماند و هر کاری را برای زودتر آزاد شدن از زندان فلوریدا انجام می‌دهد.
او گفته است: “سعی می‌کنم با این قضیه کنار بیایم و این کار را خواهم کرد.”

ریک طولانی‌ترین زمان حبس یک نوجوان برای جرم‌های جزئی مواد مخدر در طول تاریخ میشیگان را به خود اختصاص داده است. او در سن ۱۷ سالگی و به جرم مواد مخدر دستگیر شد و تا سن ۴۸ سالگی در میشیگان زندانی شد.

چرا ریچارد ورش باید مدتی را در زندان فلوریدا سپری کند؟

او ۱۲ سال پیش و زمانی که در زندان میشیگان بود، خواهرش دان (Dawn) را به یک فروشنده‌­ی ماشین معرفی کرد. بعدها مشخص شد که این شخص فروشنده‌­ی ماشین‌های دزدی است و ورش به خاطر حمایت از خواهر و مادر خود در برابر اتهامات مجرمانه، گناهکار شناخته شد.
وایت بوی ریک می‌گوید: “آنها گفتند، گوش کن، اگر تو اتهام گناهکار بودن خود را نپذیری ما مادر و خواهرت را دستگیر خواهیم کرد. این اتهام به من تحمیل شد. من اتهام وارده و اینکه جرمی مرتکب شده باشم را نمی‌پذیرم.”
ریک از زندان میشیگان بیرون آمد و وارد ماشین ون زندان شد. او قبلاً هم با ماشین ون زندان به فلوریدا سفرکرده بود و وکیلش این کار را خطرناک و غیر انسانی دانست.
ورش می‌گوید: “سفر با ون زندان بسیار پرمشقت بود و من یک هفته را در آن گذراندم. این سفر دردآورترین بخش از سی سال زندان من بود.”
مدتی که ورش در عفو مشروط به سر می‌برد، در مدتی که به زندان فلوریدا بدهکار است به‌حساب آورده نمی‌­شود. شمارش آن روزها تا هنگامی‌که زندان فلوریدا او را تحویل نگرفته باشد، آغاز نمی‌شود. ریک می‌گوید باوجوداینکه از فرآیند نقل‌وانتقال هراس دارد اما می‌خواهد حبس در زندان فلوریدا را هر چه زودتر شروع کند.
منبع

مترجم: عشتار حکمت

 

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید