Skip to main content

مهران مرندی  |  فاکس‌نیوز

[هشدار: نوشتار زیر حاوی توصیفات خشن و آزاردهنده است.]

تاکنون روایت‌های بسیاری از دزدی‌ها و جنایت‌های مختلف را در پادکست چنل بی تعریف کردیم. از ماجرای سرقتی باور نکردنی در اپیزود ۴۹ (مکتب تورین) تا ماجرای قتل مرموز چند دختر که جسدشان در کنار دریاچه پیدا شد در اپیزود‌ ۵۹ (دریاچه) و روند پیچیده‌ی شناسایی عاملین این جنایت‌ها که به چالشی بزرگ برای پلیس تبدیل شد. در پس هر جرم داستانی متفاوت از روند شناسایی مجرمین وجود دارد که گاهی به دستگیری مجرمین ختم نمی‌شود، مجرمانی که پس از ارتکاب جرم موفق به فرار می‌شوند و مانند یک روح ناپدید می‌شوند، در این مطلب با پنج متهم آشنا می‌شویم که FBI مدت‌هاست به دنبالشان است و هنوز موفق به دستگیری آن‌ها نشده.

FBI از دهه پنجاه لیستی ده نفره از جنایتکاران تحت تعقیب خود در آمریکا را منتشر می‌کند، از آن زمان تاکنون نام ۵۲۳ نفر وارد این لیست شده که ۴۸۸ نفر از آن‌ها دستگیر شدند. اما پنج نفر از کسانی که هم اکنون در این لیست قرار دارند در طول دهه گذشته به آن اضافه شده‌اند و همچنان تحت تعقیب هستند.

 

رابرت ویلیام فیشر

رابرت ویلیام فیشر

در سال ۲۰۰۱ فیشر، همسر و دوفرزندش را کشت و خانه‌ای که در آن زندگی می‌کردند را منفجر کرد و از همان زمان تحت تعقیب است. فیشر، تکنسین اتاق عمل و مأمور سابق نیروی دریایی بود، در کودکی پدر و مادرش از هم جدا شدند و به همین خاطر با خودش عهد کرد که هرگز اجازه ندهد همچین اتفاقی برای فرزندانش رخ دهد، او به عهدش عمل کرد اما به سبک خودش.
آنطور که دوستان همسرش “مری فیشر” گفته‌اند مری از قصدش برای طلاق به آن‌ها گفته بود.
بر اساس گزارش همسایه‌ها شب قبل از حادثه صدای جر و بحث مری و رابرت شنیده شد و درست شب بعد از آن مری با شلیک گلوله‌ای از پشت سر کشته شد و سر هر دو کودکش که ۱۰ و ۱۲ ساله بودند گوش تا گوش بریده شد. چند ساعت بعد از مرگ این سه نفر خانه آن‌ها در ساعت ۸:۴۲ صبح روز ۱۰ آوریل ۲۰۰۱ منفجر شد.
به سرعت فیشر به عنوان تنها مظنون این ماجرا تحت تعقیب قرار گرفت و ده روز بعد خودروی تویوتای او به همراه سگش در جنگلی در نزدیکی شهر یونگ پیدا شد.
پلیس، منطقه‌ی کشف خودرو را جستجو کرد ولی ظاهرا از جستجو در شبکه‌ی پیچیده‌ی غارهای طبیعی که در آن منطقه بود صرف نظر کرد. بعضی از غارنوردان حرفه‌ای احتمال می‌دهند که فیشر در یکی از همین غارها مخفی شده و بعد از رفتن پلیس‌ها از آنجا فرار کرده و گروهی هم احتمال مرگ او به دلیل کمبود اکسیژن در همین غار‌ها را می‌دهند.
فیشر تقریبا یک سال بعد از این ماجرا در ژوئن ۲۰۰۲ به لیست FBI اضافه شد.

 

الکسیس فلورس

الکسیس فلورس

جنایت هولناکی که باعث اضافه شدن اسم فلورس به لیست FBI شد آدم ربایی، تجاوز و قتل کودک پنج ساله‌ای به نام ایرینا بود که در سال ۲۰۰۰ در فیلادلفیا اتفاق افتاد.

فلورس یک کارگر بدون مجوز از کشور هندوراس بود که همزمان با گم شدن این دختربچه ناپدید شد و بعدا ثابت شد در همان ساختمانی که جسد کودک پیدا شده حضور داشته. جسد دختربچه درحالی پیدا شد که در کیسه زباله پیچیده شده بود و مشخص بود مورد تجاوز قرار گرفته و سپس خفه شده.

فلورس پنج سال بعد از این جنایت و در سال ۲۰۰۵ به دلیل سرقتی که در سال ۲۰۰۲ از یک مغازه خار و بار فروشی انجام داده بود دستگیر شد، ولی پلیس که در آن زمان از ارتباط او با جنایت فیلادلفا با خبر نبود ۶۰ روز بعد از دستگیری، او را به هندوراس دیپورت کرد، اما دو سال بعد نتایج آزمایش DNA ارتباط فلورس با جنایت فیلادلفیا را بر ملا کرد و از همان زمان به لیست مجرمین تحت تعقیب FBI اضافه شد.

 

جیسون دری براون

جیسون دری براون

در نوامبر ۲۰۰۴، براون اقدام به سرقت مسلحانه  از یک سالن تئاتر کرد و در زمان فرار به یکی از نگهبانان شلیک کرد و او را کشت. پس از این حادثه در خانه یکی از اقوامش در اورنج کانتری مخفی شد. FBI هم موفق شد او را در همان خانه شناسایی و دستگیر کند اما تنها دو ساعت پس از دستگری به شکل نامشخصی موفق به فرار شد و دیگر هیچ اثر و نشانه‌ای از او پیدا نشد، تنها در ژانویه ۲۰۰۵ و در فرودگاه پورتلند خودرو رها شده‌ای کشف شد که مشخص شد به جیسون تعلق داشته.

FBI در توضیح شخصیت این سارق مسلح گفته است، براون مسلط به فرانسه است و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته تجارت بین الملل، بر اساس گزارش‌ها او در رشته‌های گلف، اسنوبورد، اسکی و دوچرخه سواری مهارت دارد و علاقه زیادی به جلب توجه دیگران دارد، پیش از آن حادثه مرتب به کلوپ‌های شبانه می‌رفت و معروف بود که همیشه خودرو‌ها و قایق‌های گران قیمتش را به نمایش می‌گذارد. FBI برای اطلاعات منجر به دستگیری او جایزه ۲۰۰ هزار دلاری هم تایین کرده و از دسامبر ۲۰۰۷ او را در لیست فراریان خود قرار داده.

 

یاسر عبدل سعید

یاسر عبد السعید

این مرد مصری تبارِ مقیم  آمریکا، به جرم قتل دو دختر نوجوانش در سال ۲۰۰۸ در ایالت تگزاس تحت تعقیب است.

هر دو این دختران به دوستان خود گفته بودند که پدرشان آن‌ها را مورد آزار و ازیت جنسی قرار می‌داد.

بعد از این ماجراها سارا به مرکز نگهداری از دختران بد سرپرست رفت و امینه به همراه دوستش زندگی می‌کرد و قصد داشت پس از تهیه پول کافی به همراه دوست پسرش زندگی کند. اما مادر آن‌ها “پاتریشیا” این دو را قانع کرد که پیش او بازگردند و بعد از کریسمس ۲۰۰۷ دو دختر به همراه مادرشان به ایلات اوکلاهاما رفتند.

اوایل ژانویه همان سال عبد السعید به خانه آن‌ها رفت و به بهانه رفتن به رستوران دخترها را سوار تاکسی خود کرد ابتدا پاتریشیا هم می‌خواست با آن‌ها برود اما عبد السعید گفت که می‌خواهد با دخترانش تنها باشد. آن‌ها مدتی در خیابان‌ها چرخیدند و سپس در محلی به هر دو دختر شلیک کرد. امینا ۱۸ ساله در دم کشته شد اما سارا که ۱۷ سال داشت با پلیس تماس گرفت و کمک خواست، او در این تماس گفته بود “پدرم به من و خواهرم شلیک کرد، من دارم می‌میرم …! ”

پس از این حادثه عبد السعید ناپدید شد و احتمال داده می‌شود که به عنوان راننده تاکسی در نیویورک مشغول به کار است، او از دسامبر ۲۰۱۴ به لیست FBI اضافه شد و برای اطلاعات منجر به دستگیری او جایزه ۱۰۰ هزار دلاری مشخص شد.

 

یوجین پالمر

یوجین پالمر

یکی از موارد جدید در لیست FBI   یوجین پالمر است که به دلیل شلیک و قتل عروسش “تامی” از سپتامبر ۲۰۱۲ تحت تعقیب است.

تامی به همراه همسرش “جان” و دو فرزندشان، در همسایگی یوجین زندگی می‌کردند. رابطه تامی و جان به تدریج خراب شد و تامی درخواست اعمال محدودیت بر علیه جان داد و تهدید کرد که دادخواست طلاق مطرح خواهد کرد.

او همچنین تهدید کرد که نسبت به تصاحب ملکی که در آن زندگی می‌کنند دادخواست مطرح می‌کند و از آنجایی که این ملک متعلق به یوجین بود بحث و جدلی بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

آن‌طور که تحقیقات پلیس نشان می‌دهد در صبح روز ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۲ یوجین در بین بوته‌های اطراف خانه تامی مخفی شد و پس از این‌که تامی بچه‌ها را به ایستگاه اتوبوس رساند و به خانه برگشت از فاصله‌ای نسبتا زیاد به سمتش شلیک کرد و سوار بر وانتش از محل فرار کرد. خودرو رها شده یوجین در پارک ملی هاریمن پیدا شد اما جستجوی پلیس در محدوده محل کشف خودرو بی نتیجه بود و نشانه‌ای از یوجین پیدا نشد، اعتقاد FBI بر این است که یوجین زنده است و احتمالا در نیویورک یا فلوریدا به صورت مخفیانه زندگی می‌کند.

 

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید