skip to Main Content
اپیزود ۴ -بدترین بدترین‌هازمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

اپیزود ۴ -بدترین بدترین‌هازمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

هربار که برای متهمی تقاضای اعدام می‌شود مدافعین و مخالفین حکم اعدام شروع می‌کنند به بحث و رسانه‌ها پر می‌شوند از دلایل تکراری و تازه‌ی دو طرف مناظره. اما گاهی وقت‌ها اتفاقی که افتاده طوری است که بعضی از مخالفین کلی اعدام هم یا سکوت می‌کنند یا وسوسه می‌شوند که در این مورد خاص استثنائی قایل بشوند و مثلاً متهمی را که چند بچه را کشته یا در یک مرکز خرید شلوغ بمب گذاشته.

در اپیزود چهارم پادکست چنل‌بی ماجرای وکیلی را می‌شنویم که مخالف اعدام است و معمولن دفاع از چنین متهم‌هایی را برعهده می‌گیرد. جودی کلارک تا حالا جان چند بمب‌گذار و بچه‌کش و متجاوز را نجات داده و حالا دارد از جوهر سارنایف، بمب‌گذار ماراتن بوستون دفاع می‌کند.

تدوین: نجمه اسماعیلی

منبع: گزارش پاتریک ردن کیفه در نیویورکر

 

11 نظر
  1. سلام . به نظرم اطلاعات در این باره کامل نیست. بنده سرچی انجام دادم و رسانه های فارسی و علاوه بر اون خبرگزاری هایی رو دیدم که تایید کردن که سارنایوف یک جاسوس حکومتی بوده. گرچه هیچ چیز لزوماً اثبات شده نیست . اما بد نبود اشاره ای میشد که شاید این یک دفاع از یک جانی نبوده، شاید وکیل مذکور چیزی رو فرای این میدونسته و اون رو شایسته مجازات نمیدونسته . چیزی که توجهم رو جلب کرد به خصوص ، ثبت اسمش به عنوان تروریست یا لیست سیاه یا همچین چیزی پیش از وقوع جرم بوده .

  2. سلام
    جدیدترین تصمیم دادگاه برای عامل بمب گذار بوستون. یکم آگوست ۲۰۲۰
    منبع BBC
    💢حکم اعدام جوهر سارنایف، بمب‌گذار ماراتن بوستون، لغو شد

    🔹قاضی دادگاه استیناف در آمریکا حکم اعدام جوهر سارنایف که در سال ۲۰۱۳ به همراه بردار بزرگترش در بمب‌گذاری مارتن بوستون مشارکت کرد را لغو کرده و دستور داده که بخشی از اتهام‌های طرح شده علیه او در دادگاهی جدید بررسی شود چرا که قاضی دادگاه اول می‌بایست آن دسته از اعضای هیات‌منصفه که قبل از دادگاه و صدور حکم سارنایف او را گناهکار خوانده بودند را برکنار می‌کرده است.

    🔹جوهر سارنایف در جریان آن واقعه به همراه برادرش، تیمورلنگ، دو بمب را در میان تماشاگران و نزدیک خط پایان مارتن بزرگ سالانه بوستون منفجر کردند که در پی آن ۳ نفر کشته و بیش از ۲۶۰ نفر مجروح شدند.

    🔹قاضی دادگاه استیناف با لغو حکم اعدام جوهر سارنایف او را به حبس ابد محکوم کرده اما همزمان دستور داده که بخشی از اتهام‌های او دوباره در دادگاهی جدید بررسی شود؛ اتهام‌هایی که در میان آنها جرایمی وجود دارد که در صورت تایید می‌تواند حکم اعدام به دنبال داشته باشد.
    ⬇️
    https://bbc.in/2Xgc30O
    @BBCPersian

  3. گزارشهای اینچنینیتون بسیار مرع/خروسیه!
    دیدگاه عقاب رو نمیارید وسط – یا شاید خودتون هم ازش آگاهی ندارید ..
    این بدبختها اشخاص هدفگیری شده CIA هستند که معروفند به کاندید منچوری ..
    CIA Manchurian candidate Targeted Individuals .. اینها با علائم و لغات سمبولیک که در رسانه ها پخش میشه دست به جنایاتی میزنند که دست خودشون نیست ..
    برنامه های کنترل اذهان CIA که با نصب علامت و نشانهائی مانند پرچمها، لوگو کارخانجات، برندها، تبلیغات در برنامه های پر بیننده .. و .. و ذهنیات تمام مردم کره رو ببازی گرفته اند.
    Brand یعنی داغ .. مانند داغی که به گاو و گوسفند میزنند تا مالکیتشونو نشون بدن ..
    شخص برند-پوش برده کنترل ذهنی شده اون شرکت لباسه ..
    این جنایات و برنامه ریزیهای CIA و پخششون توسط رسانه ها بمنظور تاثیر منفی بر روح و روان عوام مردم و گسترش فرکانس منفیه ..

  4. امروز ۲۸ آبان ۱۴۰۱ هستیم روزهای عجیبیه شنبه ست رفتیم جام جهانی ولی خوشحال نیستیم کشور غمگینه یه عده کشته شدن همه چیز بشدت عجیبه داریم به جنگ داخلی نزدیک میشیم هیچ کس گوش نمیده فقط همه سر هم بلند فریاد میزنن و من ترسیدم چون آدم از ناشناخته ها میترسه خیلی از گروه های عدالتخواه دیگه ابراز ناتوانی کردن مردم ماندن تنها و در روبروشون خوب حکومت و معلوم نیست اصلا قراره چی پیش رومون باشه … کسایی که این متن را میخونن هر جا هستین در هر زمانی مراقب خودتون باشین …برای اولین بار میدونم نا امنی یعنی چی…این متن را بقول علی بندری نوشتم انگار که ولش کردم انداختمش رفت تو هوا تو یه تاریخی یه هفته یک ماه یا چند سال بعد یه نفر میبینتش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *