skip to Main Content
ال‌چاپو در تمامی موارد اتهامی گناهکار شناخته شدزمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

ال‌چاپو در تمامی موارد اتهامی گناهکار شناخته شدزمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

“خواگین ال چاپو گوزمان” سلطان مواد مخدر و رهبر یک گروه جنایتکار در مکزیک روز سه‌شنبه در دادگاه فدرال بروکلین نیویورک گناهکار شناخته شد.

در زمان قرائت رای، سالن بزرگ دادگاه بروکلین در سکوت فرو رفت.

عکس‌العمل واضح و مشخصی از سوی ال چاپو دیده نشد. در حالی‌که احتمالن با حکم حبس ابد روبرو خواهد بود. حکمی که بیست و پنجم ماه ژوئن اعلام خواهد شد.

“ریچارد داناهیو” بازپرس قضایی ناحیه‌ی شرقی آمریکا گفت: “این محکومیت نه راه فراری دارد و نه قابل برگشت خواهد بود.”

اعضای هیئت منصفه در طی شش روز حدودن ۳۴ ساعت زمان گذاشتند و به‌دقت همه‌چیز را بررسی کردند. در طی دو ماه و نیم آن‌ها شهادت‌های مختلف و زیادی را شنیدند.

قاضی دادگاه “برایان کوگان” رای صادره از سوی هیئت منصفه را با تمامی اعضا (شامل هشت زن و چهار مرد) چک کرد. او به آن‌ها گفت که عملکردشان موجب شده که او به آمریکایی بودنش مفتخر شود.

پس از این‌که اعضای هیئت منصفه صحن دادگاه را ترک کردند، ال‌چاپو برای همسرش (ایما کورونل ۲۹ ساله و ملکه‌ی زیبایی سابق) دست تکان داد و به او لبخند زد.

 

 

یکی از وکلای ال چاپو، او را بعد از صدور رای سرزنده توصیف کرد. “مایکل لمبرت” گفت که ال‌چاپو جنگنده است و هنوز کارش تمام نشده.

“ادواردو بالارزو” یکی دیگر از وکلای مدافع ال‌چاپو گفت: “ما واضحن از رای هیئت منصفه در دادگاه ناراحت شدیم اما پروسه‌ی طی شده و رای آنان را محترم می‌شمریم. ما در مسیر دفاع از ال چاپو با موانع عجیب و بی‌سابقه‌ای روبرو شدیم.”

“جفری لیچمن” وکیل دیگر ال‌‌چاپو نیز گفت که آن‌ها برای برخی موارد درخواست تجدیدنظر خواهند داد. او در مورد ال‌چاپو اضافه کرد: “او به همه‌ی ما روحیه داد در حالی‌که به‌صورت معمول باید برعکس این اتفاق می‌افتاد. او همیشه جنتلمن و حمایت‌گر و نسبت به تلاش‌های ما سپاسگزار بوده است.”

“ریچارد داناهیو” بازپرس قضایی ناحیه‌ی شرقی آمریکا گفت: “این پرونده نشانگر یک پیروزی برای مردم آمریکا و مکزیکی‌هایی است که عزیزانشان را در جنگ‌های مواد مخدر از دست داده‌اند. همچنین برای آن‌هایی که عزیزی را به علت اعتیاد به مواد مخدر از دست دادند. با این‌که تعداد زیادی از افراد معتقدند که مبارزه با مواد مخدر کار بیهوده‌ای است اما این دادگاه به‌ نحوی بی‌نظیر از تجارت مواد مخدر پرده برداشت.”

 

ترجمه و تخلیص: مَدی

منبع

2 نظر
  1. سلام
    نیاز نیست پیام من رو تایید کنید. فقط لازم دونستم چون شما کارتون همیشه خیلی درسته ازتون خواهش کنم متن رو مجددا ویرایش کنید. دو جا به جای استفاده از اً از ن استفاده شده است که اشتباه است. یکی واضحاً و دیگری احتمالاً … اگر اصلاح کنید خیلی بهتر خواهد بود:)
    طرفدار همیشگی شما
    نهاله ستوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *