Skip to main content

۰۱/ الکس
Alex

طول پادکست: ۵٢:۵٢

الکس، بنیان‌گذار و مدیر گیملت، ۱۶ سال پیش توی عروسی دوست صمیمی خودش،  کلی فایل صوتی ضبط می‌کنه و بهش قول می‌ده که  براش یه مستند صوتی درست کنه اما تا به‌حال به دلایل مختلف نتونسته و در تمام این سال‌ها این موضوع اذیتش کرده، مخصوصا اینکه احساس می‌کنه دوستش هم باهاش سرسنگین شده. حالا الکس توی این اپیزود می‌آد سراغ جاناتان به کمکش این کار رو بکنه. دوست و خانواده دوستش رو هم دعوت می کنه و بدون اینکه بهشون بگه فایل صوتی آماده شده رو براشون پخش می‌کنه.

کلا توی این پادکست، جاناتان میره سراغ آدم‌هایی که یه سوال یا پشیمانی یا حسرت رو سال‌های زیادی با خودشون حمل کردند. بعد سعی می‌کنه که به عقب برگرده و جواب سوال قدیمی یا ماجرای رمزآلود زندگی و یا عذاب وجدانشون رو پیدا کنه و یا موضوع رو براشون حل کنه. جواب سوال‌هایی مثل اینکه چرا ۲۰ سال پیش یکی رابطه‌ش رو باهات قطع کرده و یا فلان حرف رو بهت زده.

قصه آدم‌های معمولی که ممکنه برامون خیلی آشنا باشه.

این پادکست همونطور که گفته شد مال شبکه پادکستی گیملت مدیاست.

۰۲/ طوفانی به نام «موفان» وجود نداره
No Such Thing As Hurricane Schmurricane

طول پادکست: ٣٩:٣٣

این پادکست انگلیسی کمدیه و توی اون هربار درباره چهار فکت، که گاه بی‌اهمیت و احمقانه ولی خنده‌دار هستند صحبت می‌شه. مثلا در اپیزودی که اجرای زنده تولد سه سالگی پادکست بوده و لینکش در زیر آورده شده، این‌ها رو می شنویم:

– دانشمندان با تحقیقاتی کردند و با کمک ربات‌ها می تونند لحظه دقیق افتادن یه آدم رو سه هفته زودتر پیش بینی کنند اون‌ها به سالمندان پیغام می‌فرستند و بهشون این لحظه رو خبر می‌دند.

یا مثلا این‍‍‍‍‍که فیل‍ها نمی تونند بدودند. در واقع به خاطر بالا بودن مرکز ثقل، اونها با دو پای جلو ‍‍می دوند و با دو پای عقب راه می‌رند.

یا یه گربه‌ای هست که برای تراپی ازش استفاده می‌کنند و ویژگی جالبش اینه که با وجودی که خیلی اجتماعی نیست اما وقتی کسی داره می‌میره این رو می‌فهمه و مدام روی در اتاق پنجول می‌کشه.

حمام معروف جانسون رپیس جمهور آمریکا و خرچنگ‌های بوکسور فکت های خنده دار دیگه این اپیزود هستند.

این پادکست رو نویسنده‌های دوتا از شوهای معروف بی‌بی‌سی می نویسند و اجرا می‌کنند.

۰۳/ آلبوم دوم: خاطرات را افسوس‌ها می‌سازند.

طول پادکست: ۵۵:۵۴

آلبوم ۲۱. توی این اپیزود بردیا برجسته نژاد، درباره آلبوم ۲۱ از خواننده بریتانیایی، ادل، حرف می‌زنه. این آلبوم پرفروش‌ترین آلبوم قرن ۲۱ شده و اسم خواننده‌ش رو توی کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده.

بردیا اول راجع به خود ادل حرف می‌زنه و اینکه چی شد که ادل شروع به خوندن کرد و چطوری آلبوم‌هایی که ساخت اینقدر محبوب شد. اینکه ادل با نیروی خشم و غمی که به خاطر جدا شدن از دوست‌پسرش (که هنوز مشخص نیست کی بوده) داشته، آهنگ‌هاش رو نوشته  و با همون نیرو اون‌ها رو اجرا کرده  و انقدر اجراهاش متفاوت و قوی بوده  که میلیون‌ها نفر آلبومش رو خریدند و گوش دادند.

ادل سه آلبوم درست کرده و اسم هر آلبوم رو همون سنی گذاشته که اون‌ موقع بوده. ۱۹، ۲۱ و ۲۵. اجرای آهنگ‌های این آلبوم‌ها آمیخته به احساسات خود ادل شده و او این طوری غم بزرگش رو تبدیل به کار بزرگ کرده.

دیدگاهتان را بنویسید