Skip to main content

دادستان‌ها در مدارک تازه ارائه شده‌ی دادگاه ادعا می‌کنند، ارتباط خوآکین “ال چاپو” گوزمان و فرد مورد اعتماد او بر پایه‌ی علاقه‌ی آن دو به تجاوز به دختران نوجوان شکل گرفته‌است.
این بیانیه اکتبر سال پیش در جربان پرونده‌ای توسط دادستان‌ها مطرح شد. آن‌ها قصد داشتند مانع پرسش تیم وکلای گوزمان از الکس سیفوئنتس، دست راست رئیس، در مورد دختران جوانی شوند که گویا برای سکس تحویل آن دو داده می‌شدند.
به دنبال شهادت‌های متعدد همدستان گوزمان مانند سیفوئنتس، رئیس ۶۱-ساله کارتل مواد مخدر ماه پیش در انواع اتهامات مرتبط با قاچاق مواد مخدر مجرم شناخته شد.
وکلای مدافع می‌خواستند حین شهادت سیفوئنتس از او در رابطه با سو استفاده‌ی جنسی سوال کنند، اما اظهاراتی را نادیده بگیرند که گزارش می‌داد گوزمان دختران ۱۳-ساله‌ای کنار دست خود داشت -آن‌ها را ویتامین می‌نامید- که سلطان مواد مخدر می‌توانست به آن‌ها تجاوز کند.
به تعبیر روزنامه‌ها “متهم سعی می‌کند شهادت را تنها به نقش خودش در فعالیت‎های جنسی محدود کند، اعمالی که گفته می‌شود اساس رابطه‌ی آن دو بوده است.”
علاقه‌ی گوزمان به دختران جوان نخستین بار در جلسه‌ی بررسی هیئت منصفه افشا شد. در پی استدلال وکلا، این مدارک به عنوان اولین سری اسناد محرمانه‌ی دادگاه، برای انتشار در اختیار نیویورک تایمز و وایس نیوز قرار گرفت.
یکی از اعضای هیئت منصفه در گفتگو با وایس نیوز اقرار کرد هیئت منصفه شواهد و مدارک مرتبط با تجاوز به کودکان را مشاهده کردند -که در جریان دادرسی نادیده گرفته شده بودند- و در مورد آن‌ها به قاضی برایان کوگان دروغ گفته شد.
گوزمان، از طریق وکلایش، هرگونه تخدیر دختران نابالغ و تجاوز را تکذیب کرد.
این اسناد همچنین به علاقه‌ی مضاعف سیفوئنتس به “ایلومیناتی (محفل روشن‌ضمیران)، فراماسونری، سایر سیارات، کهکشان‌های دیگر، موجودات فضایی و ایده‌ای که پایان جهان را در ۲۰۱۲ محتمل می‌دانست” اشاره می‌کند.
“وکیل از دادگاه درخواست می‌کند حتما به او اجازه دهد تا از سیفوئنتس در رابطه با علاقه‌ش به اختربینی (طالع بینی) و پزشکان جادوگر استنطاق کند. او همچنین استدلال‌های قوی و متعدد ذهنی را به کار گرفت. از جمله عدم ثبات روانی به دلیل اینکه ظاهرا او به نظریه‌های نامتعارف و خلاف عرف علاقه دارد”
در اظهاریه آمده است “در واقع این سطح از عدم ثبات روانی ناشی از توجه و علاقه به مستندهای شبکه Discovery نیست. زیرا احتمالا دور از انتظار نیست عضو یکی از بزرگترین توطئه‌های مواد مخدر مجذوب انجمن‌های مخفی مانند ایلومیناتی شود، و این معادل بیماری روانی نیست.”
در نهایت، کوگان درخواست وکیل مدافع را برای سوال از سیفوئنتس رد کرد.
همچنین این اسناد به توافق مصونیتی اشاره می‌کنند که ویسنته زامبادا، پسر شریک گوزمان، ایزمائیل (اسماعیل) “ال مایو” زامبادا، ادعا می‌کند با سازمان مبارزه با مواد مخدر داشته است.
دادستان‌ها اعلام کردند پرسش از زامبادا در رابطه با توافق گفته‌شده با عوامل اجرای قانون، عادلانه نخواهد بود، چراکه او نتوانست “شواهد کافی و قانع‌کننده در تایید صحبت‌هایش” ارائه کند.
مدارک به “اعمال خشونت آمیز، از جمله آدم ربایی، شکنجه و قتل” توسط ال چاپو نیز ارجاع می‌دهد، هرچند جزئیات دقیق این فعالیت‌ها منتشر نشده است.
گوزمان طبق برنامه در ماه ژوئن به حبس ابد محکوم می‌شود.

 

منبع

مترجم زهرا مدرس
 
 

دیدگاهتان را بنویسید