skip to Main Content
اپیزود ۵۲ – مظنونزمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

اپیزود ۵۲ – مظنونزمان تقریبی مطالعه: ۱ دقیقه

 

مظنون

مایکل که از سر کار برگشت دید دور خانه‌شان نوار زرد کشیده‌اند.

منبع: مجله‌ی Texas Monthly

نویسنده:Pamela Colloff | ترجمه: هدیه کعبی | روایت: علی بندری | تدوین: امید صدیق‌فر | پوستر: مجید آب‌پرور

اسپانسرها :

کشمون:  لینک خرید با کد تخفیف ۱۳۹۸

روژین: اینستاگرام روژین

اشتراک در خبرنامه پادکست

صداهای میانی از مستند

An Unreal Dream: The Michael Morton Story (2013)

https://www.imdb.com/title/tt2555202/

مایکل مورتون – مظنون

لو برایان – عضو هیات منصفه در زمان محاکمه‌ی نخستین

مارک لاندروم- متخصص هیات منصفه

بیل الیسون – عضو گروه وکلای مایکل مورتون در محاکمه‌ی نخستین

جان ریلی – وکیل اصلی گروه وکلای مورتون در مرحله‌ی بررسی دوباره‌ی پرونده-عضو پروژه‌ی بی‌گناهی

لی استینت –  هم‌بند پیشین مایکل مورتون

بِری شَک – عضور گروه وکلای مورتون در مرحله‌ی بررسی دوباره‌ی پرونده – از بنیان‌گذاران و عضو پروژه‌ی بی‌گناهی

گفت‌وگوی مایکل مورتون با شنون ولفسن شبکه‌ی KXAN

205 نظر
    1. قاتل شخصی به نام مارک آلن نوروود (Mark Alan Norwood)بوده که شغلش ظرفشویی در شهر باستروپ بوده و در اواسط دهه ۱۹۸۰ در آستین زندگی می کرد ، به اتهام قتل کریستین مورتون ( سال ۱۹۸۶ ) محکوم به حبس ابد شد. [ در سپتامبر سال ۲۰۱۶ ، وی قبلا در یک پرونده جداگانه برای قتل دبرا مسترز بیکر در سال(۱۹۸۸) محکوم شده بود. [۹] هر دو زن در شرایط مشابه در تختخواب خود مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

      1. خیلی خیلی متاثر شدم.
        دم شما گرم آقای بندری
        خیلی بیشتر از چندین فیلم درام تحت تاثیر قرار گرفتم.
        اشک ریختم و اشک ریختم…

  1. واقعا اپیزود درجه یک و تکان دهنده ای بود. آخرین باری که این حس و حال رو داشتم بعد شنیدن اپیزود به زبان آتش بود. البته به زبان آتش خیلی تلخ تر بود خیلیییی

    1. سلام به شدت اپیزود تاثیرگذاری بود. مرسی از زحماتتون . عالی هستین. من یه سوال بزرگ تو ذهنم موند که همش دنبالش بودم. انگیزه قاتل از این دو قتل مشابه چی بوده؟ چرا در موردش صحبت نشد پس؟ آیا تو گزارش گفته نشده؟

    1. سلام
      دکتر قاسم حسینی اخوان هستم مشهد
      من عاشق پادکست های شما هستم صدا عالی و تاثیرگذار
      #درود_برشما_خردمندعزیز
      #آموزنده_بود✍
      #وجودشماباعث_دلگرمی_من_است❤️
      #منتظرکلیپهاومطالب_داغ_شماهستم

      1. چقدر تو بدبخت و حقیر هستی که خودت خودتو دکتر صدا میکنی بیچاره….
        چقدر واقعا دل آدم واست میسوزه بدمشهدی

  2. با سلام و تبریک سال نو
    به نظر من موفقیت این پادکست ها بیش از آنکه به ماهیت ماجراها مربوط باشد، مرهون ترجمه بسیار روان و زیبا و روایت بسیار روان تر و زیباتر آنهاست. به جناب بندری و همکارانشان دست مریزاد می گویم.
    با بهترین آرزوها
    عبدالعلی برهان

    1. سلام و خسته نباشید خیلی اپیزود جذابی بود ولی من دو تا مطلب مهم رو که همش منتظر جوابش بودم نفهمیدم.
      یکی اینکه علت قتل چی بود اصلا؟
      و دوم اینکه چرا دادگاه اول در روند شناسایی قاتل اصلی کارشکنی میکرد؟

    1. قاتل شخصی به نام مارک آلن نوروود (Mark Alan Norwood)بوده که شغلش ظرفشویی در شهر باستروپ بوده و در اواسط دهه ۱۹۸۰ در آستین زندگی می کرد ، به اتهام قتل کریستین مورتون ( سال ۱۹۸۶ ) محکوم به حبس ابد شد. [ در سپتامبر سال ۲۰۱۶ ، وی قبلا در یک پرونده جداگانه برای قتل دبرا مسترز بیکر در سال(۱۹۸۸) محکوم شده بود. [۹] هر دو زن در شرایط مشابه در تختخواب خود مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

      1. سلام خسته نباشید ، پسر واقعا عالی و شگقت انگیرن پادکستاتون(با اینکه بعضی جاها خشن هستن) . به ادم یاد میدن معزه هست و بلخره پیداش میشه مخصوصا این پادکست .
        دمت گرمممم لحنت واقعا موقعیه مکالمیه بینه مادربزرگ و اریک فوق العاده بود.

  3. ای کاش یه چند دقیقه هم از دادگاه قاتل اصلی و یا حداقل صحبت هایی که در مورد قتل انجام داده می گفتین چون من خیلی دوست داشتم بدونم زمانی که اریک تمام اون صحنه ها رو دیده قاتل متوجه اش نشده؟و اینکه چطور رفته به خونه اینا؟انگیزه اش فقط دزدی بوده؟ تجاوزی نبودی اما اون اسپرم روی تخت جریانش چی بود؟? و اینکه تو قتل بعدی چی؟هیچ نشونه ای از قاتل نبوده؟پرونده اون قتل همین طوری بستن؟ ??
    (که خب مطمئنا الان میگین بقیه اشم خودت برو دنبالش ما دیگه نزدیک سه ساعت تعریف کردیم پرو نشو ??)زندگی یک نفر چقدر راحت عوض شده..۲۵ سال!چقدر آدم پذیرایی بوده واقعا،رفتم عکس هاش دیدم چه چهره آرومی داره، هیچ خشمی تو چهره اش نیست ! و جالبه انگار به جایی اینکه مابقی زندگیش به خشم و نفرت از سیستم بگذرونه داره از روزهای آزاد زندگیش لذت میبره!
    و اینکه آقای بندری واقعا لحن شما تو هر پادکست داره حرفه ای تر میشه اون قسمتی که صحنه قتل رو از زبان اریک و مادربزرگش که تو گزارش بود رو تعریف می کردید عااالی بود، قشنگ مو به تنم سیخ شده بود ?
    و در آخر دم شما و همکارانتون مخصوصا خانم کعبی که زحمت ترجمه رو می کشن درد نکنه خسته نباشید، امیدوارم اینقدر چنل بی شنونده هاش زیاد باشه که شما هفته ای دو تا پادکست تولید کنید ما هم کیف کنیم ?

    1. دقیقا پرسش اصلی ذهن منم همینه یعنی قاتل بچه را ندیده که داره هم تو اتاق خواب نگتهش میکنه هم وقتی تو حمام یعنی قاتلی به این بیرحمی بچه را ول کرده.

      1. آخه آی‌کیو کی گفته قاتل بچه رو ندیده؟ اون بچه سه ساله چه دردسری واسه قاتل داشته که نگرانش باشه، کلا چند دقیقه هم نشده کار قاتل، مگه یه بچه کوچیک چقدر سرعت یا زور داره که بخواد بره بیرون یا جلوی اونو بگیره، خب حافظه کم و تخیل زیاد بچه توی اون سن خیال قاتل رو راحت کرده که بعدا مشکلی نمیخواد بوجود بیاره واسش…

    1. به زبان آتش تکان‌دهنده‌ترین اپیزود بوده برای من و بدترش اینکه تو همین اپیزود شنیدیم یه آدم یکسان تو هر دو تا پرونده تو روند گناهکار شناخته شدن دو تا آدم دوتا آدم بی‌گناه موثر بوده

  4. در تمام طول پادکست داشتم به یه شخصیتی فکر میکردم که داستان مشابهی رو داشت و تاریک تر از این قصه زندگی کرد- ۴۰ سال برای کار نکرده زندان بود- منظورم عباس امیر انتظام هست – این اتفاق در جهان بسیار نادر هست – کاش میشد خودتون دست به کار میشدید ماجراش رو میساختید و پادکست میکردید. کاش یادی میکردید – ممنون

    1. عباس امیر انتظام به بادافره خیانتش به ملت به این عقوبت دچار شد.
      حقش هم بود
      اینها همون آدم های بودند که این بلا رو سرمملکت ما آوردند.

    2. قضاوت داستان امیر انتظام از جایگاهی که ما در آن ایستادیم بسیار غیر منصفانه هست او در آن زمان و با فکر آن زمان عمل می کرد و شما او را قضاوت می کنید که چرا با استاندارد امروز شما عمل نکرده است؟ داستانش واقعا اگر منصفانه نگاه کنیم تلخ ترین داستان ممکن است.

  5. چقدر لحن و متن حرفه اى بود. خیلى ممنون از این همه وقت و انرژى که صرف تولید چنین اثرى میکنید. همه ى قسمتهاى این دو ساعت و خرده اى لذت بخش و اثر گذار بود مخصوصا شیوه ى روایى دیالوگ اریک و مادر بزرگش. از سایتشن مجله منبع هم ممنون ؛ که میشه رفت و بیشتر درباره اش خوند.

  6. خب الان که آروم تر شدم ، و واقعا عالی بود ،به زبان آتش شاید داستان تکان دهنده تری بود ولی داستان این سریتون با روح و روانم بازی کرد.
    و شاید دلیلش این باشه که کیفیت کارتون واقعا پادکست به پادکست بهتر شده ،دستتون درد نکنه. ممنون خسته نباشید

    1. خیلی تاثیر گذار بود، ۲۵ سال از زندگی یه آدم بود که ما در ۲ ساعت شنیدیم، ولی ۲۵ سال یه عمره.
      چقدر آدم دیگه هستن که الان همین شرایطو دارن خدا میدونه

  7. پیشنهاد
    خط آبی باریک (انگلیسی: The Thin Blue Line) فیلمی مستند به کارگردانی ارول موریس است که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد. این فیلم داستان رندل دیل آدامز، مردی که به جرم قتلی که مرتکب نشده، متهم به حبس ابد است را به تصویر می‌کشد. پروندهٔ آدامز بازبینی شد و حدود یک سال پس از توزیع فیلم از زندان آزاد شد.

  8. سلام بچه ها خسته نباشید…مرسی بابت این اپیزود عالی دمتون گرم…مدتیه که کامنت ها رو جواب نمیدید ولی امیدوارم بخونید…خواستم بگم که چرا مثل قدیم عکسهای هر اپیزود رو نمیزارید رو سایت؟ چون یکی از لذتهای من این بود که بعد از تموم شدن اپیزود برم عکسهارو نگاه کنم و تصورات خودمو با عکسهای واقعی مقایسه کنم…گیرایی داستان خیلی بیشتر میشه…بازم مرسی

  9. وای عالی بود
    فقط کاش آخرش میگفتین چرا اون مرد کریستین رو کشته بود؟ خب موندیم تو خماری
    کاش یه توضیحاتی راجع به دادگاه قاتل و انگیزه قتل بدین لطفا. خیلی رفته تو مخم

  10. واقعا چقدر سخته به خاطر اینکه اون مدارکو نداده ۲۵ سال عمرش هدر شده خیلیهههه واقعا باید ۲۵ سال مینداختنش زندان. چنل بی مث همیشه عالی شروع ک میشه نمیتونی استپش کنی

  11. واقعا و عمیقا برای مایکل متاثر شدم.
    تمام زندگیش رو برای خودخواهی یک دادستان از دست داد.
    ولی یک جمله خطاب به علی بندری:
    این اپیزود رو خیلی خوب تموم کردی.:)

  12. سیزده مان با شنیدن این اپیزود به در شد:)
    و آخرش سردرد باقی موند برام
    مایکل چقدر آدم بزرگیه که خیلی راحت همه رو بخشید… من پر از خشم و عصبانیت بودم به جای اون… خداروشکر که سرنوشتش به اعدام ختم نشد
    مرسی از تیم چنل بی?مثل همیشه عالی بود????

  13. سلام خیلی داستهاتون جذابه و خیلی قصه‌گوی خوبی هستین. من شاید به بیست تا از دوستانم پادکست شما رو معرفی کردم و همه هم شنونده پروپاقرصتون شدن. مرسی و خسته نباشین

  14. حال من در موقع گوش دادن پادکست : نچ نچ …?……نچ نچ ….?…نچ نچ?….نچ نچ …(حرص خوردن?)…نچ نچ ?????.‌‌‌‌‌…آقا اشکم در اومد آخرش و سیزده بدر تموم شد?

  15. وای، من چقدر اشک ریختم، مخصوصا صدای بغض آلود علی رو که میشنیدم، میدونم چقدر سخته تعریف همچین داستانی
    مثل همیشه عالی بودین، دستتون رو میبوسم

  16. اجرا عالی علی آقای بندری، درود بر تیم چنل بی،
    – برام جالب بود که خیلی راحت با سرچ فارسی در ویکی پدیا اطلاعات آقای مایکل مورتون و میده و حتی همه عکس ها هم هست:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Morton_(criminal_justice)
    – یک فیلم هم ساخته شده که در imbd هم هست با نام An Unreal Dream: The Michael Morton Story (2013
    https://www.imdb.com/title/tt2555202/

  17. سلام آقای بندری عزیز
    دیشب اپیزود “نمک” از بی پلاس رو برای خواهرم که توی آلمان زندگی میکنه فرستادم که گوش کنه. چند ماه پیش هم که اومده بود ایران بود توی جاده ی رفت و برگشت شمال اپیزودهای “اُشو” رو با هم گوش داده بودیم و یه آشنایی مختصری اون موقع با چنل بی پیدا کرده بود.
    دیشب بعد از گوش کردن اپیزود “نمک” برام یه وُیس گذاشت که دوست داشتم برای همه به اشتراک بذارم، ولی چون امکانش نیست تصمیم گرفتم حداقل برای قدردانی از زحمات شما و تیمتون اینجا بنویسم.
    خواهرم خودش مستقیم با پرداخت سالی ۷۰ یورو عضو یه پادکست آلمانی با منبع “blinkist” که منبع کتابهای شما هم میشه، هست و از اونجا خلاصه کتابها رو ظرف ۱۵ دقیقه به زبان آلمانی گوش میده.
    دیشب که اپیزود “نمک” رو به فارسی گوش داده بود متحیر شده بود از این همه تفاوت در نحوه ی اجرا و لحن و پیش بردن کتاب توسط شما.
    میگفت اونا فقط قسمتهای مهم کتاب رو روخونی میکنن ولی پادکست ایرانی مثل یه قصه ی به هم پیوسته برای آدم تعریفش میکنه و آدم با لذت گوش میکنه و دنبال میکنه و نمیخواد داستان تموم بشه.
    خیلی لذت برده بود و پیگیر بقیه ی پادکستهای شما شد.
    بهتون تبریک میگم
    دارین با پیشرفته ترین کشورهای دنیا رقابت میکنین اونم بدون دریافت حتی یک ریال از مخاطبین.

    1. من بعداز ۴۰ سال زندگی در امریکا هشت ساله به ایران برگشتم..
      بسیاری چیزها‌ در ایران باکیفیت تره.. ولی هیپنوتیزم شدگان رسانه های بین المللی نمیخوان ببینند و باور کنند ..
      یکی از مهمترین موضوعات مالکیت زمین..
      در امریکا همه مستاجرند – حتی آنهائیکه تصور میکنند مالکند!
      واتیکان و شخصیتی بنام “پاپ سیاه – Black Pope” را تحقیق کنید.

  18. بعد از اپیزود «به زبان آتش» یه بغضی توی گلوم مونده بود که توی از این اپیزود شکست… این اپیزود هم اندازه همون روحم رو زخمی کرد با این فرق که آخرش التیام نیافته رهاش نکرد

  19. سلام خیلی برام جذاب بود و به نظرم تنها جایی که باید به این پدر جایزه داد اونجاییکه اجازه نمیده پسر ۳ ساله اش رو بازجویی کنن چون میدونه اونا چقد عوضی هستن و اونجا که پسره طردش میکنه واقعا حال گیریه واقعا این پدر رو تحسینش میکنم. علی آقا دستت درد نکنه همچنین تیم خوبتون حرف ندارن

  20. من دوست داشتم بدونم آیا اریک هرگز فهمید که در سه سالگی شاهد صحنه خشونت بار قتل مادرش بود؟ آیا اون ۶ صفحه اسکریپت تماس تلفنی مادربزرگش که ماجرای گفته های اریک رو برای بازرس تعریف کرده، هیچ وقت دیده؟ یا در موردش شنیده؟

    1. سلام و خسته نباشید
      بسیار خوب بود
      لذت بردم
      فقط جسارتن در جایی از اپیزود به اشتباه گفته شد مدارک‌ها که اشتباهه
      مدارک خودش جمع مدرکه
      و پیشنهاد میدم که اگر امکانش باشه لینک تمام عکس‌ها یا ویدئو‌های مرتبط با هر اپیزود در صفحه‌ی همون اپیزود گذاشته بشه و یا در کانال تلگرام
      ممنون از زحماتتون

      1. دقیقا من هم با شما موافقم. برای گروه فوق العاده‌ای مثل چنل‌بی کمی عجیبه که صفحه‌های هر اپیزود، اینقدر آشفته است. من انتظار دارم که هر صفحه‌ای حاوی همهء مطالب مربوط به خودش باشه. عکس‌ها، آخرین اخبار …
        که اینطور نیست.
        تنها لینک مطالبی که روایت از آنجا گرفته شده آمده و بعد صفحه رها می‌شود. حیف است. حیف

  21. روز به روز کاراتون داره بهتر و با کیفیت تر میشه … و این برای شنوندگان چنل بی خیلی خوشحال کننده ست. خدا قوت
    من معتاد چنل بی شدم حتی چند نفر رو هم معتاد چنل بی و کلا معتاد پادکست شنیدن کردم?
    هر موقع میبینم اپیزود جدید چنل بی اومده آدرنالین خونم بشدت افزایش پیدا میکنه و واسه شنیدنش لحظه شماری میکنم?
    خلاصه که خیلی خوبین??❤️❤️

    فقط یه ایرادی میخام از سایتتون بگیرم.
    کاش میشد عکس ها و فیلم ها و مطالب مربوط به هر اپیزود رو ذیل همون پیچ اپیزود و بصورت متمرکز قرار میدادین. اینجوری مخاطب خیلی راحت میتونه بره سراغ مطالب تکمیلی. اما الان یجوری آشفته و پراکنده ست که کاربرا باید بگردن دنبال این مطالب و مدام صفحات رو بالا پایین و زیر و رو کنن تا برسن به اون چیزی که میخان و این گاهی وقت گیر و حتی نشدنیه

    نمیخام پیاممو با انتقاد تموم کنم واسه همین میگی شما خیلی خوبین خیییییلیییی??

  22. آقای بندری چرا مارو تو خماری گذاشتی رفتی؟ واقعا چرا دادگاه نمیخواست قاتل اصلی شناسایی بشه؟ من تا آخر پادکست منتظر جواب این سوال بودم که نفهمیدم.خیلی مرموز تموم شد.

  23. چقدر چقدر داستان غریبی بود.بعضی قسمت ها رو حیرت زده و بعضی ها رو با بغض و اشک گوش میدادم.ممنون از این که انقدر فوق العاده اید.انقدر بی نظیر و دوست داشتنی در روایت.فقط کاش طی مطلبی به انگیزه احتمالی قاتل برای قتل کریستین هم اشاره کنید.

  24. سلام و عرض خسته نباشید بابت تهیه پادکست ها

    یک نقدی به این قسمت دارم و با احترام اون رو مطرح میکنم، این قسمت به نوعی در جمع بندی پایانی ناقص هست اقای بندری . ای کاش از انگیزه قاتل و اینکه اصلا چرا این کار و کرده و چرا قتل بعدی رو انجام داده هم توضیح میدادید . کاش در مورد دادگاه های قاتل اصلی هم میگفتید و اینکه این موجود چرا مرتکب این جنایات شده.

  25. مثل همیشه عالی بود. نکته جالب این بود که کتاب رستگاری در شائوچنگ دقیقا همین شروع را دارد. همسر شخصیت اصلی داستان توسط یک ولگرد و به دلیل نامشخص کشته می شود ولی دادگاه همسر را قاتل تشخیص می دهد. شخصیت نقش اول داستان رستگاری در شائوچنگ در زندان شباهت عجیبی به مایکل مورتون دارد. کتاب در سال ۱۹۹۴ نوشته شده ولی داستان مایکل مورتون خیلی بعدتر اتفاق افتاده است. در مجموع خیلی دردناک بود.

  26. سلام و خسته نباشید
    بسیار خوب بود
    لذت بردم
    فقط جسارتن در جایی از اپیزود به اشتباه گفته شد مدارک‌ها که اشتباهه
    مدارک خودش جمع مدرکه
    و پیشنهاد میدم که اگر امکانش باشه لینک تمام عکس‌ها یا ویدئو‌های مرتبط با هر اپیزود در صفحه‌ی همون اپیزود گذاشته بشه و یا در کانال تلگرام
    ممنون از زحماتتون

  27. خیلی کامل و تکان دهنده بود.خیلی لذت بردم.ناراحت کننده هم بود البته.
    فقط احساس می کنم صحبت های مستند به زبان اصلی که پخش شد یه جاهایی واقعا زیاد بود.یعنی همون چیزایی که شما تعریف میکردی رو خب میگفتن و من حس میکنم همش منتظر بودم تا این صحبت ها تموم بشه و به داستان برگردیم.
    در کل مثل همیشه عالی بود و سپاسگزارم.

  28. سلام،اپیزود عالی بود ولی خیلی گنگ تموم شد،ینی نفهمیدیم انگیزه قاتل چی بوده و اصلا چه اتفاقی افتاده،چرا پنهان کاری شده بوده،قضیه چی بوده و اصلا قتل کی اتفاق افتاده و چجوری اتفاق افتاده و چرا و …همه این ها گنگ باقی موند لطفا در این باره هم مطلب بذارید ممنون

  29. درود برشما من خیلی علاقمند به شنیدن پادکستهای شما هستم و مشتاق رسیدن کارهای بعدی تون
    خسته نباشید و دستمریزاد به همه ی عوامل مخصوصا جناب بندری با اون صدای رسا و شیوا و دلنشین شون که بی شک نوع خوانش و گویندگی ایشون در علاقمند شدن من و دوستانم به این کانال بسیار مؤثر هست
    عالیه همه چی عزیزان و امیدواریم با پادکست ها و ماجراهای جالب دیگه کارتون رو ادامه بدین
    پیشنهاد میکنم در مورد بازی نهنگ ابی هم پادکست بسازید
    سپاسگزارم همراه همیشگی شما فرحناز

  30. عجب چیزی بود. خداییش داستان عمیقیه. اصلا هیچ علت و معلولی نمیشد تو قصه پیدا کرد. معمولا انسانها نتیجه طبیعی کارها و اعمال خودشون رو میبینن. این اصلا از بخود شهاب سنگ به زمین هم غیر قابل توجیه تره. تهش میگیم خب ادما باید فک میکردن برای اینکه شهاب سنگ به زمین نخوره . حالا که خورد نتیجه بی فکری خودشونه. این داستان به هیچ جا بند نمیشه!

  31. خیلی خیلی دوست داشتمش این اپیزود رو!!!!
    عجب داستانی! واقعا مرسی از زحماتی که می کشید و اینکه این نحوه روایت شما واقعا دلنشین و گیراست
    ولی کاش در مورد آخر این اپیزود یه چیزی راجب قاتل هم می گفتید که انگیزه قتلش چی بود و چرا اون قتل ها شبیه به هم بودن ؟

  32. خیلی جالب بود. هم موضوع و هم بهتر از اون اجرا. صدای شما و لحن اجرای شما و تدوین انجام شده بر روی فایل، تجربه گوش کردن به پادکست را به یک رویداد لذت بخش تبدیل می کند.

  33. مهری داورپناه ٩٨/١/٢٠ مثل همیشه عالی و تاثیر گذار من همیشه بیصبرانه منتظر اپیزودهای جدید و شنیدن صدای شما هستم دنیای جدیدی بروی من باز شد از زمانی که شنیدن پادکست رو با چنل بی شروع کردم ممنون از پسرم که به من معرفی کرد و اوایل با هم در سفر در طول راه سفر گوش میکردیم بعد از اون خودم معرف پادکست هستم به همه اول از همه چنل بی رو ,سلامت و موفق و پیشرو باشید ممنون ازینکه هستید و تلاش میکنید

  34. علی جان چقدر حرص خوردم از بی عدالتی!
    سپاس از گزینش این گزارش، البته که همه ۵۲ اپیزود بینظیرند و خیلی از اینکه هستید خوشحالم!
    حواسمون هست دیگه، از چنل بی پادکست خیلی یاد گرفتیم!
    آرزوی پیروزی و کامیابی

  35. سلام و عرض ادب
    اول اینکه کارتون واقعا عالیه و واقعا ازتون ممنونم
    من جسارتا ۳ تا ایراد پیدا کردم توی این اپیزود که البته با توجه به متن طولانی کاملا طبیعی هستش، فقط میگم که شاید مفید باشه:
    ۱) یه جایی به جای واژه “زندان” گفتین “دادگاه”
    ۲) دو بار پشت سر هم واژه موافقت و مخالفت رو جا به جا استفاده کردین
    ۳) یه جایی اشاره به واژه “جین‌دو” کردین که میخواستم توضیح بدم این یه اصطلاح رایج هست توی بیمارستانهای آمریکا برای مریضهایی که هویت آنها شناسایی نشده و یه جورایی وارد فرهنگ عامه شده و به افراد ناشناس اطلاق میشه
    بازم ازتون تشکر میکنم بابت ساخت این پادکست‌ها، واقعا عالی هستن

  36. سلام
    خداقوت!
    بسیار اجرای عالی بود!
    این دومین تجربه پادکست منه بعد از آموک که اونم جالب بود
    اما این یکی خیلی دردناک بود
    من یه ضرب این رو گوش کردم و نتونستم قطعش کنم
    وسطاش میخواستم داد بزنم واقعاً!

  37. سلام وقت بخیر
    پرونده خیلی دردناکی بود و البته اجرای خیلی قوی
    ولی برای من یه سوال پیش اومده که اون قاتل اصلی با زن مایکل ارتباط داشته ؟یعنی در واقع زشن مایکل بهش خیانت میکرده؟

  38. یه موضوعی که تو این پرونده خیلی به چشم میاد موضوع بی عدالتی هست، و اینکه پیشرفت علم چقدر تونسته توی قضاوت ها تاثیر بزاره.ولی یه چیزی که خیلی دردناکه این هست که این آدم اگر تو کشوری که حکم قتل عمد اعدام بود فکر میکنم خیلی وقت بود که پروندش بسته شده بود و اعدام شده بود و اصلا پیشرفت علمم نمیتونست حق و به حق دار برسونه.مایکل باز بعد از ۲۵ سال تونست به زندگی برگرده ولی چه مایکل هایی که توی کشور هایی که قانون اعدام رو دارن از بین نرفتن به ناحق… به امید روزی که هیچ بی عدالتی نباشه

  39. جدا از قصه ی تکان دهندش من کار اون وکلا رو تحسین میکنم که قضیه رو ول نکردن و انقد ادمای باوجدانی بودن. خودشون چه لذتی بردن از ازادی یه بیگناه

  40. یکی از بهترین اجراها و تاثیر گذارترین اپیزودها بود .. فکر کنم این داستان لازم بود تا یخورده از اعصاب خورد کنی اپیزود آتش کم بشه .. واقعا دمت گرم علی بندری.

  41. سلام . خیلی ممنون از این همه اشتیاق برای تهیه این اپیزودها .
    راستش شما نمی دونین چرا وقتی اون خانم هیات منصفه بعد از ۲۵ سال گفت ببخشید ما اشتباه کردیم ، مایکل اونو بخشید ؟!
    اگه خودمون رو بزاریم جای اون قطعا به خشم خواهیم رسید ! البته اونم رسیده !
    در اون سالهای زندان
    میدونین اولین عکس العمل هرکسی خشمه !
    و بعدش شکسته شدن و تکه تکه شدن شخصیت
    اونجاست که آدم کارش به خودکشی میرسه !
    من درکش می کنم و باش گریه کردم .

  42. عجیب تکان‌دهنده و حرص‌درآر بود. چقدر سوال‌برانگیزه این سیستم قضایی تگزاس؟! انگار نه انگار زندگی یه آدم رو کلا عوض کردن، البته چند تا آدم نه یکی.

    روایت بی‌نظیرتون شده آشنای دل و گوش ما. خسته نباشید واقعاً.

  43. سلام
    بیان زیبای شما و داستانهای خوب و آموزنده از منابع معتبر، بهترین سرگرمی برای من هست.
    از اینکه با پادکست شما آشنا شدم خیلی خوشحالم و از دوست عزیزم که شما رو به من معرفی کرد بینهایت ممنونم.
    بیصبرانه منتظر اپیزود بعدی هستم.
    با تشکر از زحمات شما

  44. سلام داستان های عجیب و تاثیر گذار زیادی بعد از ورود تست دی ان ای به سیستم های قضایی منتشر شده است. جدا از این موضوع این نوع داستان ها تلنگر خوبیه به همه کسانی که در سیستم های قضایی تصمیمات بزرگی رو برای سرنوشت آدم ها میگیرند ، تصمیماتی که شاید به نظر خودشون صحیح باشه ولی بعضا زندگی یک یا چند خانواده رو درگیر می کنند امیدوارم همه این انسان ها از نگرش های شخصی به دور باشند. سپاس از اجرای زیبا .

  45. واقعا عالی بود و به شدت من و دوستانی که باهم این اپیزود رو گوش دادیم لذت بردیم اما نظر ما این بود که میتوانست این اپیزود کوتاهتر گفته شود و جزییات پیش پا افتاده حذف شوند.

  46. سلام
    من یکی از طرفداران چنل‌بی هستم که خیلی تا حالا سعی کردم اطرافیانم رو مثل خودم درگیر ماجراهای جذاب با روایت دلنشین علی بندری بکنم. من تو یک گروهی هستم که فیلم‌ها و مجموعه‌های فارسی زبان رو برای دوستان ناشنوامون زیرنویس میکنیم. همین الان خیلی اتفاقی که داشتم اویزور آخر رو دوباره گوش میدادم به ذهنم رسید چقد خوب میشد دوستان ناشنوا هم داستان‌های چنل‌بی رو می‌خوندن. نمی‌دونم چکار میشه کرد ولی دوست داشتم این پیشنهاد رو بدم بهتون
    خوب باشید 🙂

  47. ماهیت به زبان آتش طوری بود که آدم رو «خاموش» میکرد. طوری غمگینت میکرد که واقعا حس تکون خوردن نداشتی. ولی این اپیزود، واقعا واقعا واقعا روی اعصاب بود. مخصوصا یک سوم اولش. من چند بار میخواستم کلا گوش نکنمش! چقد فحش زیر لب دادم به افراد درگیر ماجرا. «تنفر» موج میزد جای غم.

  48. سلام ، من طرفدار پروپاقرص پادکستتونم ممنون از کاری که میکنین، فقط اینجا یه چیزی به نظرم اومد خواستم بگم،توی اپیزودای قبلی هم چند جا به ذهنم رسید این کار: اینکه بعضی جاها شاید بخاطر بیشتر هیجانی کردن قصه اصرار و تاکید بیش از حد میکنین روی یه مسایلی، که بعدن معلوم میشه مهم نبوده و شنونده در واقع از لحن شما به اشتباه افتاده،مثلن اینجا انقدر آب و تاب بیش از حد میدادین اصرار دادستان رو که ما وسطاش مطمین میشدیم این لحن شما بخاطر اینه که پس حتمن دادستان به دلیل خاصی عمدن مدارک رو‌پنهان کرده، مثلن اینکه خودش دست داشته توی قتل، و هیجان از کشف این موضوع خیلی درگیر کرد مارو برای بقیه ی داستان،ولی در اخر معلوم میشه که هیچی به هیچی، و این منجر میشه به یه حالت توی ذوق خوردگی، منظورم اینه که اگه از همون اول انقدر هیجان بی جهت چاشنی نمیشد اخرش هم به توی ذوق خوردگی منجر نمیشد، بازم خیلی مرسی

  49. از این پادکست خیلی چیزها یادگرفتم و بیصبرانه منتظر قسمت های بعدی هستم. امیدوارم هیچوقت از ادامه کار دلسرد نشین. یک نکته ای که برای من جالبه، اینه که باتشریح داستان گونه تجربه آدم ها تو جاهای مختلف دنیا، تصوری از اون فضا، قوانین حاکم بر اونجا، فرهنگ و عرفشون برای ما می سازید. زندگی در یک سرزمین دیگه رو به ما هدیه می دید. پیشنهاد می کنم ما رو به سفر به جاهای خاص تری، پرت افتاده تری ببرید و اجازه بدید مثل اونچه تا کنون بوده با آدمهایی که همیشه از بیرون و بی رحمانه قضاوتشون می کنیم همذات پنداری کنیم.

    سپاس

  50. بسیار عالی بود. اپیزود تلخی بود. البته نه به اندازه به زبان آتش.
    چند تا توصیه هم دارم.
    اول اینکه داستان های چهار پنج اپیزودی واقعا خسته کننده میشن عموما. حالا مثلا سیلک رود خیلی معرکه بود و پتانسیل این تعداد رو داشت ولی اشو و مسترمایند اینجوری نبودن و از طولانی بودن بیش از حد ضربه خوردن. اگه کوتاهشون میکردید خیلی عالی تر میشدن.
    دوم اینکه یه تعداد کمی از اپیزود ها واقعا هیجان کمی دارن. ینی به غیر از اپیزود هایی مثل نسل کشی رواندا و اپیزود راجب پوتین و اینجور اپیزود ها، سایر داستان ها باید حتما هیجان داشته باشن که مخاطب رو همراه کنن ولی بعضی ها مثل برندگان لوتو یا مکتب تورین یا قتلی که اسپانیا را تکان داد واقعا خسته کننده بودن.

    سوم اینکه محدوده مافیای سیسیل فک کنم پتانسیل بالایی برا یه اپیزود عالی داره.

    چهارم اینکه میدونم که سراغ ماجراهای مشهور نمیرید معمولا ولی ماجرای گروه منسون ها و قتل شارون تیت و … فک کنم فوق العاده شنیدنی باشه و نکات نگفته زیادی داشته باشه.

    اینارو گفتم چون میدونم کامنت هارو مطالعه میکنید.
    طرفدار پروپاقرص پادکست هستم و زیاد گوش میدم اما چنل بی با اخلاف زیاد بهترین و حرفه ای ترین پادکست فارسیه و معرفیش به اطرافیانم رو برای خودم یه وطیفه میدونم. فک کنم حداقل ۲۰ نفر رو تا الان به طرفدار های شما تبدیل کردم و این مواردی که گفتم رو اونا هم عمدتا اتفاق نظر داشتن.

    بهترین اپیزود ها از نظرم:

    سیلک رود، برادران منندز ، به زبان آتش، جنوبگان، من کشته خواهم شد
    گرچه اکثر اپیزود ها خوب بودن

    پ.ن: اگه میشه چندتا پادکست سینمایی خوب معرفی کنید.

  51. چرا اپیزود جدید نمیاد؟؟؟؟؟؟؟؟
    ۱۳ روز تاخیر ؟؟؟؟؟؟
    تو اجرای زنده گفتین اپیزود لعنتیو چرا الان که بیشتر از یه هفته گذشته نمیاد ؟؟؟؟؟؟؟؟
    مگه اپیزود ۸ روز پیش تو کنسرت لعنتیوتون نگفتین و آماده نیس پس چرا نمیاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه

  52. یکسال پیش در واحدی که ما جدیدا مستقر شدیم قتلی اتفاق افتاده،(میدان ۳۲ نارمک) قاتل پیدا نشده و خانواده مقتول هم بسیار مشکوک برخورد میکنن.پیشنهاد میکنم تحقیق کنید و پادکست ازش تهیه کنید!

  53. جالبه که میتونین توی سایت اقای مورتون عکس ازدواج مجددش رو هم ببینید
    https://michael-morton.com/
    حیف از ضعفی که این سیستم قدرتمند قضایی, اینقدر قوی ازش دفاع کرد و بهترین سالهای زندگی یک انسان رو تبدیل به کابوس کرد و خانواده اش رو متلاشی

    1. در تمام زمانی که این اپیزود رو گوش کردم فقط گریه کردم چقدر دردناک بود ۲۵ سال …،حس میکنم دارم سکته میکنم خیلی دردناک بود خیلی…

  54. سلام واقعا خسته نباشید
    اونقدر گیرا تعریف کردین که من تمام اپیزود رو تصویری میدیدم
    خیلی خیلی مرد صبوری بود که اندازه عمر من تو زندان بوده و در آخر بی گناه
    امیدوارم هرکسی چنین شرایطی داره نور خدا تو صورتش بتابه و شرایطش بهتر شه .

    مرسی که حضور دارین در لحظه های من . تشکر

  55. سلام، اولین پادکستی بو که تو عمرم گوش دادم، و علاقه مند شدم که همه اپیزودها رو بشنوم. خیلی قشنگ روایت کردین. فقط اینکه انگیزه قاتل اصلی چی بود بالخره، این موضوع رو هم کاش بهش میپرداختین،ممنون

  56. سلام و خسته نباشید
    کلا آدم عاشق صدا و لحن و مسیر داستان گوییتون میشه
    اما در رابطه با این اپیزود باید گفت واقعا عالی بود من یه اپیزود دیگه ( به زبان آتش ) هم روم خیلی تاثیر گذاشت و بنظرم جز شاهکارهاتون هستن این دو تا
    زمانی که گفتید : در رو خودم باز میکردم , بفکر فرو رفتم که چقدر آدما میتونن از جزییات زندگی لذت ببرن ولی واسشون قابل درک نبوده…
    ممنونم که هستید.

  57. واقعا نمیدونم چطور باید از شما علی بندری عزیز و گروه خوبتون و این پادکست های عالی تون تشکر کرد

    من دنیا دنیا از شما یاد گرفتم و به افراد مختلف معرفیتون کردم

    امیدوارم همیشه مشتاق این کارو ادامه بدید

  58. اول از همه باید تشکر و خسته نباشید بگم بابت کار حرفه ای گروه و اجرای بسیار روان آقای بندری. اپیزود خیلی جالب و تاثیرگذاری بود. بعضی از قسمت هاش واقعا دردناک بود و اشکم سرازیر شد، ولی کاش یه اشاره هرچند کوتاه به انگیزه قاتل به قتلها و روند دادگاه ها می کردید.

  59. یکی از بهترین و ترسناک ترین اپیزودهایی بود که شنیدم چه ادم محجوبی بود مایکل مخصوصا برخوردش با ادم هایی که باورش نکردن…
    روایتتون بی نظیر بود اقای بندری
    کاش به انگیزه قاتل هم یه اشاره ای میکردین ؟چون گفتین نه تجاوزی صورت گرفت و نه دزدی و اینکه قتل از پیش تعیین شده ای بوده.

  60. سلام گروه خوب چنل بی
    این اپیزود رو سر کارم گوش کردم. واقعاً نمی دونم چی بگم!!
    و دو سوال مهم برام پیش آمده: آیا انگیزه قتل دو خانم شبیه به هم توسط قاتل پیدا شد؟ اگر بله، لطفاً علتش رو به اطلاع برسونید.
    دوم اینکه: دادستان به چه علت این جرم فاحشِ پنهان کردنِ شواهد رو انجام داده بود؟ این هم سوال آزاردهنده ایه برای من.. چرا؟؟

  61. بیان آقای بندری فوق العاده قشنگ و تاثیرگزار بود. واقعا لذت بردم از این پادکست، هرچند بغض کردم با این همه بی عدالتی… چه بی عدالتیهایی که هیچ وقت ثابت نمیشن

  62. ممنون از چنل بی .
    خیلی روایت ناراحت کننده ای بود . من تمام مدت این پادکست در حال حرص خوردن و حالت عصبانی بودم از اونی که بی دلیل زندگی یک نفر رو تباه کرد . و واسم عجیب بود که طرف چطوری تونست بیخیال ش بشه . همش به این فکر میکردم چطوری باید به بدترین شکل جبران کنه .

  63. من از ۵ صبح گوش دادم این اپیزود رو‌، واقعا ماجرای تکان دهنده ای بود. چند تا سوال پیش اومد برام : اول اینکه انگیزه داستان اندرسون برای مخفی کردن مدارک چی بود ؟ و انگیزه قاتل چی بود ؟ دو تا زن هم شکل و هم سن .. دزدی آنچنانی هم که نکرده بود .. کاش به قاتل اصلی هم بیشتر پرداخته میشد ..

  64. قاتل شخصی به نام مارک آلن نوروود (Mark Alan Norwood)بوده که شغلش ظرفشویی در شهر باستروپ بوده و در اواسط دهه ۱۹۸۰ در آستین زندگی می کرد ، به اتهام قتل کریستین مورتون ( سال ۱۹۸۶ ) محکوم به حبس ابد شد. [ در سپتامبر سال ۲۰۱۶ ، وی قبلا در یک پرونده جداگانه برای قتل دبرا مسترز بیکر در سال(۱۹۸۸) محکوم شده بود. [۹] هر دو زن در شرایط مشابه در تختخواب خود مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

  65. دست مریزاد به شما و همکارانتون
    زنده باشید الهی هزززار سال
    حرفه ای و بی نقص بود
    من به پدرم که عشق داستان های جنایی هستش پیشنهاد دادم
    اون هم توی تاکسیش پلی می‌کنه پادکست هاتون رو
    ممنونم

  66. عالی بود واقعا تمام مدت داشتم گریه میکردم شب خوابم نبرد از شنیدن این داستان و بسیار تاثیر گذار بود ممنون از بیان شیواتون عالی عالی

  67. علی جان بین همه اپیزودها اینو از همه بیشتر دوست داشتم.
    نمی دونی که چطور وقتی آهنگ شروع و پایان داستان رو میشنوم مو به تنم سیخ میشه… با شنیدن آهنگ برای بار اول از ایران پرواز میکنم میرم به گوشه ای از کره زمین که داستان روایت میشه و تا پایان اونجام وسط داستان… وقتی آهنگ برای بار دوم در انتهای داستان پخش میشه برمیگردم ایران اما نه تنها بلکه با کوله باری از تجربه، حیرت و سوال های بی پاسخ

  68. سلام داستان عالی موضوع عالی صدا عالی همه چی خوب فقط علی اقا یه نکته پادکست خوبیش به اینه که خیلی کش داده نشه من از اهواز استارت پادکست رو زدم تا بوشهر که رسیدم مجبور شدم اخرای مسیر با سرعت ۸۰ تا بیام که تموم بشه بدونم اخرا داستان چی میشه لطف کمی از مطالب متفرقه کمتر استفاده کنی عالی میشه دیگه سنگ تموم فدات علی جان

  69. چقد آشناست
    در شهر من حدود ده سال پیش همچین اتفاقی افتاد. چند ماه بعد از اعدام شوهر زن قاتل دستگیر شد
    قاتل پسر خاله مقتول بود
    شوهر زن کارمند نیروی هوایی ارتش بود که همه همکارانش شهادت دادن که ساعت ۷ صبح سر کار حاضر بوده قتل ساعت ۹ صبح اتفاق افتاده بود
    خواهر و برادرای مقتول بخشیدن ولی مادرش نبخشید و با قدرتی که داشت( مادر شهید ) بالاخره بعد از چند بار نامه نویسی و رفتن به قوه قضاییه حکم اعدام رو گرفت
    چند ماه بعد پسر خاله مقتول توی یه سرقت دستگیر میشه و همونجا اعتراف میکنه ولی چه فایده
    همه میگفتن خیلی همو دوست داشتن و بالاخره حکم اعداد صادر شد

  70. غم انگیز ترین و نابودکننده ترین پادکست بود
    واقعا سزای کسی که تمام زندگی یه نفر رو تباه کرده میشه و ذره ذره آبش کرده میشه ۵ روز حبس؟؟؟؟؛اینجاهاست که ادم مطمین میشه هیچ خدایی در کار نیست

    1. علی بندری
      تیم چنل بی
      خسته نباشید
      علی بندری تو در کارت نابغه ای
      عاشق کارت هستی.نابغه ای و انقدر خوب اجرا میکنی که با روح و روان آدم بازی میکنی.من تنها زندگی میکنم.و از روزی که چنل بی رو شناختم هیچ رسانه دیگه ای رو دنبال نتونستم بکنم.علی بندری تو دوست همه ما هستی.کار کن و موفق باش.تو نابغه ای.به یقین نابغه هستی علی بندری

  71. دورود بر شما من اصلا پادکست نمیشناختم در دوران قرنطینه اجباری ۵۵ روزه ویروس کرونا در فرانسه با برنامه شما اشنا شدم خیلی لذت میبرم از شنیدنش اولین بار یکی از دوستان ایرانم روی تلگرام یکی از پادکستهای شما که در ارتباط با یک سرقت بزرگ بودبرایم ارسال کرد خلاصه بعدش خودم رفتم و شدم معتاد اعتیاد به پادکستهای شما خیلی بالا است. موفق باشید و تندرست.

    جمشید

  72. علی بندری
    درود بر شرفت
    یه جوری روایت کردی که من گیج خواب بودم.فردا یه جلسه کاری مهم دارم و به قصد خواب اپیزود رو پلی کردم.اما انقدر تاثیرگذار بود که از شدت عصبانیت خشم و ناراحتی هم اشک ریختم،هم نتونستم بخوابم،و هم از غصه این مرد بیگناه و دادستان نامرد و کلانتر نادان دل درد گرفتم.انقدر بهم سخت گذشت.این فقط کیفیت بالای اجرای تورو میرسونه.انقدر خوب که این همه تاثیر رو شب قبل از یک جلسه مهم کاری روی من گذاشت.بیخیال کار مهمم شدم.فقط استرس داشتم که چه خواهد شد.تو بهترین مجری پادکست خاورمیانه و آسیا بی شک،حتی ممکنه بهترین راوی در جهان باشی.خوبی.خیلی

  73. عالی بود.دوست دارم بگم شبیه فیلم بود ولی واقعیت اینه که واسه من از فیلم بهتر بود.
    دست همه دست اندر کارهای Channel B در نکنه واقعا.

  74. درود به همه ی شما در چنل بی که روزها و مخصوصا شب های من و از یکنواختی در آوردین😊
    اپیزود تکان دهنده ای بود،به خصوص که به این موضوع فکر میکنم که بی عدالتی مختص جهان سوم نیست.خیلی خوشحالم که این معما حل شد،یه بغض همراه با هیجان در طول قصه با من بود که در آخر با شادی همراه شد،مخصوصا با شنیدن نام دختر کوچولوی داستان.
    خیلی ممنونم از شما،پایدار باشین🌸

  75. دست شما درد نکنه بابت این محتوای مفید و دست اول و درجه یکی که برای ما تعریف می‌کنید. اما واقعا قاتل انگیزه‌ش چی بود؟ چرا کارشکنی شد که مدارک اصلی پنهان بمونه و جریان دادگاه عوض بشه؟ بین کریستین و دبرا چه رابطه‌ای بود که جفتشون رو موقعیت مشابه به کام مرگ کشید؟

  76. اقا سلام خیلییییییییییییی جذاب بود
    ولی ته قصه ناقص موند که
    انگیزه قتل چی بود؟؟؟ خب قطعا یه چیز شخصی طور باید باشه که رفته سراغ دوتا زن یک شکل ولی همه این چرا ها جذاب نبود که بگین؟:((((((

  77. من تازه با چنل شما اشنا شدم یعنی خب تا قبلا از اینکه اشنا بشم پادکست گوش نمیکردم
    و اولین پادکستی که گوش کردم از شما مظنون بود و به نظرم عالی ترین بود و حتی هر دقیقش منو بیشتر راغب میکرد که به بقیه داستان گوش کنم و خیلی دوستش بدونم اخرش چی میشه
    ♥️♥️

  78. با درود و احترام
    موضوعات، لحن صدا، طرز گویش و همه و همه عالی بوده و مرا فرو می برد به عمق داستان ها، خسته نباشید که اوقاتی مفید و لذت بخش و پر از احساس را به ما هدیه می دهید.
    فقط می تونم بگم که با چشمی پر از اشک و پر از حس محبت و شکرگزاری از شما ممنونم
    علی بندری حس میکنم دادشم هستی
    زنده و پایدار باشی

    1. با سلام خدمت اقای بندری وتشکر ازشما بخاطر بیان رسا، شیوا ودلنشینتون
      هرچند این داستان سرنوشت بسیار بسیار تلخ وغمگین فردی رو نشون می داد که درنهایت به حقوق خودش رسید اما خب چنین اتفاقات
      نادر بهرحال در کشورهای مختلف پیش میاد که اون هم به دلیل ضعف قوانین ونظارت کیفری دران هست. در حال این اپیزود هم به پایان رسید. ودر حال انتخاب اپیزود بعدی هستم.. خیلی خوشحالم از اینکه مایکل به حق خودش رسید خیلی……درنهایت یک بار دیگه خسته نباشید عرض می کنم خدمت استاد بندری ودیگر غزیزان ایشون رو همراهی کردند🙏

  79. سلام
    واقعا عالی بود.
    من ۲ روز صبح زودتر از موعد بیدار میشدم که این توی راه و توی ترافیک این داستان رو گوش کنم.
    نریشن بسار عالی و داستان گیرا.

    خیلی ممنون
    پایدار باشید

  80. باعرض درود
    من تقریبا اکثر اپیزود ها رو گوش دادم و تقریبا هیچکدوم به اندازه این داستان تحت تاثیرم قرار نداد واقعا بقول یکی از دوستان این داستان واسه کسایی که مشکل قلبی دارن هم باید ممنوع بشه گوش دادنش
    سپاس ، سپاس و سپاس

  81. چیزی که منو خیلی متعجب کرد آرامش آقای مایکل بعد از آزادی بود اینکه تصمیم گرفته بقیه روزهای زندگیش رو در آرامش سپری کنه تا اینکه اسیر یه خشمی بشه که هیچ فایده‌ای نداره براش.خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم .ممنون از تیم چنل بی.

  82. سلام
    مثل همیشه عالی .با صدای گوش نواز آقای بندری
    جسارتا بعضی از اپیزودها رو نمیتونم گوش کنم نوار پلی شدنش نیست اصلا
    دلیلش چیه؟

  83. با درود.واقعا محشر بود.هم داستان و هم اجرای فوق العاده شما.چقدر اشک ریختم باهاش.تمان دهنده بود واقعا.کلا معتاد شدم به پادکستهاتون.کاش همیشه باشه.دم شما گرم

  84. خیلی تکان دهنده بود.
    خیلی شنیدنی.
    خیلی تأمل برانگیز.
    تشکر از تیم تولید و دو درخواست که هر زمان ممکن بود:
    ۱) لطفاً مطالب تکمیلی این مطلب رو اصلاح کنید و مطالب مرتبط با موضوع قرار بدین.
    ۲) لطفاً اگر انگیزه قاتل مشخص شد ، اطلاع رسانی کنید. پرونده این داستان توی ذهن ما تماماً نصفه ناقص مونده!

  85. امروز که این اپیزود رو گوش دادم اصلا از ماشین نتونستم بیام پاییین در سطح شهر دور زدم تا این اپیزود تموم شه واقعا ممنون از شما علی اقای بندری کارت خیلی درسته

  86. سلام آقای بندری ,وقتتون بخیر
    مجموعه ی داستان های چنل بی که تا حالا شنیدم و در نهایت این روایت عالی از این داستان ذره ذره منو از یک خواب طولانی بیدار کردن , انگار هر کدوم سقلمه ای بوده بر ذهن وهم آلود من .
    این روایت برای من از جهاتی بسیار دردناکه ,بزرگی بیش از دو دهه ظلم رواداشته شده بر زندگی مایکل ورابطه اش با پسرش اونهم بعد از دست دادن همسرش برای تقریبا هیچ کس قابل درک نیست همون ظور که خودتون به ظرافت اشاره می کنید برای ما فهمیدن شکست تلاش سال های ۹۱ و ۹۴ در یک جمله اتفاق می افته ولی برای مایکل یک ابدیت.واحد دادستانی نماد افرادی هستند که از تردید واهمه دارن از عدم قطعیت وحشت می کنن و خب طبیعتا نتیجه چنین حماقتی در جایجای روایت موج می زنه.
    وقتی به هیئت منصفه(در کل و نه به طور خاص) نگاه می کنم سوالی عمیقا به ذهن خطور می کنه که واقعا جایگاه احساسات در تصمیمات مهم زندگی و جامعه کجاست این درونمایه واضح انسان چقدر و چه موقع موجهه ولی خب جواب کاملی براش ندارم.
    به نظرم ماجرایه دریاچه آنالوگ عجیبی از این ماجراست.برا من ۱۸ ساله محتوای پادکست واقعا نمود مستقیمی بر شخصیت و زندگیم داره.
    بی نهایت از همه دست اندر کاران پادکست ممنونم و پاینده باشید.

    1. سوالی که برای من ایجاد شده بود این بود که نهایت پافشاری یک قاضی کجاست؟ یک نفر با چه خصوصیاتی میتونه مطمئن بشه که میتونه قضاوت درستی داشته باشه؟ به جز ارزش های انسانی چه متری میتونه یک قضاوت صحیح رو اندازه گیری کنه؟
      چقدر سخته که به سیستم قضاوت نشه اعتماد کرد و چی میمونه؟
      ۲۵ سال از زندگی رفته یک نفر چی میتونه جبران کنه؟

    1. این اپیزود رو همین الان تموم کردم در حالی تمام حسای دنیا رو با هم دارم
      حرص عصبانیت غصه قضاوت ناعدالتی و در نهایت گریه از خوشحالی
      من با اپیزود دریاچه جذب پادکست شدم
      و دارم دونه دونه گوش میکنم و واقعا واسم لذت بخش امیدوارم همیشگی باشید

  87. توصیف دادگاه اول رو که شنیدم، یاد «بیگانه» آلبر کامو افتادم. خیلی عالی بود. خوشحالم که بالاخره بی‌گناهی‌ش ثابت شده و به زندگی برگشته.

  88. این اپیزود رو همین الان تموم کردم در حالی تمام حسای دنیا رو با هم دارم
    حرص عصبانیت غصه قضاوت ناعدالتی و در نهایت گریه از خوشحالی
    من با اپیزود دریاچه جذب پادکست شدم
    و دارم دونه دونه گوش میکنم و واقعا واسم لذت بخش امیدوارم همیشگی باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *