Skip to main content

لحظه نجات معدن‌چیای شیلی یکی از پربیننده‌ترین ویدئوهاییه که سال ۲۰۱۰ مردم خیلی از کشورهای دنیا از تلویزیون‌ها و شبکه‌های اینترنتی تماشا کردن. آنتونیو باندراس بازیگر فیلم ۳۳ هم یکی از اون بیننده‌ها بود.

 

سی‌و‌سه  داستان واقعی معدن‌چیای شیلیایی در سال ۲۰۱۰ رو روایت می‌کنه که سرخط تمام اخبار دنیا قرار گرفت؛ جایی که ۳۳ معدن‌چی در معدن سن‌خوزه برای بیشتر از دو ماه در زیر آوار محبوس شدند.

اگه شما داستان واقعی رو نخونده باشید ممکنه فیلم‌نامه به نظرتون خیالی بیاد. ۶۹ روز استقامت قهرمانانه و یک پایان خوش؛ چیزی که فقط در فیلم‌ها سراغ داریم.

آنتونیو باندراس تو این فیلم نقش ماریو سپولودا رو بازی می‌کنه؛ آدمی استثنایی که علی‌رغم تمام احتمالات، باورش رو به نجات از دست نمیده و با شخصیتی مثال زدنی معدن‌چی‌ها رو از بین لحظات یاس و امید به پایانی خوش هدایت می‌کنه. گابریل بیرن و ژولیت بینوش هم تو این فیلم بازی کردن.

این داستان با سرانجام رویایی‌اش که ممکنه به ذهن کمتر فیلم‌نامه‌نویسی برسه مو به تن آدم سیخ می‌کنه.

آنتونیو باندراس چند ماه پیش تو یه مصاحبه می‌گه که هنوز هم احساس لحظه بیرون اومدن اون معدن‌چیا رو به یاد داره و حس می‌کنه لحظه نجات اونها یکی از زیباترین نشانه‌هاست که نشون می‌ده زندگی چیزیه که برای همه مهمه.

کارگردان فیلم یعنی خانم پاتریشیا ریگن تونسته جلوه‌های ویژه، روابط عاشقانه و همین‌طور روابط انسانی معدن‌چیا رو به خوبی نشون بده.

.اینجا می‌تونید تریلر این فیلم رو ببینید که چند ماه پیش در آمریکا  اکران شد
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=hOoIBOYqHyw]

داستان باورنکردنی معدن سن‌خوزه رو در اپیزود پنجم پادکست کانال بی تعریف کردیم که می‌تونید از ناملیک بشنوید.
[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/238783418″ params=”auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false&visual=true” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

دیدگاهتان را بنویسید