Skip to main content

ریچارد ورش، که با نام “وایت بوی ریک” شناخته می‌شود و در سال ۲۰۱۸ با یک فیلم بیوگرافی هالیوود با بازی متیو مک‌کانهی، مشهور شد، مدت زمان بیشتری را در زندان سپری می‌کند.
ورش، خلافکار مواد مخدر که در نوجوانی طولانی‌ترین دوره محکومیت را در تاریخ میشیگان به عنوان مجازات دریافت کرد و یکی از جوان‌ترین جاسوس‌های اف بی آی، از آزادی پیش از موعد از زندان فلوریدا محروم شد. ماجرای وایت بوی ریک را در اپیزود ۹ چنل بی شنیده‌ایم.
ورش ۴۹-ساله، پس از گذراندن ۳۰ سال حبس به اتهام قاچاق مواد مخدر با عفو مشروط در میشیگان آزاد شد اما پس از آزادی، برای گذراندن دوره محکومیت سال ۲۰۰۶ خود به دلیل دست‌داشتن در سرقت گسترده‌ی خودرو (زمانی که در بازداشت زندان ایالتی به سر می برد)، به فلوریدا منتقل شد.
طبق گزارش‌ها، ماه گذشته فرماندار فلوریدا ران دسنتیس در نظر داشت آزادی زود هنگام به ورش برای نقش او به عنوان جاسوس اف بی آی و پلیس مواد مخدر دیترویت در دهه ۸۰، اعطا کند. اما در نامه‌ی وکیل ورش آمده، هیئت اجرایی عفو و بخشودگی درخواست او را برای تخفیف مجازاتش رد کرده است. نامه دو هفته پیش ارسال شده، و به گزارش خبرگزاری Detroit Free علت این تصمیم ذکر نشده است. اکنون مقرر شده است که او در اکتبر ۲۰۲۰ آزاد شود.
ورش ۱۴ ساله بود که جاسوسی برای اف بی آی را شروع کرد و لقب جوان‌ترین جاسوس اف بی آی تا به امروز را برای او به همراه داشت. در ۱۷ سالگی او دردسرساز شد، در نتیجه مقامات او را از درگیری بیشتر با تجارت مواد مخدر منع کردند. طی یک سال او برای تولید/ مالکیت به قصد حمل بیش از ۶۵۰ گرم کوکائین، دستگیر شد و به حبس ابد محکوم شد.

سال ۱۹۸۸ ماجرای ورش توجه عمومی را به خود جلب کرد، اما از فیلم سال ۲۰۱۸ شکل تازه‌ای به خود گرفت. اسکات برنستاین، یک مورخ جرم و جنایت که با ورش کار می‌کند، امیدوار است ورش فرصتی برای روایت داستانش پیدا کند- زمانی که آزاد شود.
برنستاین پیش از این به روزنامه مترو تایمز گفته بود “آرزوی من برای او، همان طور که سال‌ها با هم در موردش صحبت کرده‌ایم این است که او بتواند خودش قصه‌ش را بگوید،”

 

منبع

مترجم زهرا مدرس

دیدگاهتان را بنویسید