skip to Main Content
یک نظریه‌ی عجیب ولی نزدیک به واقعی: پاول لرو همان ساتوشی خالق بیت‌کوین استزمان تقریبی مطالعه: ۱۳ دقیقه

یک نظریه‌ی عجیب ولی نزدیک به واقعی: پاول لرو همان ساتوشی خالق بیت‌کوین استزمان تقریبی مطالعه: ۱۳ دقیقه

بر اساس شواهد جدید، به نظر می‌رسد پاول لرو، همان ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت‌کوین است، کسی که E4M و TrueCrypt را ساخت.

“ساتوشی ناکاموتو” نام مستعار فرد یا افرادی است که ارز دیجیتال بیت‌کوین را ساخته است و با گذشت چندین سال از معرفی بیت‌کوین همچنان هویتی ناشناس دارد.

“پاول سولوتچی کالدر لرو” مغز متفکر ۴۶ ساله، مجرم و سازنده نرم‌افزارهای رمزنگاری E4M و TrueCrypt است (نرم افزاری که ساتوشی ناکاموتو احتمالا به وسیله آن یک میلیون بیت‌کوین خود را رمزنگاری کرده است) پاول همچنین نویسنده مانیفستی، بسیار شبیه به مقاله معرفی ایده بیت‌کوین در سال ۱۹۹۸ است.

ولی این همه ماجرا نیست: پاول لرو از ادبیات و واژگانی بسیار شبیه به ساتوشی ناکاموتو استفاده می‌کند، بسیار علاقه‌مند به قمار است، (بیت‌کوین اولین بار برای بازی پوکر استفاده شد) و همچنین از سال ۲۰۱۲ در زندان است، و شاید به همین دلیل است که یک میلیون بیت‌کوین او تاکنون دست نخورده است و جا‌به‌جا نشده.

علاوه بر اینها اسنادی که در ادامه بررسی می‌کنیم، ارتباط تنگاتنگ او و “کریگ رایت” را نشان می‌دهد، کسی که مدتی است ادعا می‌کند که ساتوشی ناکاموتو است.

 

آیا ساتوشی همان سالتوشی است؟

شروع ماجرا از کجا بود؟

هویت ساتوشی ناکاموتو سازنده ناشناس بیت‌کوین را شاید بتوان پایدار‌ترین راز دنیای مدرن دانست. مدت زیادی است که کسی نمی‌داند این فرد (یا گروه) کیست و این راز همچنان سر به مهر مانده است.

تئوری‌های مختلفی در این مورد مطرح شده است که ساتوشی ناکاموتوی واقعی چه کسی است. برخی افراد خودشان را کاندیدای ساتوشی‌بودن کرده‌اند، از جمله معروف‌ترین این افراد کرگ رایت است که به ساتوشی قلابی معروف شده.

رایت با این ادعا که خالق بیت‌کوین است بسیار بحث‌برانگیز شد و پرونده‌های متعددی هم در خصوص این ادعا تشکیل شد و حتی کار بعضی از آنها به دادگاه کشیده شد، یکی از این جلسات دادگاه، دعوی خانواده کلاینمن (شریک رایت) بر علیه او است که در جریان این دادگاه شواهد جدیدی مطرح شد که یک کاندیدای جدید و البته عجیب را معرفی می‌کند. کاندیدایی که “کرگ رایت” نیست.

 

کاندیدای جدید ساتوشی ناکاموتو کیست؟

یافته‌های جدید “پاول سولوتچی کالدر لرو” را به‌عنوان کاندیدای احتمالی معرفی می‌کند.

مرد ۴۶ ساله‌ای که رئیس سابق یک کارتل قاچاق مواد مخدر، فروشنده اسلحه، خبرنگار اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده و یک برنامه‌نویس نابغه است.

بر اساس آنچه در صفحه ویکی‌پدیای پاول نوشته شده است، این مرد زندگی پرماجرا و شگفت‌انگیزی داشته، که شامل قاچاق طلا، استخراج فلزات گران‌بها، کار با چوب، معاملات زمین، قاچاق مواد مخدر و اسلحه، پولشویی، ترور، و البته ساخت نرم افزارهای حیرت‌انگیز رمزگذاری بوده.

همچنین در صفحه او نوشته شده است” پاول هم‌اکنون به اتهام قتل ۶ نفر در ایالات متحده در بازداشت است.”

و در ادامه تاکید شده “او برنامه‌نویسی قهار و یک رییس کارتل خشن بود که حالا یکی از دارایی‌های دولت ایالات متحده است.”

بسیاری از مخاطبین چنل بی با داستان زندگی پاول لرو که در قسمت ۱۲ “مستر مایند” ماجرای آن را تعریف کردیم آشنا هستند. اگر تاکنون این ماجرا را نشنیده‌اید پیشنهاد می‌کنیم حتما این داستان جالب را بشنوید.

 

پاول لروی جوان

در کنار تمام ماجراهای زندگی پاول لرو، او یک برنامه‌نویس نابغه است که در سال ۱۹۹۹ سیستم رمزنگاری E4M را ساخت، همچنین از او بعنوان سازنده احتمالی برنامه رمزنگاری TrueCrypt نام برده می‌شود که آن هم بر پایه E4M نوشته شده است.

اما چطور مردی با این ویژگی‌ها و پیشینه گسترده‌ای از جنایات و کارهای شاخص برنامه‌نویسی به دادگاه کرگ رایت مرتبط شد؟

 

دادخواست رایت با اشاره به پاول لرو
در ماجرای این دادگاه، کرگ رایت که خود را ساتوشی ناکاموتو واقعی معرفی کرده‌است، توسط خانواده کلاینمن متهم شده بود که یک هارد‎دیسک که هاوی معادل ۱۱ میلیارد دلار بیت‌کوین بوده است را از دیو کلاینمن(متخصص کامپیوتر که بعضی هم او را ساتوشی ناکاموتو می‌دانستند) دزدیده است.

رایت و کلاینمن تا سال ۲۰۱۳ که کلاینمن فوت کرد، شرکای تجاری بودند.

این پرونده که در دادگاه فلوریدا در حال بررسی است، مملو از نظریه‌های عجیب و غریب، فریب‎کاری و دروغ‌هایی است که اغلب توسط دکتر رایت مطرح شده.

از جمله موارد عجیب و غریبی که توسط رایت بیان شده، سند شماره ۱۸۷ است.

به گفته رایت، ساتوشی واقعی خود اوست و هارد دیسک، حاوی ۱۱ میلیارد دلار از بیت‌کوین‌های خودش است و این سند شامل اطلاعات حساس درباره روابطش با جنایتکاران و دخالتش در دستگیری آنهاست.

بنابراین، و با درخواست رایت سند شماره ۱۸۷ بطوری اصلاح شد که جنایتکارانی که در این سند از آنها نام برده شده است، از مشارکت رایت در بازداشت آنها مطلع نشوند و به دنبال انتقام از او نباشند.

با این حال کسی که این سند را ویرایش می‌کرد متوجه نشد که یکی از پاورقی‌ها به یکی از همین مجرمین مرتبط است و این قسمت در سند دادگاه منتشر شد، در این پاورقی به پاول لرو اشاره شده بود.

 

قسمتی از سند ارائه شده در دادگاه

همانطور که در این پاورقی مشاهده می‌شود، به آدرس مقاله‌ای در “دیلی میل” اشاره شده که در مورد پاول لرو است:

“تبهکاری که در پشت امپراطوری کوکائین و اسلحه، چهار قاره را به خود مشغول کرده بود، اکنون به یک برگ برنده تبدیل شده”.

همچنین این صفحه شامل لینکی به صفحه ویکی‌پدیای پاول لرو است که نشان می‌دهد او می‌تواند یکی از همان تبهکارانی باشد که رایت از انتقام‌خواهی آنها می‌ترسید.

 

تئوری جدیدی که بر اساس آن پاول لرو همان ساتوشی است و کریگ رایت تنها یک بازیگر است.

با انتشار عمومی سند ۱۸۷، اکنون می‌توان این احتمال را هم در نظر گرفت که پاول لرو همان ساتوشی ناکاموتو است و هارد دیسک رمزگذاری شده‌ای که رایت در اختیار دارد حاوی ۱ میلیون بیت‌کوین معروف اوست.

اما چطور می‌توان بر اساس این تئوری ارتباطی منطقی بین دیو کلایمن، پاول لرو، و کریگ رایت، برقرار کرد؟

این فرض قوی وجود دارد که فرد ناشناسی که کرگ رایت در سند ۱۸۷ در مورد آن صحبت می‌کند همان پاول لرو است.

بنابراین و بر اساس اطلاعاتی که در سند ارائه شده و با در کنار هم قرار دادن بعضی نظریات می‌توان به این نتیجه رسید که رایت کارمند لرو است و همان خبرنگاری است که در سال ۲۰۱۲ به او کمک می‌کرد.

بر اساس این فرضیات و حوادث، یک کاربر ناشناس ردیت ایده جالبی مطرح کرد، که رایت با همدستی دوست و همکار قدیمیش کلایمن، برنامه‌ای ترتیب دادند که به هارد دیست لرو که حاوی ۱ میلیون بیت‌کوین است دسترسی پیدا کنند.

ولی از شانس بد رایت تمام بیت‌کوین‌های لرو در یک بخش از هارد که توسط برنامه TrueCrypt کدگذاری شده است قرار دارد و غیر قابل دسترسی است. رایت سال‌ها تلاش کرده است که قفل این قسمت از هارد را بشکند ولی در این کار موفق نبوده، و برای همین تاکنون نتوانسته ثابت کند که ساتوشی واقعی‌ست.

علاوه بر این یکی از دوستان نزدیک رایت یک دیتاسنتر بزرگ راه‌اندازی کرده است که بر اساس این نظریه این دیتاسنتر با هدف شکستن کد همین هارد دیسک برپاشده و عنوان فارم استخراج بیت‌کوین تنها سرپوشی برای مشروعیت دادن به آن است.

بر اساس این نظریه، کاملا منطقی به نظر می‌رسد که چرا رایت اصرار دارد که خودش را ساتوشی ناکاموتو معرفی کند، چرا که پس از اینکه موفق شد قفل هارد دیسک را بشکند، بتواند بیت‌کوین‌های آن را بفروشد و بصورت قانونی به پول آنها دسترسی پیدا کند.

 

بخشی از اسناد دادگاه درباره‌ی مالکیت رایت بر فایل‌های است کدگذاری‌شده توسط توسط کلاینمن

تصویر بالا قسمتی از اسناد پرونده‌های این دادگاه است که ادعاهای رایت را مطرح می‌کند که او مالک فایل‌هایی است که توسط کلاینمن کدگذاری شده است و حاوی یک میلیون دلار بیت‌کوین است، و بر اساس ادعای رایت بین ۵ تا ۱۰ سال طول خواهد کشید تا قفل این هارد باز شود. روی هم رفته به نظر می‌رسد که فایل‌هایی که رایت ادعا می‌کند، توسط کلایمن کدگذاری نشده بلکه فردی که این کار را کرده همان پاول لرو است.

تا اینجای کار شاید به نظر بیایید این تئوری بیش از حد مبهم و غیر قابل باور است، ولی وقتی دقیق‌تر به حقایق نگاه کنیم پل‌های ارتباطی بیشتری بین پاول لرو و ساتوشی ناکاموتو پیدا می‌کنیم.

 

تقارن کامل بین ساتوشی ناکاموتو و پاول لرو.

بجز تئوری ارتباط بین لرو و رایت، شواهد دیگری هم وجود دارد که این احتمال که لرو همان ساتوشی است را تقویت می‎کند.

  • لقب لرو سالتوشی است.

در یکی از چندین پاسپورت لرو، نام او سالتوشی درج شده است. که تلفظ آن بسیار شبیه به نام ساتوشی است.

 

یکی از چندین پاسپورت لرو، نام او سالتوشی درج شده است
  • لرو یک برنامه‌نویس قهار و مسلط به زبان C++ است، درست مثل ساتوشی.

قبل از اینکه لرو در زنجیره ای از اقدامات مجرمانه درگیر شود، او یک برنامه‌نویس حرفه‌ای با دغدغه‌های رمزنگاری و حفاظت از حریم خصوصی افراد بود، بسیار شبیه به ساتوشی ناکاموتو.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد در سال ۱۹۹۷ او شروع به کار کردن روی E4M کرد، برنامه‌ای که قادر بود تمام اطلاعات یک هارد دیسک را کد گذاری کند بطوری که حتی این قسمت‌ها قابل شناسایی نباشند.

علاوه بر این لرو یک مانیفست از ایده خود منتشر کرده که بسیار به نوشته‌های ساتوشی ناکاموتو شبیه است. در ویکی‌پدیا در مورد او نوشته شده:

در بخش سیاست وبسایت E4M یک نوع مانیفست منتشر شده است که بیانگر آن است که دولت‌ها به طور فزاینده‌ای در جمع‌آوری اطلاعات الکترونیکی فعال هستند. وی با اشاره به پروژه‌هایی مثل Echelon که به “پنج چشم” معروف شده است گفت: رمزگذاری اطلاعات تنها راه حفظ آزادی‌های مدنی عموم مردم در مقابل دولت‌هاست.

در پایان مانیفست هم گفته شده:

رمز گذاری قوی مکانیزمی است که ضمن مبارزه با این نفوذها، حافظ حقوق و تضمین کننده آزادی‌های فردی مردم است.

 

سیستم رمزگذاری E4M
  • لرو محتمل‌ترین فردی است که TrueCrypt را توسعه داده است، نرم‌افزاری که از ۱ میلیون بیت‌کوین ساتوشی ناکاموتو محافظت می‌کند.

گفته می‌شود که ۱ میلیون بیت‌کوین ساتوشی ناکاموتو به‌وسیله نرم‌افزار رمزگذاری TrueCrypt رمزگذاری شده است، نرم افزاری که برپایه E4M (ساخته پاول لرو) توسعه داده شده، و به احتمال زیاد خود پاول لرو حداقل یکی از اعضای تیم توسعه این نرم‌افزار هم بوده است.

برخی از همکاران سابق لرو ادعا می‌کنند که در ساخت TrueCrypt کار کرده‌اند، اما هیچ مدرک قابل قبولی در این مورد وجود ندارد و فرد یا تیم سازنده TrueCrypt همچنان ناشناس باقی مانده است.

روی هم رفته کسی که بیش از هر فرد دیگری می‌تواند یک میلیون بیت‌کوین داشته باشد و آن را با TrueCrypt کدگذاری کند همان سازنده TrueCrypt است.

  • ناپدید شدن ساتوشی، همزمان با تغییر رفتار پاول لرو.

ساتوشی ناکاموتو در اوایل سال ۲۰۱۱ ناپدید شد تا به گفته خودش “به چیزهای دیگری بپردازد” تقریبا در همان زمان لرو هم از توسعه نرم‌افزار خود دست کشید و بیشتر به کار مواد مخدر پرداخت، در این مدت او با شرکت RX limited به تجارت غیر قانونی دارو مشغول بود و به تدریج فعالیت این شرکت توسط ایالات متحده محدود شد.

در صفحه ویکی‌پدیای لرو نوشته شده:

حدود سال ۲۰۱۱ لرو، به تدریج ناپدید شد، و زمانی که مقامات آمریکایی دفاتر او را می‌بستند هیچ یک از کارکنان او محل سکونتش را نمی‌دانستند، و همین زمان بود که او به ریودوژانیرو رفت و در آنجا اقامت داشت.

 

هم‌زمانی ناپدید شدن این دو، یکی از قوی‌ترین نشانه‌های تقارن بین ساتوشی و لرو است.

 

  • پست جنجالی سال ۲۰۰۲ (۷ سال قبل از ایجاد بیت‌کوین) احتمالا توسط لرو نوشته شده است.
پستی مربوط به ۷ سال قبل از بیت‌کوین که در آن فردی درباره ایده‌ای شبیه به ایده اولیه بیت‌کوین نوشته است

در یک فروم اینترنتی (تصویر بالا)، پستی مربوط به سال ۲۰۰۲ (۷ سال قبل از بیت‌کوین) وجود دارد که در آن فردی درباره ایده‌ای نوشته که شبیه به ایده اولیه بیت‌کوین است:

      “بانکداری مجازی فرد به فرد

      من ایده‌ای در مورد آینده‌ای با بانک‌داری فرد به فرد دارم. یک نوع تمرکز زدایی و سیستم ثانویه، دیگر زمان اینکه دولت‌ها و بانک‌ها نقل و انتقال‌های پولی ما را ردگیری و در آن مداخله کنند تمام میشود. و دیگر نمی‌توانند در میزان پولی که در جهان وجود دارد دخالت کنند. سیستمی که من پیش بینی میکنم باید یک مقدار ثابت پول داشته باشد. ولی هر واحد پول (بگیم سکه مجازی) بتواند به میزان نامحدودی تقسیم شود. بنابراین نوعی کاهش قیمت جایگزین تورم خواهد شد. مقدار مجموع پولی که در جهان است یک مقدار ثابت باقی خواهد ماند، و این هیچ مشکلی برای نقدینگی ایجاد نخواهد کرد، چون مبالغ میتوانند به هر میزانی تقسیم شوند. البته ممکن است مردم پول‌هایشان را زیاد خرج نکنند، چون ارزش آن به مرور بیشتر میشود. مشکلات دیگری در مورد امنیت این بستر وجود دارد، استفاده های مخرب و اینکه چطور از سیستم فعلی به سیستم جدید مهاجرت کنیم. این‌ها فقط ایده هستند، من دوست دارم نظرات دیگران رو در مورد این موضوع بشنوم.”

 

مدتها است که تصور می‌شود که ساتوشی ناکاموتو خودش این پست را قبل از ایجاد بیت‌کوین نوشته، جالب است که آدرس آی پی نویسنده این پست مربوط به کشور هلند است، کشوری که لرو مدتی در آن زندگی کرده است.

 

تقارن‌های دیگری که بین این دو شخصیت وجود دارد:

  • هر دوی آنها از اقتدارگرایی دولت‌ها بیزار بودند، لرو این موضوع را در مانیفست E4M عنوان کرد و ساتوشی در بیت‌کوین.
  • هر دو علاقه‌مند به قمار آنلاین بودند، لرو معروف بود که در سایت‌های شرط‌بندی فعالیت می‌کند و بیت‌کوین هم اولین بار در یک بازی آنلاین پوکر استفاده شد.
  • هر دو نفر متوجه شده بودند که به یک سیستم پرداخت دیجیتال جدید نیاز است که مشکلات سیستم‌های پرداختی سنتی را نداشته باشد، لرو سیستم پرداخت آنلاین خود را در داروخانه آنلاینش راه‌اندازی کرد و ساتوشی هم در ساخت بیت‌کوین نشان داد که درک درستی از شرایط پرداخت آنلاین دارد.
  • در نوشته‌های هر دو نفر واژه‌ها، غلط‌ها و تکیه‌کلام‌های یکسان دیده می‌شد مثل : “analyse, colour, defence, bloody, hard.”
  • اگر پاول لرو را میلیاردر ندانیم، حداقل یک مولتی میلیونر بود، و این دلیل خوبی است که در زمان افزایش قیمت بیت‌کوین ساتوشی نیازی به فروش بیت‌کوین‌های خود نداشته باشد.

 

آیا پاول لرو قطعا همان ساتوشی ناکاموتو است؟

با وجود تمام شواهد سطحی که نشان می‌دهد پاول لرو  همان ساتوشی ناکاموتو است هنوز دلایلی هم وجود دارد که او ساتوشی نباشد.

بعنوان مثال در سال ۲۰۰۹ هنگامی که ساتوشی در حال معرفی بیت‌کوین بود پاول لرو مدتی بود که درگیر تاسیس کارتل خود و معاملات مواد مخدر و اسلحه بود، این سوال وجود دارد که اگر او ساتوشی باشد چطور قادر بود همزمان در انجمن بیت‌کوین فعال باشد و به سوالات بی‌شمار کاربران تازه‌کار در مورد بیت‌کوین پاسخ دهد.

البته در این مورد می‌توان استدلال کرد که ادعای رایت در مورد اینکه ساتوشی ناکاموتو بوده است به نوعی نشان از ارتباط او با ریشه‌های بیت‌کوین داشته باشد. و او در زمان معرفی بیت‌کوین نقش ساتوشی ناکاموتو را برای پاول لرو بازی می‌کرده است.

چون رایت شهرتی در دنیای رمزگذاری ندارد، افراد خیلی کمی حتی یک کلمه از ادعا‌های او را باور می‌کنند. به همین دلیل تمام چیزهایی که رایت می‌گوید باید به دقت بررسی شود.

و اگر رابطه رایت با لرو حقیقت داشته باشد می‌توان لرو را همان ساتوشی ناکاموتو دانست، هرچند که کل ماجرا مثل فیلم‌های کوانتین ترانتینو باشد.

 

ترجمه: مهران مرندی
منبع

26 نظر
  1. با وجود سرنخ‌هایی که توی این نوشته ازشون یاد شده، این نکته هم مهمه که نرم‌افزار TrueCrypt از اواخر ماه مه سال ۲۰۱۴ دیگر امن به حساب نمیاد. اینجا برایان کربز (متخصص امنیت) توی وبلاگش در این مورد نوشته:
    https://krebsonsecurity.com/2014/05/true-goodbye-using-truecrypt-is-not-secure

    بعد از اون اینجا اشاره شد که این نرم‌افزار هنوز امنه و نسخه ۷.۱a که فوریه ۲۰۱۲ توسعه داده شده رو هنوز میشه استفاده کرد.
    https://www.grc.com/misc/truecrypt/truecrypt.htm

    ولی آخرین نسخه قبل از اون نسخه ۷.۱ این اپلیکیشنه که سپتامبر ۲۰۱۱ توسعه داده شده و نسخه‌ای بوده و هست که کسی استفاده ازش رو توصیه نکرده و نمی‌کنه.

    با توجه به اینکه توی متن هم اشاره شد که ساتوشی و لرو هر دو از اوایل سال ۲۰۱۱ ناپدید شدن، اگه یک میلیون بیت‌کوین یاد شده با تروکریپت رمزنگاری شده باشه حتما باید با نسخه‌های قبلی نسخه ۷.0a که آخرین نسخه قبل از اوایل ۲۰۱۱ به حساب میاد و سپتامبر ۲۰۱۰ منتشر شده، رمزنگاری شده باشه، که این نسخه هم مثل نسخه ۷.۱ که اشاره شد، از رده خارجه.

    سوالی که مطرحه اینه که آقای رایت اگه به هارددیسک مربوطه دسترسی داره، چطوری با توجه به این مستندات هنوز نتونسته به اطلاعات رمزنگاری شدهٔ اون (حاوی کیف پولی با یک میلیون بیت‌کوین) دسترسی پیدا کنه؟

    تاریخچه نسخه‌های برنامه:
    https://archive.is/20130108162305/http://www.truecrypt.org/docs/?s=version-history

    1. اینکه یه نسخه تو چه تاریخی رلیز میشه دلیل بر این نیست که حتما همون موقع آماده شده باشه، میتونسته این نسخه رو یک سال پیش آماده کرده باشه و بنا به دلایلی نخواسته زودتر رلیزش کنه

      1. اگر من خالق truecrypt بودم
        قطعا یه نسخه ی خاص برای خودم می نوشتم و به هیچکس نمی دادم و همه ی اطلاعات خودم از جمله سورس کد رو با اون رمز می کردم که دست احدی بهش نرسه

  2. هم دمتون گرم هم دهنتون سرویس
    فردا صبح باید برو سرکار ولی چنان ذهنم رو درگیر کردین که تا این موقع شب توو این ساید و اون سایت دارم درباره پاول لرو مطلب میخونم.

    1. دقیقا … من از پادکست چنل بی شروع کردم و الان مغزم واقعا داره از هم می پاشه … تو زندگیم خیلی خیلی داستان ها شنیدم و خوندم و دیدم ، اما هیچکدوم به اندازه این داستان هیجان انگیز نیستن … واقعا دم علی بندری گرم 😍

  3. سلام؛
    مرد ۴۶ ساله‌ای که رئیس سابق یک کارتر قاچاق مواد مخدر، فروشنده اسلحه، خبرنگار اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده و یک برنامه‌نویس نابغه است.
    اینجا کارتل به اشتباه کارتر نوشته شده. لطفا تصحیحش کنید.

  4. ممنون از آقای بندری و تیم همکار ایشون. مطالب بسیار جذاب و گیراست اما حیف که در صفحه چینی کم دقتی شده و عکسها روی نوشته‌ها رو پوشانده به طوری که بخشی از متن قابل خواندن نیست. حیف. (من از مرورگر کروم روی مک استفاده می‌کنم)

  5. به شخصیت نژاد پرست لرو نمیخوره که از یک اسم ژاپنی استفاده کنه. توی پادکست خودتون شنیدم که توی چت روم میگفت آسیایی ها دی ان ای رو آلوده میکنن

  6. بسیار عالی
    همیشه لازم نیست آدمها پشت نقاب خوب مخفی بشن، بعضی وقتها پشت نقاب آدم بد و تبهکار میتونه بهتر باشه.
    من فکر میکنم مستر مایند خودش خواسته گیر بیفته، به این روش میتونه به خیلی از روزنه ها دسترسی پیدا کنه، آدم باهوش و زیرکی که کلی قتل انجام داده اما خودش قاتل نیست ، آدمها رو مثل صفر و یک تو یک بیت کنار هم قرار میده ، همه یک هستند تا وقتی که یکی صفر بشه و بقیه هم باید صفر بشن. جالبه ، چند روزه دارم بهش فکر میکنم. این آدم حریص نبوده ، پول براش حکم سخت افزار را بازی میکرده ، این آدم تبهکار نبوده ، داشته بیت کوین را وارد دنیا میکرده، این آدم خودش را ترکونده تا به هدف استقلال مالی افراد برسه. بیت کوین را وارد گذرگاه های کم رفت و آمد و مخفی کرده تا از دید مأمورها مخفی بمونه. این احتمال هم هست که اون آدم رأس هرم که داره زیر هرم را لو میده، میخواهد که رد پایی ازش تو موضوع بیت کوین باقی نمونه. برای یک همچین هوشی باید ایستاد و کلاه از سر برداشت.

  7. اگر من خالق truecrypt بودم
    قطعا یه نسخه ی خاص برای خودم می نوشتم و به هیچکس نمی دادم و همه ی اطلاعات خودم از جمله سورس کد رو با اون رمز می کردم که دست احدی بهش نرسه

  8. سایت اجازه نمیده بیشتر از یک پاسخ در زیر کامنت بزاری
    یعنی وقتی به عنوان دومین پاسخ کامنت میزاری، کامنت رو میندازه آخر
    برای همین من پاسخ تو پاسخ گذاشتم
    اگر دوست دارین، مشکل پلاگین رو حل کنین
    موفق باشین

  9. داستان جالبی بود ولی توقع داشتم ی همچین مغز خفن وحشی تو کارنامش ی سری قتل زنجیره ای هم میداشت، فقط ۶ تا پوف ال چاپو رو ک گذاشت کنار زودیاک رو هم به میکرد دیگه⁦☹️⁩، بسی نا امید شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *