Skip to main content

مستند جدید اچ بی او (HBO) با نام “دوستت دارم، حالا بمیر” به محکومیت “میشل کارتر” به جرم تشویق دوست پسرش به مرگ از طریق پیامک و تماس تلفنی می‌پردازد.

پرونده‌ی “میشل کارتر” که دوست پسر نوجوان خود را از طریق پیامک و مکالمه تلفنی تشویق به خودکشی کرده بود همچنان و دو سال پس از محکومیت “میشل” بحث برانگیز است.

روز دوشنبه وکلای “میشل کارتر” از دادگاه درخواست کردند که محکومیت سال ۲۰۱۷  وی، به جرم قتل غیرعمد را لغو کنند.

روز چهارشنبه HBO مستند دو قسمتی “دوستت دارم، حالا بمیر” را به پایان برد. “کانرد روی” دوست پسر میشل مدت‌ها پیش از اینکه خود را در کابین ماشینش بکشد از اضطراب و افسردگی رنج می‌برد. “کارتر” که حالا ۲۲ ساله است نیز در آن زمان نوجوان بود و درگیر مشکلات روانی. او هم داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کرد. این دو نوجوان ماساچوستی که محل زندگی‌شان یک ساعت با یکدیگر فاصله داشت، دو سال قبل از این حادثه و در تعطیلات باهم آشنا شده بودند و عمده‌ی رابطه‌شان از طریق شبکه‌های اجتماعی بود.

روی قبل از خودکشی منجر به مرگش، چهار بار اقدام به خودکشی کرده بود

“لین روی” مادر “کانرد روی” در فیلم می‌گوید : “او بعد از اوردوز با استامینوفن تقریبن احتیاج به پیوند کبد داشت. او به من گفته بود که قول می‌دهد هرگز دوباره این کار را نکند.”

“لین روی” اضافه کرد: “من به او گفتم می‌دانی که اگر بمیری من هم خواهم مرد.” کانرد روی در پیامکی به میشل کارتر گفته بود که اوردز با قرص کار نمی‌کند و فایده‌ای ندارد و در پیامک دیگری نوشته بود که اگر بخواهم دوباره با قرص اوردوز کنم این بار به سراغ قرص‌های خواب خواهم رفت.

“میشل کارتر” AP Photo Charles Krupa

پدر روی به‌خاطر اعمال خشونت بر پسرش بازداشت شده بود

والدین “کانرد روی” از هم جدا شده بودند و او با پدرش زندگی می‌کرد که خشونت و آزار پدرش با او گزارش شد. مامور پلیس صورت این نوجوان را قرمز با تعدادی بریدگی توصیف کرده بود. “روی” در اظهارنامه‌ش در اداره پلیس نوشته بود که پدرم مکررن به من مشت زد و مرا نقش زمین کرد. من نمی‌توانستم بلند شوم”

پدرش “کانرد روی جونیور” در این مستند گفته: “من می‌دانم دقیقن چه اتفاقی آن شب بین من و پسرم افتاد. اوضاع از کنترل خارج شد و ما هردو با هم دعوا کردیم.”

کانرد روی جونیور عکس از Pat Greenhouse

مادر روی خودش را مقصر می‌داند زیرا که اجازه داده بود “روی” بیش از حد با پدرش در ارتباط باشد

مادر “روی” در پیامکی بعد از مرگ او به میشل کارتر نوشت: “من از خودم بسیار عصبانی‌ام. شاید اگر به او گفته بودم که از خانواده‌ی پدرش دور بماند اوضاع متفاوت می‌شد. من بسیار مضطربم و معتقدم که خون “روی” به گردن پدرش و خانواده‌ی اوست.”

حرف مادر “روی” منجر به رو شدن یکی از شواهد سرسخت علیه میشل کارتر در دادگاه شد. بعد از این‌که میشل کارتر متوجه شد که “لین روی” او را بابت خودکشی پسرش سرزنش نمی‌کند به “سام بوردمن” پیام داد و نوشت:” مرگ او تقصیر من بود. من می‌توانستم که متوقفش کنم. من پای تلفن با او بودم. او از ماشین پیاده شد، او ترسیده بود و من به او گفتم که به داخل ماشین برگردد.”

“لین روی” CBS NEWS

روی به میشل گفته بود که شیطان آن‌ها را به هم رسانده است

در زمان بستری بودن روی در بیمارستان روانی (پس از اقدام ناموفق به خودکشی) او به کارتر پیام داده و نوشته بود: من شیطان را دیدم.

کارتر: من هم همین‌طور. تو چطور دیدیش؟

روی: اون تو بیمارستان بود و به من زل زده بود و بهم گفت همه‌شونو بکشم.

کارتر: اینارو جدی می‌گی؟

روی: کاملن جدی.

کارتر: منم دیدمش. در واقع زیاد می‌بینمش.

روی: شاید ما باید باهم باشیم. در واقع شیطان مارو کنارهم قرار داده.

کارتر: ما قسمتمون جهنمه؟

روی: آره

کارتر: عزیزم اگر هم قسمتمون جهنم باشه خوش‌حالم که با تو می‌رم اون‌جا.

رابطه‌ی آنلاین این دو، واقعیت‌شان را تحریف کرد

“جان سولر” نویسنده‌ی کتاب “روانشناسی فضای مجازی” در این مستند می‌گوید: “کارتر” و “روی” بیش از پنج بار ملاقات حضوری نداشتند. این درحالی بود که در طی دو سال هزاران پیام بین آن دو رد و بدل شده بود و همین امر رابطه‌ی آن‌ها را از شکل طبیعی خارج کرد.”

“سولر” گفت: “زمانی‌که مردم از طریق پیام و تکست باهم ارتباط برقرار می‌کنند چیزهای عجیب و غریبی اتفاق می‌افتد. شما لزومن فرد دیگری را تجربه نمی‌کنید. شما نمی‌توانید طرف را ببینید، بشنوید ‌و زبان بدن او را ببینید.

Conrad Roy Photo: Facebook

کارتر در فضای برنامه تلویزیونی Glee گیر کرده بود و درد نقش نوجوان را تقلید می کرد

علاقه‌ی مزمن “کارتر” به نقش نوجوانی که “لی میشل” در سریال Glee بازی می‌کرد، برایش به وسواس تبدیل شده بود. خصوصن پس از مرگ نقش دوست پسر میشل در فیلم‌نامه، که اتفاقا پس ار مرگ دوست پسر او در دنیای واقعی رخ داده بود.

کارتر پس از مرگ “روی” پیام‌هایی به دوستانش فرستاد که مشابهت نزدیکی به گفت‌و‌گوهای فیلم‌نامه داشت.

یکی از این پیام‌ها این بود: “من حقیقتن هر روز فکر می‌کردم که خوش‌شانس‌ترین فرد کره زمین هستم. من فکر می‌کردم “روی” بهترین مرد دنیاست.”

 

ترجمه و تخلیص:

مَدی عقیلی

منبع

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید