Skip to main content

لوو مانیونگا با دستیابی به بهترین رکورد پرش طول خود در صحنه‌ی رقابت‌های لیگ دیاموند لندن به سکوی قهرمانی بازگشت. قصه‌ی زندگی مانیونگا را در اپیزود ۴۸ چنل‌بی شنیده‌ایم.
با برد آکانی سیمبینه، قهرمان جهان و دارنده رکورد دوی ۱۰۰ متر در این مسابقات، آفریقای جنوبی برای اولین بار صاحب دو مدال طلا در دیدارهای لیگ دیاموند شد.
مانیونگا پس از مصدومیت مچ پا در لوزان، با پرش ۸.۳۷ متر به عنوان بهترین پرش فصل به عرصه‌ی رقابت‌ها بازگشت و هم‌وطنش، راشوال سامای با پرش ۸.۱۱ متر مدال برنز مسابقات را کسب کرد.
تاجای گیل از جاماییکا در پرش ما قبل آخر خود پیش از مانیونگا با ۸.۳۲ متر، بهترین رکورد پرش را از آن خود کرد.
مانیونگا در این باره گفت «کمی می‌ترسیدم و از همون اول مردد بودم. باید از قبل مچ پام رو امتحان می‌کردم چون مطمئن نبودم از پسش بر می‌آم یا نه، اما به خودم گفتم فقط بپر چون اینجا همون جایی‌یه که قهرمان جهان شدم (سال ۲۰۱۷).»
سیمبینه تنها با دومین حضور خود در لیگ دیاموند درخشید و توانست رقبای خود را در رده‌ی جهانی پشت سر گذارد. افرادی مانند: قهرمان سابق جهان، یوهان بلیک از جاماییکا و دارنده مدال المپیک، آندره دو گراسه از کانادا.
آفریقای جنوبی به لطف پیروزی او و کسب مقام سوم در مسابقات شانگهای در ابتدای سال جاری، راهی فینال لیگ دیاموند شد.
سیمبینه رکورد پیشین خود در ۱۰.۰۱ ثانیه را طبق ثانیه شمار ورزشگاه لندن با ثبت ۹.۹۳ ثانیه شکست. پس از او دونده‌ی محبوب بریتانیا، زارنل هیوز با ۹.۹۵ ثانیه به مقام دوم رسید و بلیک از جامایکا با رکورد ۹.۹۷ ثانیه در سکوی سوم ایستاد.
سیمبینه گفت «من واقعا برای ثبت این رکورد خوشحالم. اومده بودم تا در لیگ دیاموند امتیاز بگیرم و این طوری اعتماد به نفسم رو بالا ببرم، اما در عوض قهرمان فصل شدم.» او ادامه داد «دویدن در اینجا همیشه هیجان انگیزه. من فقط خوشحالم که به سلامت و با بهترین نتیجه، این دور از رقابت‌ها رو به پایان رسوندم.»
این زمان تنها ۰.۰۴ ثانیه با رکورد ملی او در سال ۲۰۱۶ فاصله داشت و نشان می‌دهد حضور او در مسابقات جهانی، او را در وضعیت جسمانی و آمادگی خوبی طی دو ماه قرار داده است.
روز پیش از این مسابقات، دومینیک اسکات-ایفورد در رقابت‌های دوی ۵۰۰۰ متر زنان با ثبت ۱۴:۵۹.۰۸ توانست به عنوان دومین نفر از آفریقای جنوبی، ثبت زمان زیر ۱۵ دقیقه را از آن خود کند. او بیش از ۵ ثانیه از بهترین رده‌بندی پیشین خود در مقام ۱۵ام، فاصله گرفت.

لوو مانیونگا از آفریقای جنوبی در مسابقات پرش مردان لیگ دیاموند در ورزشگاه لندن به رقابت می‌پردازد. عکس: EPA/Neil Hall

منبع

مترجم زهرا مدرس

 

دیدگاهتان را بنویسید