skip to Main Content
روانپزشک پرونده‌ی برادران منندز، پروانه‌ی طبابتش را تسلیم کردزمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه

روانپزشک پرونده‌ی برادران منندز، پروانه‌ی طبابتش را تسلیم کردزمان تقریبی مطالعه: ۵ دقیقه

روانپزشکی که در پرونده‌ی برادران منندز در دهه‌ی ۹۰ هیاهویی برپا کرده و گفته بود که یادداشت‌های بالینی را تغییر داده است، قبول کرده که مجوز پزشکی خود را واگذار و تسلیم کند. او به علت ادعاهای جدید کمیته‌ی پزشکی کالیفرنیا برعلیه‌اش این کار را انجام می‌دهد.

این تصمیم که ماه پیش لازم‌الاجرا شد پس از آن صورت گرفت که دکتر “ویلیام ویکری” به علت قصور، سهل‌انگاری مکرر، تجویز نسخه‌ی بدون انجام معاینه‌های مناسب، تجویزهای بیش از حد و نگهداری نامناسب اطلاعات و سابقه‌ی بیماران محکوم شد.

پرونده‌ی شکایت از او در نوامبر ۲۰۱۷ تشکیل شد و جزییاتش طی سال‌های ۱۹۸۸ تا ۲۰۱۶  و ماجرای او و هشت تن از بیمارانش را در برگرفته که پنج تن از آنان ماموران مخفی بوده‌اند. این ماموران مخفی ادعا کردند که دکتر “ویلیام” بدون اینکه تلاش کند تا بفهمد که بیمار لزومن به این دارو احتیاج و آیا واقعن بیماری یا اختلالی دارد یا خیر داروهای زیادی را برای بیماران تجویز می‌کرد.

دکتر “ویلیام ویکری” به تایمز گفت که او مستحق این ادعاها نیست.

در سال ۲۰۰۴ “ویلیام ویکری” شروع به درمان مرد ۵۰ ساله‌ای کرد که بعدتر در سال ۲۰۱۴ با کوکایین و هایدروکودون و احتمالن مواد دیگر اوردوز کرد. در طول این سال‌ها “ویکری” نامه‌های زیادی را از شرکت‌های بیمه بیمارش دریافت کرد که اظهار می‌کردند او داروها را به تعداد بالا از منابع و شرکت‌های مختلف تهیه می‌کند.

“ویکری” به تجویز مواد کنترل‌شده به او ادامه داد و در مصاحبه‌ای با “کمیته پزشکی” اعلام کرد که این کار را بدون معاینه یا گرفتن و پرسیدن سابقه از بیمار انجام داده است.

“ویکری” به تایمز گفت که بیمار همسایه او بوده و او تلاش کرده که وی را جهت کاهش مصرف برخی از داروها قانع کند. او گفت که بیمار اغلب روحیه خوبی داشته و از سلامت قابل قبولی برخوردار بوده است.

“ویکری” اضافه کرد: “کوکایین او را کشت. آن چیزی نبود که من به او داده باشم.”

در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ “ویکری” برای یک پلیس مخفی که تظاهر به بیماری می‌کرد Adderall تجویز کرد.  

در ماه بعد، “ویکری” تعداد داروهای نسخه را افزایش داد و بعدتر هم ناپروکسین و ادرال را تجویز کرد. با توجه به شکواییه مزبور، “ویکری” در هیچ مرحله‌ای از درمان سابقه‌ی دارویی یا روانی بیمار را از او نپرسیده. حتا پس از اینکه بیمار اذعان داشته که به صورت غیرقانونی دارویی را برای دلیل غیردرمانی خریداری کرده “ویکری” از او در مورد تاریخچه‌ی مصرف مواد پرسشی نکرده است.

در موردی دیگر “ویلیام ویکری” بعد از اینکه پلیس مخفی دیگری (تحت عنوان بیمار) به او گفت که روزی دو عدد “زاناکس” و هرشب “امبین” مصرف می‌کند و این داروها او را متعادل می‌کند، برایش زاناکس و امبین تجویز کرد. در این شکواییه آمده است که دکتر “ویکری” هیچ سوال مستقیمی از بیمار راجع به سابقه‌ی بیماری روانی، سو مصرف دارو/مواد و یا علایم فعلی او نپرسیده و تشخیص استرس، اضطراب و بی‌خوابی داده است.

“ویکری” از دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد و دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه کالیفرنیای چنوبی فارغ‌التحصیل شده و مجوز پزشکی و جراحی خود را در سال ۱۹۷۵ دریافت کرده است.

“ویلیام مور” وکیل آقای “ویکری” از اظهارنظر خودداری کرده است.

کمیته پزشکی ویکاری را به تجویز بیش از حد دارو برای چندین بیمارش متهم کرد. موقع تحویل‌دادن جوازش، ویکاری نپذیرفت که دولت می‌توانسته پرونده‌ای علیه او برای تجویز بیش از حد دارو برای دونفر از بیمارانش تشکیل دهد. بر اساس مدارک کمیته پزشکی، تجویز او منجر به مسمومیت دارویی یکی از بیمارانش شده است.

تسلیم‌کردن جواز ویکاری به دنبال سایر تنبیهات انضباطی کمیته پزشکی علیه اوست. در سال ۲۰۱۲ جواز او برای ۳۵ ماه معلق شد. این تعلیق در ارتباط با معالجه وی برای یکی از بیمارانش که به عنوان دستیار نیز برایش کار می‌کرد بود. او به صورت مکرر برای این بیمار داروهای خطرناکی تجویز کرده بود، بدون آنکه سابقه پزشکی بیمار را بررسی کند و همچنین بدون اینکه آزمایش‌های فیزیکی اولیه یا آزمایش‌های دوره‌ای پس از آن را انجام دهد. مدارک کمیته‌ی پزشکی نشان می‌داد که او همچنین اثر داروها بر نحوه پیشرفت بیمار را تحت نظر نگرفته بود.

همچنین او در ارتباط با پرونده‌ی معروف برادران منندز در سال ۱۹۹۸ برای سه سال معلق شده بود. برادران منندز متهم به قتل پدر و مادر خود در ویلای خانوادگی‌شان در بورلی هیلز در سال ۱۹۸۹ بودن. در زمان قتل لایل ۲۱ سال و اریک ۱۸ سال داشتند.

دکتر ویلیام ویکری در جریان دادگاه برادران منندز- اوریل ۱۹۹۶ (Nick Ut / Associated Press)

 

برادران منندز مدعی شده بودند که توسط پدرشان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بودند در حالیه که دادستان‌های پرونده معتقد بودند که انگیزه‌ی قتل، دستیابی به ثروت چندین میلیون دلاری والدینشان بوده است. پس از اینکه ویکاری توسط وکیل اریک منندز به عنوان روانپزشک درمانگر و جنایی انتحاب شد وی اقدام به بازنویسی بخشی از یادداشت‌های بالینی و پاک‌کردن بخش‌های مخرب آن کرد، با اینکه آگاهی داشت که آن یادداشت‌ها در اختیار دادگاه و توسط دادستان‌ها به عنوان اسناد اصلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در دادگاه دوم برادران منندز ویکاری اقرار کرد که بیش از ده‌ها گفته‌ی اریک در مورد آزار و اذیت جنسی پدرش و  تنفر وی از والدینش را پاک کرده بود و ده صفحه از یادداشت‌هایش را به دستور وکیل ارشد اریک، لزلی آبرامسون بازنویسی کرده بود. به ادعای وی او تهدید شده بود که در صورت عدم همکاری از پرونده کنار گذاشته می‌شده است.

آبرامسون در مصاحبه‌ای با تایمز تاکید کرد که او هیچ وقت از ویکاری نخواسته بود تا یادداشت‌هایش را پاک، دستکاری یا بازنویسی کند. در عوض او از ویکاری خواسته بود تا بخش‌هایی که به گفته‌ی قاضی دادگاه عالی در محاکمه‌ی اول برادران نامرتبط بودند را منتشر نکند (سانسور کند)

اتحادیه وکلای کالیفرنیا آبرامسون را از انجام هرگونه فعالیت خلافی مبری دانست ولی ویکاری در سال ۱۹۹۶ از لیست متخصصین سلامت روانی که توسط دادگاه منصوب می‌شوند تا به بررسی و ارایه شواهد در مورد متهمان در دادگاه بپردازند، حذف شد.

در آن زمان ویکاری گفته بود که نکته‌ی منفی این اتفاق تاثیرش بر روی حسن سابقه او خواهد بود ولی نکته مثبتش معاف‌شدن وی از انجام‌دادن کارهای مرتبط که حقوق چندانی عایدش نمی‌کرد، بود.

به گفته کارلوس ویلاتورو سخنگوی کمیته پزشکی، در پرونده انضباطی اخیر ویکاری با کمیته پزشکی به توافق رسید تا به جای اینکه پرونده‌اش در مقابل قاضی برده شود جوازش را تحویل دهد. اگر ویکاری تصمیم به تجدید جوازش بگیرد، اتهامات وارده در سال ۲۰۱۷ درست در نظر گرفته خواهد شد.

 

 

ترجمه و تخلیص:

مدی

منبع

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *