skip to Main Content
پسربچه‌ی مرید آندرس برویک که با بیت کوین و از طریق وب سیاه اسلحه خریده بود، به زندان محکوم شدزمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

پسربچه‌ی مرید آندرس برویک که با بیت کوین و از طریق وب سیاه اسلحه خریده بود، به زندان محکوم شدزمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

پسر بچه‌ی محصلی که قصد وارد کردن اسلحه برای تیراندازی گسترده داشت بازداشت و به ۱۶ سال زندان محکوم شد.
“کایل دیویس” از منطقه‌ی “گلوکستر” انگلیس، زمانی که مشغول درس‌خواندن برای گرید A بود برنامه‌ریزی قتل عام خود را شروع کرد.
او به علت سفارش آنلاین اسلحه و مهمات و قصد تیراندازی گسترده گناهکار شناخته شد.
قاصی “پاول کوک” او را به ۱۶ سال زندان محکوم کرد. قاضی به او گفت:” در بیستم ژوئن سال گذشته بسته‌ای که از طریق دارک وب از آمریکا سفارش داده بودی به دستت رسید. این لحظه‌ای بود که برایش ماه‌ها تحقیق و آماده‌سازی انجام داده بودی.”
“کایل” نوزده ساله، پیوسته اتهامات را رد می‌کرد. او در جلسات دادگاه ادعا کرد که قصد خودکشی با آن اسلحه را داشته. او اسلحه را از دارک وب و با بیت کوین خریده بود.

کایل در هنگام خروح از دادگاه (Picture: PA)

بعد از دوهفته محاکمه در ماه جولای دادگاه عالی گلوکستر ادعای وی را رد کرد. او به اتهام تلاش جهت واردات اسلحه و مهمات به قصد خطر انداختن جان انسان‌ها در ماه ژوئن گذشته محکوم شد.

قسمتی از لیست خرید که در دادگاه به عنوان مدرک به نمایش درامد. South West Regional Organised Crime Unit/PA

دادستان متوجه شد که طرح و نقشه‌ی کایل برای قتل از قاتل کلمباین “اریک هریس” و “دیلن کلبلد” و جانی نروژی “اندرس بریویک” الهام گرفته شده بود. پلیس جستجو و تحقیقات بسیاری را بر روی لپ‌تاپ شخصی “کایل” در مورد قاتلان (قاتلان قتل‌های بزرگ دسته‌جمعی) پیدا کرد.
در طول محاکمه گفته شد که “کایل دیویس”  مانیفست مرگی را گرداوری کرده که شامل مطالبی بود که او برای یک قتل عام گسترده‌ی “موفق” نیاز داشت. در این مانیفست مرگ، لیستی از سلاح‌ها، مواد منفجره، لباس ضد گلوله و چاشنی انفجار بود.
در این لیست نام دلالی در نیوجرسی آمریکا بود که اسلحه‌ی پیستول Glock 17 و مهمات hollow-nose را می‌فروخت. هردوی این موارد توسط هر دو جانی آمریکایی و نروژی استفاده شده بود.
جزییات تکان‌دهنده‌ی دیگر، جدول زمانی و برنامه‌ریزی اجرای نقشه بود که در لپ‌تاپ، موبایل و کارت حافظه‌ی او پیدا شد.

“دیویس” این اسلحه را با الهام از قاتلان قبلی خریداری کرد. SW ROCU

کارگاه “کوین تیل” گفت: “عمق تحقیقات صورت‌گرفته توسط “دیویس” و میزان برنامه‌ریزی او تحت عنوان فاز اول، شکی باقی نمی‌گذارد که او قصد داشته جا پای قاتلان دیگری که از آنان الهام گرفته بگذارد و راه آنان را برود.”
“دیویس” پس از خرید ۳۰۰ پوندی اسلحه، توسط اداره تحقیقات امنیت داخلی فرودگاه نیویورک ردیابی شد.
پلیس ساوث ولز و گلوکستر با همکاری هم، بسته را توسط یک پلیس مخفی به “کایل دیویس” تحویل دادند. “دیویس” بعدتر توسط پلیس مسلح دستگیر و خانه‌اش جستجو شد.

عکس مهماتی که توسط جانیان قبلی نیز استفاده شده است. Credit: SW ROCU
دیویس ۷۷ آدمک را به نشانه‌ی ۷۷ نفر قربانی حمله‌ی سال ۲۰۱۱ اندرس بریویک کشید. Credit: South West Regional Organised Crime Unit/PA

“کایل دیویس” هفتاد و هفت آدمک را که نشانه‌ای از هفتاد و هفت قربانی حمله‌ی سال ۲۰۱۱ اندرس بریویک در نروژ اند کشیده بود. در دادگاه گروه هدف تیراندازی او مشخص نشد اما قصد او برای قتل به خوبی ثابت شد.
همچنین مشخص شد که او برای روزی که مورد تحقیقات پلیس قرار بگیرد هم برنامه‌ریزی کرده بوده. در یادداشت‌ها و دست نوشته‌های او که در اتاق خوابش یافت شد، نوشته‌هایی با عنوان “سلام آقای پلیس” و “این یکی، آقای پلیس” وجود داشت.

نوشته‌های “کایل دیویس” با عنوان “سلام آقای پلیس” Credit: South West Regional Organised Crime Unit/PA

تزجمه و تخلیص: مَدی
منبع

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *