Skip to main content

“آرکادی روتنبرگ” با فروش کمپانی Stroygazmontazh بزرگترین پیمانکار مجموعه “گزپروم” با قیمت ۷۵ میلیارد روبل موافقت کرد.

به گفته‌ی منابع آگاه، معامله در ماه جاری (اکتبر) انجام خواهد شد.
یکی از طرفین معامله گفت که برای تامین مالی این خرید بانک خصوصی گزپروم دخیل خواهد بود اما از چند و چون و شرایط این شراکت چیزی نگفت.
نمایندگان بانک گزپروم و کمپانی Stroygazmontazh هنوز پاسخی به سوالات مطرح شده نداده‌اند.

ساختمان اصلی گزپروم عکس از ویکی پدیا

آقای روتنبرگ این کمپانی را در سال ۲۰۰۸ تاسیس کرد. او با ۸.۳ میلیارد روبل پنج ساختمان از مجموعه‌ی “گزپروم” را خریداری کرد. گردش مالی آنها در سال ۲۰۰۷ میلادی ۴۳.۵ میلیارد روبل بود.
کمپانی Stroygazmontazh یا  SGM  به سرعت گسترش یافت و در سال ۲۰۱۴ تبدیل به بزرگترین پیمانکار مجموعه “گزپروم” با درآمدی بالغ بر ۲۲۵ میلیارد روبل شد. 
تا پایان سال ۲۰۱۴ روتنبرگ مالک صد در صد سهام شرکت شد و در کنار “زیاد منسیر” و “تیمچنکو” تبدیل به سه پیمانکار بزرگ شدند.

ساختمان SGM alamy.com

بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ درآمد کمپانی Stroygazmontazh به ۱.۵ ترلیون روبل رسید و مبلغ ۷۷ میلیارد سود نیز میان سهام‌داران پخش کردند.
پنج سال پیش روتنبرگ کمپانی خود را فرزندش نامید. “ما چندین کمپانی را خریداری کردیم و مجموعه ای ایجاد کردیم که یکی از رهبران و پیشروان بازار ساخت و ساز نفت و گاز است. فن آوری های جدید و نوینی ایجاد کردیم و سیستم کنترل را تغییر دادیم. حالا این کمپانی مانند ساعت کار می‌کند و ما به آن افتخار می‌کنیم.”
این تنها بیزینسی نبود که روتنبرگ از گزپروم خریداری کرد و حالا امتیاز انحصار* خود را می‌فروشد.
آقای روتنبرگ از دوستان دوران مدرسه‌ی ولادیمیر پوتین است. در اپیزود ۳۰ چنل‌بی راجع به کابینه‌ی سایه ولادیمیر پوتین و دوستان او و الیگارشی جدید حاکم بر روسیه شنیدید.

*Monopoly

ترجمه و تخلیص: مَدی

منبع

دیدگاهتان را بنویسید