skip to Main Content
اسقف‌های ایندیانا مخالف از سر گیری مجازات اعدام‌اندزمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

اسقف‌های ایندیانا مخالف از سر گیری مجازات اعدام‌اندزمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

در میان زندانیان محکوم به اعدام، بمب‌گذار ماراتن بوستون، جوهر سارنایف و عامل تیراندازی کلیسای چارلستون، دیلن روف، هم هستند.

چهارم اکتبر، اسقف‌های کاتولیک ایالت ایندیانا تصمیم دولت فدرال مبنی بر پایان دادن به تعلیق ۱۶-ساله حکم اعدام زندانیان فدرال را «تاسف آور، غیر ضروری و از نظر اخلاقی ناعادلانه» خواندند.
«با احترام در خواست می‌کنیم، مجازات زندانیان در صف اعدام به حبس ابد تقلیل پیدا کند.» این بیانیه توسط اسقف اعظم ایندیاناپلیس، سه اسقف و سرپرست کلیسای کاتولیک گری دایاسس امضا شده است.
رهبران کلیسا تاکید کردند، این درخواست در طول مراسم تکریم زندگی در جشن کلیسای کاتولیک و به دلیل اعدام‌هایی که عمدتا در ایالت ایندیانا اجرا شده اند، تهیه و تنظیم شده است. اغلب زندانیان محکوم به اعدام در زندان ایالتی شهر تره‌هوت ایندیانا نگه‌داری می‌شوند.
اسقف‌ها به اطلاعیه وزارت دادگستری ایالات متحده در ۲۵ جولای، مبنی بر برقراری مجدد حکم اعدام و اینکه پنج زندانی فدرال از دسامبر سال جاری تا ژانویه آینده اعدام خواهند شد، واکنش نشان دادند.
دادستان کل، ویلیام بار در این اعلامیه گفته «دادگستری حامی و پاسدار حاکمیت قانون است- ما اجرای احکام وضع شده توسط نظام قضایی خود را به قربانیان و خانواده آن‌ها مدیون هستیم.»

[مقاله مرتبط:‌ هر چیزی که فکر می‌کنید درباره‌ی مجازات مرگ می‌دانید، اشتباه است]

آخرین حکم اعدام در سال ۲۰۰۳ اجرا شده است.

سال ۲۰۱۴، رییس جمهور باراک اوباما به سازمان زندان‌ها دستور داد تا در مورد پرونده‌های مجازات اعدام و مسائل مربوط به استفاده از تزریق برای اعدام بازنگری صورت گیرد. طبق بیانه ۲۵ جولای، بازنگری انجام شده و اجرای احکام اعدام می‌تواند ادامه یابد.
براساس اطلاعات مرکز مجازات اعدام، در حال حاضر ۶۲ زندانی -۶۱ مرد و یک زن- در صف مجازات اعدام فدرال هستند. در میان زندانیان، بمب‌گذار ماراتن بوستون، جوهر سارنایف و عامل تیراندازی کلیسای چارلستون، دیلن روف، نیز دیده می‌شوند. داستان بمب‌گذاری بوستون را در اپیزود ۴ چنل‌بی شنیده‌ایم.
با اعلام این خبر از سوی دادستان کل، بسیاری از رهبران کاتولیک به آن اعتراض کردند، از جمله کنفرانس اسقف‌های کاتالولیک ایالات متحده؛ شبکه تحرکات کاتولیک، گروهی که از اعاده عدالت و لغو اعدام حمایت می‌کنند؛ انجمن خواهران رحمت؛ و خواهر هلن پرژان که مدت‌هاست با مجازات اعدام مخالفت می‌کند.
اسقف‌های ایالت ایندیانا در بیانه خود، بار دیگر بر نگرانی خود تاکید کردند.
آن‌ها گفتند مجازات اعدام «چرخه خشونت را تکرار می‌کند؛ نه به بازماندگان کمکی می‌کند، نه غم از دست دادن عزیزان را تسکین می‌دهد. هم‌چنین امکان مصالحه و آشتی را سلب می‌کند.»
آن‌ها به دیگر معضلات مجازات اعدام اشاره کردند که به گفته خودشان کاملا مستدل است، مانند «اعمال نابرابری در قبال اقلیت‌ها، افراد فقیر و بیماران روحی و روانی» و تاثیر آن بر«ماموران زندان و افرادی که مسئول گرفتن جان یک انسان هستند.»
بیانیه اسقف‌ها تاکید می‌کند خواسته آن‌ها به معنی «رها کردن شر و زیان افرادی نیست که مرتکب جنایات وحشتناک به ویژه قتل می‌شوند.» آن‌ها گفتند «در غم و فقدان خانواده‌ها و قربانیان این جنایات شریک هستیم. و از همه افراد مومن و نیکوکار جامعه می‌خواهیم در کنار قربانیان ایستاده و به شکل معنوی و فردی از آن‌ها حمایت کنند.»
آن‌ها هم‌چنین گفتند «زندگی هدیه‌ای از سوی خداوند است و زندگی (هر فرد) دارای شان و منزلت،» و با استناد به تعالیم دینی کلیسای کاتولیک متذکر شدند «مجازات اعدام جایز نیست چرا که تعرض به مصونیت و منزلت فرد است.»
آن‌ها افزودند «ما به برادران اسقف خود در ایالات متحده ملحق می‌شویم و خواستار پایان مجازات اعدام هستیم. ۲۵ ایالت، دیگر از این نوع مجازات استفاده نمی‌کنند. ما نیز از دولت فدرال می‌خواهیم تعلیق این احکام را تا یافتن مسیر قانونی برای لغو همیشگی آن، ادامه دهد.»

منبع

مترجم زهرا مدرس

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *