Skip to main content

ترجمه: مهران مرندی | منبع: بازفیدنیوز

کلی ترنر به اتهام قتل، کودک آزاری و کلاهبرداری از سازمان‌های خیریه در جریان مرگ الیویا گانت، متهم شد، الیویا دختری هفت ساله بود که آرزو‌های معصومانه او در سال ۲۰۱۷ سروصدای زیادی به‌پا کرد.

مادر الیویا که حالا مشکوک به سندروم مونشهاوزن وراثتی است، سالها ادعا داشت که دخترش مبتلا به یک بیماری لاعلاج است و به دلیل ابتلا به همین بیماری بود که در سال ۲۰۱۷ درگذشت، اما اکنون با انجام بررسی‌های دقیق‌تر، اعلام شده مدارکی که این زن ارائه کرده بود همگی ساختگی هستند و به همین دلیل کلی ترنر به قتل فرزندش متهم شد.

کلی رنه ترنر یا همان کلی گانت، روز دوشنبه (۱۸ آبان ۹۸) با ۱۳ کیفرخواست ازجمله اتهام قتل، کودک آزاری و کلاهبرداری از سازمان‌های خیریه در رابطه با مرگ دخترش الیویا گانت محاکمه شد.

بر اساس آن‌‎چه در کیفر‌خواست ترنر نوشته شده او به فریب یک موسسه کفن و دفن، کلاهبرداری ۵۳۸ هزار دلار از سیستم درمانی آمریکا‌‌، ۲۲ هزار دلار از بنیاد GoFundMe و ۱۱ هزار دلار از بنیاد Make-A-Wish متهم شده.

اخیرا مشخص شده ترنر در تشخیص سرطان دختر دیگرش هم به پزشکان دروغ گفته و این‌طور که به نظر می‌رسد دختر دیگر ترنر که ۱۱ سال دارد برخلاف ادعاهای مادرش هرگز به سرطان مبتلا نبوده.

اما دختر کوچکتر ترنر، “الیویا” سالها بر اساس ادعاهای مشابه مادرش تحت درمان‌های سنگین پزشکی قرار داشت و درنهایت در ۲۰ آگوست ۲۰۱۷ درگذشت، بر اساس گفته‌های مادرش این دختر پس از یک نبرد طولانی با بیماری نادری که باعث نارسایی روده‌ای می‌شود درگذشت.

پیش از مرگ الیویا رسانه‌ها تصویر این دختر کوچک را نشان می‌دادند که آرزو می‌کند وقتی بزرگ شد یک افسر پلیسِ آتش‌نشان باشد.

الیویا گانت

الیویا گانت

ماجرای تحقیق در مورد علت مرگ این دختر هفت ساله از سال ۲۰۱۸ شروع شد، در آن زمان یک پزشک به ادعاهای این خانم که می‌گفت دخترش در کودکی به دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان بوده مشکوک می‌شود و بعد از کنجکاوی در مورد پرونده پزشکی این دختر متوجه می‌شود ادعای بیماری او تماما دروغ بوده و مدارک خانم ترنر جعلی هستند.

بعد از این ماجرا بود که یک نهاد محلی یادآوری می‌کند دختر کوچکتر ترنر هم که مدتی چهره رسانه‌ای بود در سال ۲۰۱۷ پس از انجام مجموعه درمان‌هایی سنگین درگذشت. در این گزارش تاکید شد، این احتمال وجود دارد که ترنر از جلب توجه رسانه‌ها نفع برده  و انگیزه‌های مالی و اجتماعی کافی هم برای مطرح کردن ادعا‌های دروغین در مورد شرایط بیماری دخترش وجود داشته.

در این گزارش ابراز نگرانی شده بود که ترنر در مورد وضعیت پزشکی کودکانش دروغ گفته باشد و همین دروغ ها باعث انجام اقدامات پزشکی بسیار زیاد روی این کودکان و در نهایت آسیب رساندن به آن‌ها شده باشد.

در همان سال بر روی جسد الیویا کالبدشکافی انجام شد که در نهایت مشخص شد نه تنها هیچ نشانه آناتومیکی از بیماری نارسایی روده در جسد الیویا مشاهده نمی‌شود، بلکه هیچ نشانه‌ای از بیماری‌هایی که ترنر ادعا می‌کرد دخترش از آن‌ها رنج می‌کشد هم مشاهده نمی‌شود.

در کیفرخواست ترنر اعلام شده که او در صفحه GoFundMe که در سال ۲۰۱۵ ساخته بود مدارک جعلی از سابقه پزشکی الیویا منتشر کرده، در این مدارک الیویا به انواع اختلالات مادرزادی از جمله اوتیسم، تشنج، هیدروسفالی مبتلا بوده و به همین دلیل برای انجام فرآیند درمان از مردم درخواست کمک کرده بود.

ترنر همچنین کمپینی با عنوان “آرامش برای پرنسس الیویا” را به راه انداخت که در این کمپین ادعا کرده بود دخترش به یک بیماری نادر وغیر قابل درمان عصبی روده مبتلا شده که باعث می‌شود تمام سیستم‌های بدن او ناگهان متوقف شوند.

ترنر در نهایت پزشکی را پیدا کرد که با توجه به شرایط سخت الیویا حاضر شد دستور “احیا نشود” را برایش امضا کند و برنامه درمانی و تغذیه‌ای خاص (TPN) را متوقف کند.

با این حال، چند پزشک و جراح کودکان که بعداً الیویا را معاینه کرده بودند به مقامات گفتند که الیویا به بیماری خاصی مبتلا نبود و بسیاری از شرایط پزشکی که ترنر به پزشکان گفته بود در الیویا دیده نشد. در این کیفرخواست گفته شده که پزشکان به اطلاعاتی که  ترنر در مورد تاریخچه بیماری‌های دخترش در اختیار آن‌ها قرار می‌داد اعتماد کردند.

برخی از پزشکان همچینین گفتند با این‌که به ترنر توصیه می‌کردند برنامه مراقبت پزشکی دخترش را متوقف نکند و اجازه دهد دخترش به آسایشگاه فرستاده شود، اسرار داشت که این شرایط درمانی کیفیت زندگی دخترش را کاهش می‌دهد.

در جریان بررسی پرونده ترنر دکتر رابرت کرامر، متخصص گوارش کودکان که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ الیویا را تحت نظر داشت، به مقامات اعلام کرد که او هرگز بیماری‌هایی که ترنر در صفحه GoFundMe نوشته بود را تشخیص نداد.

این پزشک الیویا را کودکی اجتماعی توصیف می‌کند و برایش عجیب است که این کودک مبتلا به اوتیسم بوده باشد.

کرامر و چند پزشک دیگر به کارگاهان گفتند که الیویا هرگز بیماری لاعلاجی نداشته و هیچ کدام از علائمی که مادرش اعلام می‌کرد در او مشاهده نشد.

این پزشک گفت از این‌که شنید مادر الیویا اقدامات پزشکی و تغزیه‌ای او را متوقف کرده است شکه شد.

اواخر آبان ماه امسال سایت GoFoundMe حساب کاربری ترنر را مسدود کرد و اعلام کرد به دنبال سازوکاری قانونی است که درخواست‌های کمک، در آینده مورد پردازش بیشتری قرار بگیرند

پس از مرگ الیویا، مادرش در صفحه GoFundMe یک پست طولانی منتشر کرد و در قسمتی از این متن نوشته بود “مرگ کسی که عاشقش هستید در هر سنی که باشد دردناک است، من می‌دانم که روزهای سختی را پیش رو دارم، می‌دانم که باید بجنگم، ولی ایمان دارم پرنسس شیرین من در بهشت است، می‌دانم که در آنجا دیگر رنجی نخواهد کشید، درست همان چیزی شد که او می‌خواست، چیزی که من برایش دعا می‌کردم و همان پاسخی که خدا داد”

در بازجویی سال ۲۰۱۸ ترنر جعل شرایط پزشکی دخترش را رد کرد، هرچند که خود را مبتلا به سندروم مونشهازن وراثتی دانست ولی تاثیر این موضوع بر شرایط دخترش را تکذیب کرد.

در این بازجویی ترنر عنوان کرد که دقیقا می‌داند این سندروم چیست. و این‌که مبتلایان به این سندرم با بد جلوه دادن شرایط کودکانشان به دنبال جلب توجه دیگران هستند، ولی ادعا داشت که این مشکل هرگز در مورد الیویا وجود نداشت.

هرچند که ترنر اعتراف کرد که در مورد سابقه سرطان دختر بزرگترش دروغ گفته ولی همچنان بر بیگناهی خود در رابطه با پرونده الیویا اسرار دارد.

پزشک دیگری که در جریان درمان الیویا قرار داشت، دکتر جان بیلر جراح کودکان بود که نسبت به این‌که نارسایی روده علت مرگ الیویا باشد مشکوک بود، دکتر بیلر در توصیف خانم ترنر او را مادری توصیف می‌کند که از انجام اعمال جراحی روی دخترش هیچ ترسی نداشت.

متخصص مغز و اعصاب کودکان دکتر کریستین پارک هم به بازرسان گفت که ترنر با این‌که از او خواسته شده بود دادن داروی تشنج به الیویا را متوقف کند، هرگز این کار را انجام نداد در حالی که می‌دانست این داروها می‌تواند تاثیرات منفی در الیویا داشته باشد.

به نظر می‌رسد در این ماجرا چیزی شبیه به داستان دی دی بلانچارد و جیپسی رز که داستان آن را در اپیزود ۱۷ تعریف کردیم اتفاق افتاده، با این تفاوت که در اینجا دختر(الیویا) بود که نتوانست از این داستان جان سالم به در ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید