Skip to main content
منبع: ۲۴۷wallst   |   زهرا مدرس
در پایان سال ۲۰۱۹، نگاهی می‌کنیم به وقایع ناگوار آمریکا در سالی که گذشت؛ مانند کشتار جمعی، جنایات ناشی از تعصب، پرونده‌های کودک آزاری و آزار جنسی، کلاه‌برداری مرتبط با طبقات مرفه و سایر جرایم.
با استفاده از منابع رسانه‌هایی چون نیویورک تایمز، نشنال پابلیک رادیو، آسوشیتد پرس و ۲۴/۷ وال‌استریت و مرور صدها خبر، فهرستی از ۲۰ جنایت بزرگ سال تهیه شده است. انتخاب این داستان‌ها براساس میزان تاثیرگذاری آن‌ها در زندگی افراد، بی‌سابقه بودن وقایع از برخی جهات و با هدف جلب افکار عمومی و موسسات با توجه به اهمیت تاثیر این وقایع بوده است. همچنین هدف ما، پوشش موضوعات مختلف از میان گستره وسیع جنایات ۲۰۱۹ بوده است.
در آگوست ۲۰۱۹، دو واقعه کشتار جمعی طی ۲۴ ساعت آمریکا را لرزاند و بحث در مورد نظارت بر اسلحه در واشنگتن همچنین در خانه‌ها و محل کار، در میان مردم از سر گرفته شد. این وقایع مرگبارترین کشتارهای جمعی در تاریخ آمریکا هستند.
جنایاتی مانند تیراندازی در کنیسه کالیفرنیا و سوزاندن کلیسا در لوییزیانا بیانگر این واقعیت است که تعصب و نفرت همچنان مسائل بغرنجی در ایالات متحده هستند.
سایر جرایم مربوط به طبقه نخبه است، مانند رسوایی پذیرش‌های کالج که افراد متنفذ و مرفه از موقعیت خود برای به دست آوردن امتیازهای ناعادلانه استفاده کرده تا فرزندان‌شان به دانشگاه‌های برتر آمریکا راه یابند. این رسوایی نشان می‌دهد این ملت به شایستگی خود افتخار می‌کنند، درحالی که همه مردم از شرایط و امکانات یکسان برخوردار نیستند. در ادامه به بدترین رسوایی‌هایی می‌پردازیم که هالیوود را شوکه کرد.
۳۱ ژانویه: ۱۶۹ بازداشت به اتهام قاچاق جنسی با شروع مسابقات Super Bowl
تلاش مشترک بین نهادهای انتظامی محلی، ایالتی و فدرال منجر به دستگیری ۱۶۹ نفر به اتهام قاچاق جنسی شد. این دستگیری در روزهای منتهی به افتتاحیه مسابقات Super Bowl انجام شد و شامل ۲۶ قاچاقچی و ۳۴ متهم به تلاش برای برقراری رابطه جنسی با افراد زیر سن قانونی بود. چندین قربانی قاچاق جنسی با تلاش پلیس نجات یافتند.

بازداشت ۱۶۹ نفر، قاچاق جنسی

بازداشت ۱۶۹ نفر به اتهام قاچاق جنسی

۱۲ فوریه: محکومیت سلطان مواد مخدر ال چاپو
در دادگاه فدرال نیویورک خوآکین گوزمان ال چاپو با ۱۰ فقره پرونده کیفری فدرال مجرم شناخته شد؛ از جمله اقدام به جنایات زنجیره‌ای؛ پولشویی درآمد حاصل از فروش مواد مخدر؛ توزیع بین‌المللی کوکایین، هرویین و سایر مواد مخدر؛ و استفاده از سلاح گرم.
ال چاپو چندین دهه درگیر تجارت مواد مخدر بود و دهه ۸۰ میلادی رهبر کارتل مواد مخدر سینالوئا شد. اگرچه پیش از این در زندان فوق امنیتی مکزیک نگه‌داری می‌شد، اما هر بار توانست از زندان فرار کند. گوزمان ادعا می‌کند بین دو تا سه هزار نفر را کشته است. در حال حاضر او به حبس ابد محکوم شده و امکان درخواست تجدید نظر را ندارد. ماجرای ال چاپو و فرارهایش را در اپیزود ۲ چنل‌بی شده ایم.

 ال چاپو، کارتل مواد مخدر مکزیک، El Chapo

محکومیت ال چاپو

۱۲مارس: رسوایی پذیرش‌های کالج
دوازدهم مارس، وزارت دادگستری اتهاماتی را در رابطه با بزرگترین کلاه‌برداری تاریخ ایالات متحده در روند پذیرش‌های کالج اعلام کرد. این رسوایی نشان داد والدین متنفذ و متمول تا چه حد تمایل دارند فرزندان‌شان در معتبرترین دانشگاه‌های کشور تحصیل کنند.
در میان افرادی که در جریان این رسوایی گرفتار شدند، لری رافلین (بازیگر) و شوهرش، ماسیمو هافمن به پرداخت رشوه ۵۰۰،۰۰۰ دلاری برای ایجاد یک پروفایل ورزشی جعلی برای دخترشان متهم شدند. آن‌ها قصد داشتند از این طریق به فرزندشان برای ورود به دانشگاه Southern California کمک کنند. هافمن به دلیل پرداخت هزاران دلار برای تغییر نمرات دخترش به ۱۴ روز زندان محکوم شد.
Lori Loughlinُ، College admissions scandal

نام لری لافلین بازیگر در میان رسوایی پذیرش‌ کالج‌ها

۲۰ مارس: ستاره یوتیوب به سواستفاده از کودکان متهم شد
زنی از اهالی آریزونا به آزار فیزیکی و  بی‌توجهی نسبت به هفت فرزند خوانده خود در تولید ویدیوهای یوتیوب متهم شد. بچه‌ها در یک برنامه کمدی خانوادگی به اسم «ماجراجویی‌های فوق‌العاده» حضور داشتند. این سریال که ۲۴۲ میلیون بیننده و ۸۰۰ هزار مشترک داشت، به دلیل اتهامات مربوط به کودک آزاری توسط یوتیوب متوقف شد.
این اتفاق نگرانی‌هایی را در مورد عدم نظارت بر استفاده از کودکان در ساخت ویدیو برانگیخت. گفته می‌شود ماشل هابسون غذا و آب را از کودکان دریغ می‌کرده، اجازه استفاده از دستشویی
به آن‌ها نمی‌داده و اگر مطابق معیار‌های او عمل نمی‌کردند از اسپری فلفل استفاده می‌کرده است.
کودکان بازیگر با توجه به ساعاتی که در صنعت فیلم سازی مشغول به کار هستند با قوانین مشخصی حمایت می‌شوند. اما برای رسانه‌های جدیدی هم‌چون یوتیوب هنوز چنین قواعدی وضع نشده است. هابسون که به کودک آزاری متهم شده بود، اوایل ماه نوامبر به مرگ طبیعی از دنیا رفت.
سو استفاده و کودک آزاری، ویدیوهای یوتیوب

سو استفاده مادر اهل آریزونا از هفت فرزندخوانده خود

۲۶ مارس، ۲ و ۴ آوریل: سوزاندن سه کلیسای تاریخی و متعلق به تبار سیاه‌پوستان در ۱۰ روز 
سه کلیسا در ناحیه سنت لندری به آتش کشیده شده و کاملا از بین رفت. هر کلیسا متعلق به گروههایی بود که اغلب و یا همگی آن‌ها از نژاد سیاه‌پوست بودند. ماه‌ها بعد، هولدن جیمز متیوز، مظنون سفید پوست، توسط هیئت منصفه فدرال به جرایم ناشی از نفرت و آتش افروزی متهم شد. در صورت محکومیت، متیوز چندین دهه پشت میله‌های زندان خواهد بود.
آتش افروزی، جرایم ناشی از نفرت و تبعیض نژادی

متهم آنش‌افروزی در سه کلیسای متعلق به سیاه‌پوستان

۱۸ آوریل: تحقیقات رابرت مولر
بازرس ویژه، رابرت مولر موظف شد در مورد هر گونه ارتباطی میان کمپین ترامپ و دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ تحقیق کند. پس از دو سال تحقیقات و بررسی ۲۸۰۰ مدرک رسمی، مولر متوجه شد که توطئه‌ای در کار نبوده و نتوانست نتیجه بگیرد، رییس جمهور دونالد ترامپ مانع اجرای عدالت شده است.
مولر همچنین دریافت، اگرچه روابطی میان دولت روسیه و افرادی در کمپین ترامپ وجود دارد اما اسناد کافی برای اتهامات کیفری در مورد توطئه چینی با روسیه موجود نیست. هرچند در این گزارش شواهدی مبنی بر ارتکاب جرم یافت نشد، اما احتمالا این مهم‌ترین و گسترده‌ترین تحقیقات کیفری در ایالات متحده طی دهه‌های اخیر بوده است.
robert mueller، رابرت مولر، تحقیقات انتخابات ۲۰۱۶

رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات انتخابات ۲۰۱۶ و دخالت روسیه

۲۷ آوریل: تیراندازی در کنیسه پووی
در آخرین روز از تعطیلات عید فصح، یک مرد مسلح با شعارهای ضد یهودی وارد کنیسه‌ای در کالیفرنیای جنوبی شد. در اثر این حمله مسلحانه یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. حادثه کنیسه در شهر پووی، ۲۵ مایلی شمال سن دیگو و در ادامه حملات به اماکن و گردهمایی مذهبی رخ داد. از جمله تیراندازی گسترده در مسجدی در نیوزلند و بمب‌گذاری کلیسایی در سریلانکا و روز عید پاک. حمله به کنیسه پیتسبورگ شش ماه پیش از حمله به کنیسه کالیفرنیا صورت گرفت که یکی بدترین اقدامات ضد یهودی بود و ۱۱ کشته بر جای گذاشت.
تیراندازی کنیسه، اقدامات ضدیهود

تیراندازی در کنیسه کالیفرنیا

۲۴ می: مادر گمشده
جنیفر دولوس از ۲۴ می، زمانی که فرزندانش را به مدرسه رسانده، گمشده است. همسر او، فوتیس دولوس، مظنون اصلی در ناپدید شدن او است. دادستان‌ها فکر می‌کنند، فوتیس در گاراژ خانه‌شان به همسرش حمله کرده است. خون جنیفر روی وسایل موجود در گاراژ پیدا شده، اما جسد او هم‌چنان یافت نشده است. چهارم دسامبر، تغییر عجیبی در پرونده رخ می‌دهد؛ با شکایت خانواده همسرش از او به دلیل عدم باز پرداخت وام دو میلیون دلاری در دادگاه مدنی حاضر شد. او این وام را از خانواده همسرش برای کار ساخت و ساز خانه گرفته بود. خارج از دادگاه، دولوس به خبرنگاران گفت برای همسرش جنیفر و خانواده‌ش تعطیلات خوشی را آرزو می کند و  «فقط دعا می‌کنم عشق من و بهترین آرزوهایم را نثار فرزندانم کنند.»
Jennifer Dulos، مادر گمشده کنتیکت

جنیفر دولوس، مادر گمشده اهل کنتیکت

۳۱ می: تیراندازی در ساحل ویرجینیا
دیوین کردوک، کارمند سابق شهر ساحلی ویرجینیا، زمانی که کارمندان آماده می‌شدند تا محل کار خود را برای تعطیلات آخر هفته ترک کنند، با اسلحه به ساختمان شهر حمله کرد. او پیش از آن که در جریان درگیری شدید توسط پلیس کشته شود، ۱۲ نفر را کشت و ۴ نفر دیگر را زخمی کرد. این حمله چند ساعت پس از آن رخ داد که کردوک، مهندسی که ۱۵سال در این شهر کار کرده بود، با فرستادن ایمیلی برای رییس خود اعلام کرد از کارش انصراف داده است.
Virginia Beach Shooting Victims

قربانیان تیراندازی ساحل ویرجینیا

 

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید