Skip to main content
منبع: ۲۴۷wallst  | زهرا مدرس

 

در ادامه پست محکومیت ال چاپو؛ یکی از ۲۰ روایت تکان‌دهنده ۲۰۱۹ (بخش اول) به سایر اخبار و حوادث ناگوار ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ می‌پردازیم.

 

۲ جولای: فرمانده نیروی دریایی و متهم به جنایات جنگی از اتهام قتل مبرا شد
ادوارد گالاگر، فرمانده یگان ویژه نیروهای دریایی ایالات متحده، تابستان امسال به اتهام ارتکاب به جنایات جنگی در سال ۲۰۱۷ محاکمه شد. او که به ضرب و شتم، قتل و عکس گرفتن با جسد یک پسر عراقی، همچنین قتل یک دختر جوان و یک مرد مسن متهم شده بود؛ به طور غیر منتظره ای از او رفع اتهام شد.
توجه ویژه اخبار داخلی آمریکا به روند این پرونده تا حدی نتیجه علاقه رئیس جمهور دونالد ترامپ به آن بوده است. رئیس جمهور پیش از محاکمه اعلام کرده بود که گالاگر را عفو خواهد کرد. مارک موکاسی، وکیل تشکیلات ترامپ، در میان وکلای برجسته‌ای بود که برای دفاع از او در این پرونده منصوب شده بودند. ترامپ حکم نیروی دریایی مبنی بر عزل گالاگر از مقامش را لغو کرد، و به این ترتیب او توانست از نیروی دریایی بازنشسته شود.
رفع اتهام گالاگر، جنایات جنگی

رفع اتهام جنایات جنگی از فرمانده یگان ویژه نیروی دریایی

۸ جولای: پرونده‌های سواستفاده جنسی علیه جفری اپستین
جولای ۲۰۱۹، سرمایه‌دار جفری اپستین در فرودگاه تتربرو به اتهام قاچاق جنسی و توطئه دستگیر شد. به دلیل نفوذ اپستین و روابط گسترده او در میان سیاستمداران و هنرمندان، این خبر توجه  مردم را در سراسر دنیا به خود جلب کرد.  با رد قرار وثیقه، ماه بعد جسد اپستین در سلولش در زندان منهتن پیدا شد. علت مرگ اپستین طبق گزارش‌های رسمی، خودکشی بوده است. پس از مرگ اپستین، نزدیک به ۲۰ زن در دادگاه علیه او شهادت دادند. گفته می‌شود در میان قربانیان او دختران ۱۴ ساله نیز بوده‌اند.
جفری اپستاین،‌ سو استفاده جنسی

تشکیل پرونده‌های متعدد علیه جفری اپستین توسط ده‌ها زن قربانی

۳ آگوست: تیراندازی در والمارت تگزاس
تیر اندازی در شعبه والمارت شهر ال پاسو،‌ ۲۲ کشته و ۲۴ زخمی بر جای گذاشت. پاتریک کروسیوس برای انجام این حمله، بیش از ده ساعت از حومه دالاس به سمت ال پاسو رانندگی کرد. محققان معتقدند،‌ تیر اندازی با انگیزه‌های نژادپرستانه صورت گرفته؛ زیرا مهاجم مظنون است که پیش از این اقدام وحشیانه یک بیانه ضد مهاجرتی منتشر و از «تعرض اسپانیایی تبارها به تگزاس» صحبت کرده است. به خصوص که اغلب مشتریان والمارت اسپانیایی تبار هستند. کروسیوس ۲۱ ساله اظهار بی‌گناهی کرده است.
تیر اندازی والمارت، نژادپرستی

یادبود قربانیان تیر اندازی والمارت در شهر ال پاسو

۴ آگوست: تیراندازی در دیتون، اوهایو
طی ۲۴ ساعت پس از فاجعه تیراندازی در تگزاس، یک فرد مسلح حدود ساعت یک صبح یکشنبه در مرکز شهر دیتون، اوهایو ، تیراندازی کرد. در این حمله مرگبار که مردم را بار دیگر مبهوت کرد، ۹ نفر کشته و ۲۷ نفر دیگر مجروح شدند. این مرد مسلح، کانر بتس، به دست پلیس کشته شد. بتس با پوشیدن ماسک، جلیقه ضد گلوله و با در دست داشتن یک کالیبر ۲۲۳، قربانیانش را در منطقه‌ای که به زیست شبانه‌ش معروف بود، هدف قرار داد. خواهر او نیز در میان قربانیان بوده است.
پست‌ها و نظرات بتس در شبکه‌های اجتماعی، تصویری خشن و مهاجم از او ارائه می‌دهد. مقامات انگیزه او را ناشی از زن ستیزی می‌دانند.
تیراندازی اوهایو،‌ زن ستیزی

تیر اندازی اوهایو در نیمه شب

۳۱ آگوست: تیراندازی در اودسا و میدلند تگزاس
تیراندازی حین رانندگی در شهرهای غربی تگزاس، اودسا و میدلند، هفت کشته و ۲۴ زخمی در پی داشت. پلیس اودسا گفت درگیری از زمانی آغاز شد که مامور ایالتی سعی کرد در بزرگراه اینترستیت ۲۰ مظنون را متوقف کند. راننده، ست آتور، به مامور شلیک کرد و از میدلند به سمت اودسا راند. مرد مسلح یک کامیون پست را دزدید و حین حرکت بی وقفه شلیک می‌کرد. پلیس او را تا سینمای شهر اودسا تعقیب کرد، جایی که او پیش از کشته شدن دو مامور پلیس را زخمی کرده بود.
تیر اندازی گسترده

تیر اندازی مرگبار در شهرهای میدلند و اودسا

۱۵ سپتامبر: دستگیری متهم قتل‌های زنجیره‌ای
سپتامبر ۲۰۱۹، مقامات در فلوریدا مظنون قتل‌های زنجیره‌ای، رابرت هایس را بازداشت کردند. هایس رسما متهم به قتل زنی در سال ۲۰۱۶ است که جسد او کنار جاده در وست پالم بیچ پیدا شد. او همچنین مظنون اصلی در سه قتل دیگر است که با سال ۲۰۰۵ باز می‌گردد. پلیس بر اساس شواهد DNA هیس را با این قتل‌ها مرتبط می‌داند.
Robert Hayes Serial Killer، قاتل زنجیره‌ای

بازداشت متهم قتل‌های سریالی

۱ اکتبر: مامور پلیس که مرد سیاه‌پوست غیر مسلح را کشته بود، قاتل شناخته شد
در روایتی که بر تنش و درگیری نژادی در کشور تاکید می‌کند، مامور سابق پلیس دالاس آمبر گایگر برای قتل همسایه‌ش، یک مرد سیاه‌پوست، مجرم شناخته شد. مامور گایگر به همسایه غیر مسلحش، بثام جین، شلیک کرد چرا که به اشتباه فکر می کرده او قصد دزدی از آپارتمانش را دارد.
قتل‌های نژادپرستانه

قتل مرد سیاه‌پوست به دست یک مامور پلیس

۱۶ اکتبر: حذف بزرگ‌ترین وب‌سایت پورنوگرافی کودکان
در پی یک اقدام بین‌المللی برای حذف یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های پورنوگرافی کودکان در دارک‌وب، بیش از ۳۳۰ نفر در نیمه اکتبر دستگیر شدند. گزارش شده این اولین وبسایتی است که در ازای ارائه محتوا، بیت‌کوین را پذیرفت. مقامات فدرال بیش از ۸ ترابایت محتوای مستهجن از کودکان را ضبط کردند. گفته می‌شود طی این عملیات نزدیک به ۲۰ کودک در سراسر جهان از سواستفاده نجات یافتند.  دستگیری‌های مرتبط با این وب‌سایت با همکاری ۲۳ ایالت، واشنگتن و همچنین ۱۱ کشور دیگر انجام شد.
سو استفاده کودکان

حذف یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های پورنوگرافی کودکان

۱۴ نوامبر: تیر اندازی در دبیرستان ساگوس
صبح پنجشنبه، ناتانائیل برهو ۱۶-ساله با یک تپانچه کالیبر ۴۵. نیمه اتوماتیک وارد دبیرستان ساگوس کالیفرنیا شد. برهو پیش از این که با اسلحه خودش را زخمی کند، دو نفر از هم‌کلاسی‌هایش را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد. او روز بعد از شدت جراحت در گذشت. این تیر اندازی گسترده یکی از صدها تیر اندازی سال ۲۰۱۹ بود.
تیر اندازی مدرسه ساگوس

تیر اندازی مدرسه ساگوس

۲۲ نوامبر: ۱۹ سال محکومیت مامور سابق CIA به جرم جاسوسی برای چین
سال گذشته، مامور سابق سیا جری چون لی به جاسوسی برای دولت چین متهم شد. گفته شده او ۸۴۰ هزار دلار از مقامات اطلاعات چین دریافت کرده است. در حالی که لی به توطئه اعتراف کرده، اما اظهار می‌کند هیچ رازی را هرگز فاش نکرده است. نوامبر ۲۰۱۹،‌ لی به ۱۹ سال حبس محکوم شد.
Jerry Chun Shing Lee، مامور سابق سیا

مامور سابق سیا

۲۶ نوامبر:  نتایج تفحص در مورد سازندگان مواد روان‌گردان فاش شد
شش شرکت داروسازی تحت نظارت و بررسی فدرال قرار دارند؛ این شرکت‌ها به دلیل نقش خود در بحران مواد روان‌گردان با اتهامات بالقوه کیفری روبرو هستند. دادستان‌های فدرال تلاش می‌کنند تا مشخص شود چه قوانینی در رابطه با حمل و نقل مقادیر انبوه داروهای مسکن حاوی مواد مخدر نقض شده است. فقط یکی از این شرکت‌ها ۳.۷ میلیون قرص هیدروکدون را بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ در شهر کوچکی،‌ غرب ویرجینا با ۴۰۰ نفر سکنه، توزیع کرده است.
طبق جدیدترین داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، بیش از ۷۰ هزار مرگ‌ ناشی از مصرف بیش از حد دارو در سال ۲۰۱۷ ثبت شده که بیش از دو سوم  آن مربوط به مواد روان‌گردان بوده است. با توجه به آمار همین مرکز، مرگ‌های مرتبط با مواد مخدر از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ شش برابر متداول‌تر شده است.
مواد مخدر، شرکت‌های داروسازی

مسکن‌های حاوی مواد روان‌گردان

۶ دسامبر: تیر اندازی در پایگاه نیروی دریایی پنساکولا
دسامبر سال ۲۰۱۹، ستوان دوم محمد آلشامرانی از نیروی هوایی سلطنتی عربستان سعودی با یک اسلحه مجوزدار ۹ میلی‌متری در ایستگاه هوایی نیروی دریایی پنساکولا، سه نفر را کشت و هشت نفر دیگر را مجروح کرد. اف بی آی ۸۰ مامور را برای تحقیقات در مورد تیر اندازی اعزام کرد و ماموران در بیانه‌ای  آن را اقدامی تروریستی دانستند. بر اساس چند توییت موجود پیش از این کشتار، گفته می‌شود تیرانداز از اسامه بن لادن نقل کرده و ایالات متحده را شرور نامیده است.
تیر اندازی پایگاه هوایی،‌ عملیات تروریستی

تیر اندازی در پایگاه‌های هوایی پنساکولا

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید