Skip to main content
زهرا مدرس| رویترز
سلطان دست‌بسته مواد مخدر در یک یونیفورم بژ با شماره ۳۸۷۰، با آرامش به سوالات نگهبان زندان مکزیک پاسخ می‌دهد و زمانی که جوهر سیاه انگشت نگاری را از روی دستش پاک می‌کند به سختی سرش را بالا می‌آورد.
نام مستعار؟ «ال چاپو». شغل؟ «کشاورز».
این مصاحبه بخشی از ویدیویی است -متعلق به چهار سال پیش- که این هفته منتشر شد. این فیلم تصویر کمتر دیده‌ای شده از سلطان بدنام مواد مخدر مکزیک، ال چاپو گوزمان ارایه می‌دهد که هم اکنون در یک زندان فوق امنیتی در ایالات متحده آمریکا در بند است.
به گفته سایت خبری لاتینوس، این فیلم هفت-دقیقه‌ای به همراه چند عکس نشان می‌دهد سال ۲۰۱۶، نیروی انتظامی مکزیک در حال ثبت مشخصات فردی با ظاهری مطابق گوزمان در زندان آلتیپلانو است.
El Chapo، ال چاپو گوزمان

تصویری از ویدیوی منتشر شده در سایت لاتینوس

مدل مو، ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری این مرد در عکس‌ها با ظواهر گوزمان در روز دستگیری مشابه است، و لباس‌های زندان و مدل موی او با آخرین عکس‌های او پشت میله‌ها مطابقت دارد.
دستگیری گوزمان به دنبال دو فرار قبلی انجام شد. یکی از فرارها از طریق یک تونل چند مایلی از همان زندان صورت گرفت و دولت مکزیک را خوار و حقیر کرد. ماجرای این فرارها را رو در اپیزود ۲ چنل‌بی شنیده‌ایم.
مشخص نیست که سایت لاتینوس این ویدیو را چطور به دست آورده، یا چرا حالا منتشر شده. وزارت امنیت مکزیک به درخواست اظهار نظر در مورد صحت ویدیو پاسخ نداد،‌ در نتیجه خبرگزاری رویترز نمی‌تواند به طور مستقل آن را تایید کند. خوان پابلو بادیلو، وکیل گوزمان از سال ۲۰۱۴،‌ گفت به گمان او این ویدیو مطابق وقایعی است که آن روز رخ داده.
گوزمان سال ۲۰۱۷ به ایالات متحده مسترد شد، جایی که او به عنوان رهبر کارتل سینالوا به قاچاق چندین تن کوکایین، هرویین و دیگر مواد مخدر محکوم شد. خبر محکومیت او یکی از ۲۰ روایت تکان دهنده سال ۲۰۱۹ بود.
طبق عکس‌های به دست آمده از سایت لاتینوس، نگهبانان پس از انتقال گوزمان به زندان آلتیپلانو او را بازرسی کرده، موهای مشکی و سبیل ضخیم او را تراشیدند.
El Chapo، ال چاپو گوزمان

تصویری از ویدیوی منتشر شده در سایت لاتینوس

پس از آن، او به سوالات معمول پاسخ می‌دهد: ۵۸ساله. تحصیل در مقطع ابتدایی. مادر در قید حیات. سایز شلوار ۳۴. و نام همسر؟
«کسی که باهاش ازدواج کردم، الخاندرینا سالازار است» سرش رو برای تمیز کردن دست‌های جوهری‌ش خم می‌کند و ادامه ‌می‌دهد «اما با اما کرونل زندگی می‌کنم.»
این جنایتکار وحشت‌زده – با اسم مستعاری به معنی «کوتوله»- سندی را امضا کرد، و سپس برای اطمینان از نمایان بودن شماره زندان روی سینه‌ش دستی به یونیفرم خود کشید.

El Chapo، ال چاپو گوزمان

تصویری از ویدیوی منتشر شده در سایت لاتینوس

این ویدیو از گوزمان، کسی که در نوجوانی و در ایالت سینالوا، ماریجوانا می‌کاشت، دست‌های خال خال از کک مک و لکه‌های کبدی او را نشان می‌دهد.
نگهبانان پیش از هدایت گوزمان به سلول دلگیر و خالی -با یک نیمکت سیمانی- دوباره او را تفتیش کردند. آن‌ها پیش از بستن در سلول، یک ژاکت پف‌دار، یک تشک نازک و دو بسته دستمال توالت به او تحویل دادند.

El Chapo، ال چاپو گوزمان

تصویری از ویدیوی منتشر شده در سایت لاتینوس

۱۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید