skip to Main Content
اسکوبار، ال چاپو و دوستان، نگاهی به فصل جدید سریال نارکوز: مکزیکزمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

اسکوبار، ال چاپو و دوستان، نگاهی به فصل جدید سریال نارکوز: مکزیکزمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

فرانک کلانتری

دو فصل ابتدایی نارکوز Narcos، ظهور و سقوط پابلو اسکوبار Pablo Escobar و ماجراهای کارتل بدنام کلمبیایی، یعنی مدلین را دستمایه روایت خود کرد. داستان از زاویه دید اسکوبار با بازی هنرپیشه برزیلی واگنر مورا Wagner Moura و مأمور سازمان مواد مخدر آمریکا، استیو مورفی با بازی بوید هالبروک Boyd Holbrook روایت شد. تیم سازنده نارکوز در فصل سوم سراغ ماجراهای کارتل کالی که رقیب اسکوبار محسوب می‌شد، رفت. ‌بعد از استقبال بی‌نظیر سینما دوستان از سریال اعتیادآور نارکوز و سوژه همیشه جذاب قاچاق مواد مخدر، نتفیلیکس Netflix تصمیم گرفت سراغ یکی دیگر از چهره‌های معروف کارتل‌های مواد مخدر مکزیکی، یعنی خواکین گوزمن معروف به ال چاپو El Chapo که در حال حاضر در حبس ابد است و روایتش را در اپیزود دوم چنل بی شنیدیم، برود.

 

بعد از ساختن سه فصل، تیم سازنده نارکوز به این نتیجه رسید که داستان اسکوبار بعد از مرگش چندان جذابیتی ندارد بهتر است قصه را به مکزیک ببرند. آن‌ها معتقدند پرداختن به فعالیت کارتل‌های مواد مخدر بدون تعریف کردن زندگی و مسیری که ال چاپو پیمود تا حد زیادی بی‌معنی است. به همین دلیل آن‌ها عنوان سریال را به «نارکوز: مکزیک» Narcos Mexico تغییر دادند و قصه‌شان را به مکزیک منتقل کردند.
سبک و سیاق «نارکوز: مکزیک» مانند گذشته تعریف دو قصه موازی مامور و خلافکار است. باوجودی که نتفلیکس «نارکوز: مکزیک» را بیشتر به‌عنوان یک اسپین‌آف معرفی می‌کند تا ادامه‌ سریال اصلی، خط زمانی آن در امتداد چیزی است که در فصل‌های قبل تماشا کردیم و قسمت‌های بعدی نقاط را به شکلی مستقیم و لذت‌بخش به هم وصل می‌کنند.
«نارکوز: مکزیک» در پنج قسمت ابتدایی در حالی به معرفی شخصیت‌ها می‌پردازد که سعی می‌کند قصه را زیاد کش ندهد، مخاطب را از دست ندهد و جذاب باقی بماند. شروع روایت در سال ۱۹۸۵ می‌گذرد و مروری کوتاه به دزدیده شدن مامور مخفی مبارزه با مواد مخدر، کیکی کامارنا با بازی مایکل پنیا Michael Pena دارد، سپس به سال‌هایی که کیکی در مکزیک می‌گذارند، می‌پردازد.
این فصل نگاه رو به جلویی هم دارد و زمینه‌چینی برای ظهور ال چاپو محسوب می‌شود. سریال با قصه کیکی و فلیکس آغاز می‌شود درحالی‌که هدف اصلی‌اش تعریف مسیر رشد کارتل خرده پایی که همه چاپو خطابش می‌کنند.

کیکی
«نارکوز: مکزیک» با قدرت تمام تماشاگرش را قلاب می‌کند. مایکل پنیا در نقش کیکی Kiki Camarena برگ برنده سریال است و پنیا با بازی کاریزماتیک و جذابش انتخابی عالی برای این نقش است، زندگی او نقطه آغازین جنگ مدرن مواد مخدر بین آمریکا و مکزیک به‌حساب می‌آید. گالاردو Miguel Gallardo، با بازی دیه‌گو لونا Diego Luna، بازیگر مکزیکی نقطه مقابل مورا است. رفتارش آرام و حساب شده است و خیلی زود دنیای زیرزمینی قاچاق مواد مخدر را ارزیابی می‌کند و برای خودش هم‌پیمانانی وفادار پیدا می‌کند. او بعد از تشکیل تیمیش، پسر جوانی به نام واکین را به سرگروهی انتخاب می‌کند. مورا در اولین مکالماتی که با واکین دارد از او در مورد افرادش می‌پرسد و او نام ال چاپو را به زبان می‌آورد. ال چاپویی که روزی همه دنیا در موردش حرف خواهند زد؛ اما درنهایت آنچه قصه‌های این‌چنینی می‌گویند این است که جنگ مواد مخدر داستانی بدون پایان است و هرچقدر هوشمندانه رفتار کنی سرانجام پادشاهی‌ات تمام می‌شود.

8 نظر
    1. دوستانی که میخواهند ببیند توی آپارات هستش کافیه اسم فیلم را سرچ کنید تا تمام قسمت هایش برایتان نمایان شود.من خودم یکی از طرفداران این‌فیلم هستم و هر فصلی از این سریال۱۰قسمت دارد و کلا سر جمع ۵۰ قسمت دارد و در حال حاضر فصل جدیدش در راه است که ۱۰قسمت دارند و این فصل به دنیای نارکوها پایان می دهد.

  1. سلام به گروه عزیز و بینظیر چنل بی ، آیا شما قصد دارید سریال نارکوس پابلو اسکوبار و کارتل کلمبیا و کارتلهای مکزیک را بصورت پادکست با صدای زیبا تون اجرا کنید ، اگر این اتفاق بیفته که واقعا عالی میشه ، داستان جذابی در میاد در پادکست چنل بی ، لطفا اجرا کنید ، چون مدتی هستش که چنل بی رو گذاشتید کنار و فقط در B+ اجرا دارید. ممنون از زحمات شما عزیزان.

  2. سلام به شما علی اقای عزیز و دوست داشتنی که با اون صدای جادویی و زیباتون ، باعث میشید حال ما که این روزهای پر از ترس و غم هست خوبشه بینهایت ممنون و سپاسگزارم . من خیلی پادکستهای مختلفی گوش دادم , واقعا همه عالی هستند ، اما صدای شما خیلی خیلی دلنشین و دوست داشتنی هست و از شما خالصانه میخوام به ما معتادان صداتون رحم کنید و اپیزودهای جدید دوباره برای جنل بی درست کنید ، میدونم واقعا خیلی سخت هست این کار ، اما شما و گروه هنرمندتون حال ما رو خیلی خوب میکنید . زنده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *