skip to Main Content
معرفی شخصیت‌های اپیزود ۱۲ چنل بی؛ مسترمایند (قسمت ۵-۷)زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه

معرفی شخصیت‌های اپیزود ۱۲ چنل بی؛ مسترمایند (قسمت ۵-۷)زمان تقریبی مطالعه: ۴ دقیقه

زهرا مدرس

اپیزود ۱۲ چنل‌بی داستان پیچیده و هیجان‌انگیزی رو به اسم مسترمایند تعریف می‌کنه که از پیداشدن جسد یک زن در فیلیپین شروع می‌شه و در هفت قسمت به صورت سریالی ادامه پیدا می‌کنه.
این پست بخش دوم معرفی شخصیت‌های داستانه به همون ترتیبی که نویسنده، اِوَن رتلیف (Evan Ratliff)، در نوشته‌ش نام برده.

بخش اول معرفی شخصیت‌های داستان مسترمایند را اینجا بخوانید.

 

جادی  (Jody) و ساول (Sol): دو مامور DEA (با اسم‌های مستعار) که به نویسنده کمک کردند متوجه شود، دولت آمریکا چطور توانست پاول و افرادش رو طی برنامه ۵-ساله دستگیر کند.
کیم‌ بریل (Kim Brill): افسر DEA که طی هفت سال تحقیقات، پرونده قطوری علیه شرکت آر ایکس لیمیتد جمع کرد؛ برای توزیع داروهایی که غیر قانونی نیستند ولی به شیوه‌های غیر قانونی فروخته می‌شوند.
دورن شولمان (Doron Zvi Shulman): اسراییلی-استرالیایی ۲۳ ساله؛ پس از اتمام سربازی در اسراییل برای عضویت در گروه‌های نفوذی جهت فعالیت‌های تروریستی در فلسطین برگزیده شد. او برای کارهای امنیتی در هنگ کنگ و حفاظت از املاک و دارایی‌های پاول لرو استخدام شده و پس از مدتی انجام نقل و انتقالات مالی شرکت‌های اقماری مسترمایند را به عهده ‌می‌گیرد.
عمر گاویش (Omer Gavish): ۲۷ ساله و از دیگر اسراییلی‌های تشکیلات لرو که توسط شولمان برای مراقبت از گنجینه فلزات گرانبهای او استخدام شد.
شای ریون (Shai Reuven): از افراد لرو که مسئول خرید طلا در کنگو شد و دزدیده‌شدن پول قابل توجهی که به همراه داشت، یکی از نقاط عطف تشکیلات مسترمایند را رقم زد. بعد از این دزدی، ضرورت وجود افرادی مانند هانتر و تیمش برای تامین امنیت معاملات و عملیات سازمان، احساس شد.
اسکات استمرز (Scott Stammers): یک بریتانیایی ۴۳-ساله، مسئول فعالیت‌های مرتبط به مواد مخدر و اسلحه در فیلیپین؛ تهیه سلاح سنگین و متخصص تولید شیشه و غیره.
مسترمایند، پاول لرو، mastermind، Paul le Roux
اسکات استمرز
تیونگ تان لیم (Tiong Tan Lim): یک چینی ۵۰ و چند ساله، دلال شیشه از کره شمالی و دیگر فعالیت‌های خلاف قانون در هنگ کنگ که توسط استمرز وارد تشکیلات لرو شد.
آلن کلی ریس پرالتا ( Allan Kelly Reyes Peralta): یک فیلیپینی ۳۹ ساله، پیش از این مدیر یکی از بارهای پاول لرو در مانیل بود. او توسط اسمیث استخدام و واسطه خرید شیشه از لیم، دلال چینی می‌شود. پرالتا در معامله با شرکای امریکای جنوبی همراه لیم بود.
دنیس گوگل (Denis Gögel): یک نظامی سابق اهل شمال آلمان، گوگل ۲۷- ساله توسط ژوزف هانتر برای تیم امنیتی استخدام شد.
مسترمایند، پاول لرو، mastermind، Paul le Roux
دنیس گوگل (Denis Gögel)
میشاییل فیلتر (Michael Filter): یک نظامی سابق دیگر آلمان که سال ۲۰۱۰ از ارتش خارج و توسط گوگل به تیم هانتر معرفی می‌‌شود.
اسلاومیر سوبورسکی (Slawomir Soborski): یک پلیس سابق لهستانی با سابقه فعالیت در ارتش و پس از آن کار در شرکت‌های پیمانکاری امنیتی؛ متخصص تیراندازی، پاراشوت، نبردهای تن به تن و … که به عنوان نفر سوم به تیم ژوزف هانتر ملحق شد.
مسترمایند، پاول لرو، mastermind، Paul le Roux
اسلاومیر سوبورسکی (Slawomir Soborski)
فیلیپ شکلز (Philip Shackels): یکی دیگر از بریتانیایی‌های مستقر در فیلیپین که در معامله با شرکای آمریکای جنوبی با استمرز همکاری می‌کند.
آدرین والکوویک (Adrian Valkovic): نظامی سابق در لژیون فرانسه و پس از آن فعالیت‌های خصوصی امنیتی؛ فرماندهی یک تیم هشت نفره از نظامیان سابق را برای انتقال محموله‌ی شیشه در عملیات کلمبیایی‌ها به عهده ‌می‌گیرد.
تیم وامواکیاس (Tim Vamvakias): یک آمریکایی اهل کالیفرنیا، عضو ارتش آمریکا در جنگ خلیج فارس؛ او بعد از تحصیل، تخصص شناسایی بمب گرفت، اما پس از رد شدن در گزینش پلیس (به دلیل مسائل پزشکی)، وارد کار امنیتی شرکت‌های خصوصی شد. چندین سال بیکار بود تا به تشکیلات پاول معرفی شد؛ او نگهبان یکی از خانه‌های انبار محموله بود و بعد به تیم ژوزف هانتر پیوست.
مسترمایند، پاول لرو، mastermind، Paul le Roux
تیم وامواکیاس (Tim Vamvakias)
جیم ریکر (Jim Riker): کاپیتان کشتی ژروه که لرو ادعا می‌کند عامل نفوذی DEA و پلیس استرالیا است و دستور داد هانتر و تیمش او رو به قتل برسونند.
ژوزف فرایدبرگ (Joseph Friedberg) و رابرت ریچمن (Robert Richman): دو‌ وکیل آز که توانستند با ترفندی پاول لرو را در دادگاه حاضر کنند. آن دو مدافع تنها فرد تشکیلات بودند که تصمیم گرفته بود از خود دفاع کند.
مسترمایند، پاول لرو، mastermind، Paul le Roux
ژوزف فرایدبرگ (Joseph Friedberg)
مسترمایند، پاول لرو، mastermind، Paul le Roux
رابرت ریچمن (Robert Richman)
عمر بزالل (Omer Bezalel): یک اسراییلی مسئول بخش لاجستیک شرکت آر ایکس؛ تقریبا همزمان با آز و طبق نقشه وارد رومانی می‌شود. سال ۲۰۱۴ به  آمریکا مسترد شد، اما با ورود به یک زندان موقت، از زندان فرار کرد و احتمالا از آمریکا خارج شده است.
جاناتال وال (Jonathan Wall): اسراییلی- آمریکایی؛ ابتدا مدیر یکی از کال سنترهای لرو و پس از بازگشت به آمریکا مسئول خرید تجهیزاتی مانند سرور، ماشین، وسایل غواصی، هواپیمای شخصی و غیره بود.
جوزف دیبندتو (Joseph DiBenedetto): وکیل مشهور ساکن منهتن که از مجرمین مشهور و بزرگی مانند پیتر، برادر جان گاتی، از گنگسترهای نیویورکی- ایتالیایی دفاع کرده است. او هم اکنون وکالت پاول لرو را به عهده دارد.
مسترمایند، پاول لرو، mastermind، Paul le Roux
جوزف دیبندتو (Joseph DiBenedetto)
بابو بایپاتل (Babubhai Patel): تاجر اهل دیترویت و از داروخانه‌دارانی که به همراه سه پزشک دیگر توسط DEA بازداشت شد و فورا برای کلاهبرداری در پرونده دارویی دیگری محکوم شد.
لیندا مارکس (‌Linda Marks): نماینده دولت در جلسه استماعی که وکلای موران آز برای پرسش از لرو ترتیب داده بودند.
مسترمایند، پاول لرو، mastermind، Paul le Roux
لیندا مارکس (‌Linda Marks)
16 نظر
  1. سلام. مستر مایند حرف نداره. خسته نباشید. فقط تو میکس و مستر بیشتر دقت کنید. صدای موزیک یهو با دسیبل بالاتری میاد وسط و اونم یه وقتایی مثلا ویولن تیزز.. ساعت ۴ صبح.. باید گوشی رو برداری هی کم و زیاد کنی. چون صدای نریشن پایین تر بسته شده. آزار دهنده ست. ولی باقیه خوبیاتون میچربه. تشکر

    1. دقیقا ،واقعا این مشکل در اکثر پادکستها هست و ادم رو کلافه میکنه ،خصوصا من که از شب تا صبح پادکست کنار سرم روشنه ،یهو صدای اهنگ میاد که خیلی بلنده وقتی صداشو کم میکنی بعد که موزیک تمام شد صدای علی بندری رو نمیشنوم ،کاش صدای موزیک و روایت همتراز هم میبود

  2. داستان وقتی جالب‌تر میشه که بیت‌کوین (با ارزش‌ترین) ارز دیجیتالی حال حاضر، گمانه‌زنی میشه که ایشون طراحش هست!
    یعنی اگر همین الان بیاد بیرون و به سرورش دسترسی داشته باشه، میلیونر هستش.

      1. اگر گمانه زنی این باشه که لرو بیت کویین رو طراحی کرده، میشه گفت ایلان ماسک اجراش کرده.
        حالا باید دنبال سرنخ وصل کردن این دو تا بود که خیلی راحته به نظرم
        اول اینکه پاول لرو سال ۱۹۷۲ متولد شده و ایلان ماسک ۱۹۷۱ (از نظر سنی بهم میخوردن)
        دوم پاول لرو در آفریقای جنوبی زندگی کرده و ایلان ماسک هم در پرتوریا، آفریقای جنوبی زندگی کرده (پس هر دو بچگی رو در آفریقای جنوبی بودن)
        سوم که به نظرم از همه مهم تر بوده در سال ۱۹۹۵ ایلان ماسک شرکت ZIP2 رو ثبت میکنه و سال ۱۹۹۹ شرکت پی‌پال (x.com) را به عنوان یک سرویس‌دهنده مالی و یک شرکت پرداخت ایمیلی راه میندازه یعنی دقیقا همون سالی که پاول لرو E4M رو طراحی میکنه
        هر دو به برنامه نویسی علاقه داشتن و دقیقا در همان سن بچگی شروع میکنن

        هیچ چیزی بعید نیست

  3. سلام. با تشکر از پادکست های عالی شما.
    لطفا در مورد آخر داستان مستر مایند اگه اطلاعات بیشتری بدست آوردین، به اشتراک بگذارین.

  4. داداش من خودم خلاصه برداری کردم تا تو‌ذهنم بمونه😁 اسم هارو ، اتفاقات رو کلا تموم حرفا رو هایلایت کردم پشت سر هم… همچین بچه درسخونی هستم! جالبه من اصلا خشونت رو نمیتونم تحمل کنم حتی تو فیلمها، ولی تو صحبت های علی آقای بندری همه چی دلنشینه و مایه تفکر… خلاصه دمتون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *