Skip to main content

 

شصت و سه – سریال لوسی قسمت دو؛ میزوشوبای

ماجرای لوسی بلکمن، دختر انگلیسی که در توکیو گم شد.

ترجمه: فاطمه روانگرد (با تشکر از مجید متقی)| روایت: علی بندری | تدوین: امید صدیق‌فر | کاور: مجید آب‌پرور

موسیقی: John Fulford

موسیقی تیتراژ: Raining YU

اسپانسر: 

استیل البرز: سایت استیل البرز| اینستاگرام استیل البرز

منبع اصلی: People Who Eat Darknes | نویسنده: Richard Lloyd Parry

منابع دیگر:

Real Crime: Death Of a Hostess

https://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/japan/7832817/Tokyo-Vice-extract-Behind-the-Lucie-Blackman-story.html

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-1204087/He-offered-fortune-visit-sumptuous-apartment-Yes-risky—Lucie-Blackman-say-no.html

https://www.japantimes.co.jp/news/2005/01/29/national/roppongi-from-ashes-to-high-touch-town/#.XlvB3xco_RZ

 

۵۰ دیدگاه

  • افشین گفت:

    جزء حرفه ایی ترین و جذاب ترین ها بود؛لذّت بخش بود.

  • Masoom گفت:

    ????ممنون من تازه با چنل بی آشنا شدم و واقعا لذت بردم خیلی خوبه ⁦♥️⁩⁦♥️⁩و ممنون از انرژی مثبت های که میدید با این کار⁦♥️⁩

    • مهتاب گفت:

      آقای بندری بهترین روایتگری هستن که تا به حال شنیدم ولی این قسمت فوق العاده خسته کننده بود خیلی توضیحات اضافی و تکراری داشت

      • نسيم گ گفت:

        سلام
        من براى بار سوم هست که این قسمت رو گوش مدم چون بر خلاف نظر شما ، روایتى از فرهنگ وتاریخ هست به همراه نکته هاى کوچک و اثر گذار وجالب .
        به نظر من این روایت یک داستان جنایى نیست ????

      • امید گفت:

        من کاملا با نظر شما موافقم،برای منم واقعا خسته کننده بود.
        خیلی از داستان اصلی دور شدیم.

  • پرواز گفت:

    زنده باد
    ما دیگه به دو پادکست شما «بی پلاس» و «چنل‌بی» اعتیاد پیدا کرده‌ایم. امروز چند بار سایت رو چک کردم ببینم اپیزود ۶۳ رو گذاشتید یا نه؟
    به هر حال من و دوستانی که پادکست‌های شما رو به ایشون معرفی کرده‌ام خیلی لذت می‌بریم. دمت گرم و نفس خوش باد.

    • فاطمه گفت:

      با سلام
      من بطور تصادفی با سایت شما آشنا شدم . ممنون از آقای بندری و دیگر همکارهای شما که زحمت می کشید در تهیه پادکست ها. آقای بندری بسیار مسلط و به قبول معروف دهان گرمی دارید . اصلا احساس خستگی نمی کنی . فقط پیدا کردن قسمت های مختلف پادگست کمی کیج‌کننده است . مثلا سریال لوسی ، وقتی وارد سایت میشی روی لوسی کلیک‌می کنی قسمت ششم رو مشاهده می کنی ولی هرچه بالا و‌پایین رو نگاه می کنی قسمت اول رو پیدا نمی کنی . البته من پیدا کردم ، ولی کسی که زیاد با کامپیوتر آشنایی نداشته باش . کمی سخت است . چه خوب تو هر قسمت لینک قسمت های بعدی رو هم بگذارید .
      یک دنیا تشکر ، با آرزوی سلامت و موفقیت ????????????????????????????????

  • SAO گفت:

    خودمونیم
    این قسمتو آب بستی توشا????

    • نسيم گ گفت:

      سلام
      من براى بار سوم هست که این قسمت رو گوش مدم چون بر خلاف نظر شما ، روایتى از فرهنگ وتاریخ هست به همراه نکته هاى کوچک و اثر گذار وجالب .
      به نظر من این روایت یک داستان جنایى نیست ????
      و فکر میکنم اب بستى توش نه تنها اصطلاحِ قشنگى نیست بلکه گفتنش به این راحتى به ادمهایى که شرافتمندانه کار مى کنند … خودتون قاضىِ خودتون باشین ????✌????✌????✌????

  • کاملیا گفت:

    بسیار شنیدنی و شما عالی هستید

    • سایه گفت:

      من مسیر پل مارنان تا سی و سه پل رو با این پادکست راه رفتم و اصلا متوجه گذر زمان نشدم
      خیلی زیاد فضاها برام ملموس بود و خودم رو داخل راپونگی حس کردم!
      خیلی ممنونم از شما و تیم خوبتون
      بیصبرانه منتظر اپیزود بعدی هستم????????

  • پگاه گفت:

    سلام. میشه لطفا همه قسمتهای این داستان رو یکجا بگذارید در سایت؟

  • سعیده گفت:

    سلام من بهار ۹۸ با پادکست شما آشنا شدم در عرض یک هفته همه داستانهاتون رو گوش دادم و هم صدای شما هما نحوه بیانتون به گوش میشینه و هم آهنگی که روی داستانها میزارین رو دوس دارم خیلی هماهنگه.شاکری از اراک

    • سها گفت:

      سلام، خسته نباشید.
      عالی، اگر چه توضیحات جالب بود ولی منتظر یه اتفاق و یک پیوستگی برای داستان بودم.
      کاش تو این اوضاع و احوال خونه نشینی فاصله انتشار رو نزدیک تر می کردید.

  • حامد گفت:

    سلام
    به نظرم توضیح شرایط و محیط کش دار و حوصله سر بره و روند اصل داستان گم میشه با احترم به زحمتی که می کشید

    • نسيم گ گفت:

      سلام
      براى من شخصأ داستان موضوع اصلىِ این اپیزود نبود ، و من واقعأ با دنیاى جدیدى اشنا شدم که تصورى ازش نداشتم و اینکه اگر این جزئیات بیان نمیشدند ، تصویرِ ذهنىِ کاملى نمیشد به شنونده داد
      ????

  • راحیل گفت:

    استاندارد چنل بی را برآورده نکرد این اپیزود. با عرض پوزش انتظارات مون را بردید بالا.
    با ارادت و احترام

    • نسيم گ گفت:

      سلام
      شاید بهتر بود قبل از اینکه نقد کنید و استاندارد تایین کنید ، حتى اگر نظر شما رو جلب نکرده ( که اینجور نظر ها قطعأ شخصى هستند ، چه مثبت و چه منفى، و منبعى براى تایین استاندارد یا … نیستند ) تو این شرایطِ واقعأ عجیب ، اول تشکر مى کردین ????????????????✌????✌????✌????✌????

  • مستر آذی گفت:

    سلام
    من به جز سه چهار مورد که هنوز فرصت نکردم گوش بدم، تمام اپیزودهای چنل بی رو شنیدم و میتونم بگم همشون یا خوبن یا خیلی خوبن. به جرئت میگم که علی بندری بهترین راوی و پادکست ساز فارسی و چنل بی هم با فاصله بهترین پادکست فارسی هستن. تو این کامنت میخوام بابت این محصول با کیفیت ازش تشکر کنم.
    اما درباره این اپیزود باید بگم که قطعا ضعیف ترین اپیزود چنل بی بوده و بر خلاف قبلیا که یا خوبن یا خیلی خوب، این واقعا و به شدت بد بود!!
    توصیف جزئیات به منظور فضاسازی و ایجاد حس، قطعا با تکرار بی مورد و بی معنی جزئیات فرق داره. اولی حس میسازه و فضا، دومی روایت رو مخدوش میکنه و خالی از حس و اهمیت دراماتیک. این اپیزود متاسفانه مصداق بارز همین مساله بود.
    باز هم بخاطر چنل بی، سردمدار کیفیت در پادکست فارسی، از علی بندری و تیمش تشکر میکنم و بی صبرانه منتظرم که دوباره به روال خودشون برگردن.

    • نسيم گ گفت:

      سلام
      مى خواستم از بیان خوبتون تشکر کنم که با بهترین جملات حقِ جان رو در موردِ این پادکست به جا اوردید ????✌????
      و اینکه جزییات به نظر من بسته به تجربه ، سن ، شرایط روحى و اطلاعاتِ ادمها میتونه صحبتِ شما رو تایید یا تکذیب کنه
      و اگر واقعأ این اپیزود این ایراد ها بهش وارد هست از نظر شما یا خیلى کسان دیگر ، فرصتِ ازمون و خطا رو از این تیمِ حرفه اى دریغ نکنیم ????????????✌????✌????✌????

  • مینا گفت:

    سلام میشه یه سیستم امتیاز دهی راه بندازید؟ من میخوام ببینم کدوم اپیزودها بهتره، اونا را گوش بدم 🙂

  • ساناز گفت:

    واقعا حیف ، حیف و صد حیففف که چنل بی به اون خوبی و دوستداشتنی که میشد کلی ازش لذت برد فدای بی پلاس شد . همین قسمت دوم لوسی بلک من هم نیم ساعت اولش کلا بی پلاسی شده . مثل اینکه ساختن اپیزود های چنل بی برای شما شده فقط رفع تکلیف و در حد زنده نگه داشتنش با تنفس مصنوعی . دیگه خبری از اون روایت های دقیق و مرتب و منظم قدیم چنل بی نیست . واقعا باعث افسوس و تاسفه که شما بین چنل بی و بی پلاس ، بی پلاس رو انتخاب کردید . البته پادکست شماست و صاحب اختیارید ولی ما شنوندگان وفادار چنل بی که پادکست را به صدها نفر معرفی کردیم و هرجا نشستیم تعریف کردیم و… هم ناراحت و غمگینیم و هم ناراضی . موفق باشید

  • سیمین گفت:

    برخلاف نظر دیگر دوستان، من از این اپیزود شما هم، مثل بقیه، لذت بردم، چون فقط در قید تعریف کردن یک داستان نبود. من با شنیدن این اپیزود، بدون اینکه به ژاپن سفر کرده باشم، بخش جالبی از فرهنگ ژاپنی رو شناختم و با رفتار پ منششون آشنا شدم.
    تازه دارم به پادکست‌های شما گوش می‌دم، چون بیشتر اهل کتاب و فیلم هستم و با صدا چندان ارتباط نمی‌گیرم، اما پادکست‌های شما برای من پر از تصویر بودن و جذبم کردن… روزی دو سه اپیزود رو گوش می‌دم و با شنیدن اپیزودهای بی‌پلاس دنبال کتاب می‌رم و چنل‌بی باعث می‌شه درباره هر موضوع، تحقیق بیشتری کنم.
    سپاس از زحماتی که می‌کشید.
    پیروز باشید

  • بیطرف گفت:

    سلام من خیلی افسوس میخورم چرا که تیم چنل بی که به جرات یکی از بهترین بادکستهای ایران را به نظر خیلی از شنوندگان ایجاد کرده بودن بعد اوج تو اپیزودهای سیلک رود؛گیزموندو؛ مک کافی،وسایرکارهای درخشان دراوج ارتباط باشنونده به جای نگاه حرفه ای به کار وکم کردن فواصل اپیزودها تا مرز هفتگی و صرف وقت وانرژی یا گسترش وجذب نیروی مضاعف متاسفانه اقدام به ایجاد بادکست دیگه ای نمودن وشاخه به شاخه شدن این عمل از منظر طرفداران تیر خلاص بود به زحمات گذشته و چنل بی رو تو اوج توقع شنونده در مسیر تند نزولی قرارداد با این روند فرسایشی کاروعدم برنامه ریزی صحیح به نظر برنامه ای برای درخشش و رشد بالاتر نداره اگر اکانت شنوندگان وجود داشت بزرگواران متوجه ازدست دادن بخش بزرگی از علاقمندان وطرفدارانشون میشدن عذر میخوام تلاش کردم ولی نهایتا نتونستم انتقاد نکنم شاید خود تیم چنل بی پتانسیل ومیزان استقبال کارشونو درست درک نکرده بودن وفقط افسوس….

  • حامد گفت:

    چه سیستم کثیفی واقعا حالم بهم خورد.

  • زهرا گفت:

    من تازه باهاتون آشنا شدم. ناراحتم که چرا زودتر این اتفاق نیفتاد و خوشحالم که در این برهه از زندگی و این زمستان و بهار غمگین و متفاوت همدم من شدید. ازتون ممنونم☘????

  • روحی گفت:

    سلام.
    امروز ۱شنبه است آقای بندری پس چرا قسمت سوم روپونگی رو منتشر نمیکنید
    الان ساعت ۱۶:۲۳ دقیقه است.
    ما از صبح منتظریم عزیزم

  • محمدجواد سکاکی از قزوین گفت:

    سلام خیلی عالی بود .اقای بندری عزیز شما برای بهترین بودن همیشه باید مراقب حریفاتون باشید حریف گاهی تا چند سال ممکنه طرفش رو زیر نظر بگیره
    پس باید کاملا هوشیار بود تا رودست نخورید. امید وارم همیشه عالی بمونیدو بی رغیب.

  • زهرا گفت:

    باباااااا بیاین یکم فقط یکم نقص داشته باشین
    ی کاری کنین دیگه دست و دلم برای پادکستاتون نره.
    ب نظرم یه پادکست هم بزنین از وقایع ۹۸ نحس بلکه بشوره ببره
    خفن ترینی چنل بی

  • افسانه گفت:

    پادکست شما خیلی دلچسبه! من ۷ ساله ژاپن زندگی می کنم و این ماجرا هم خیلی برام ملموسه هم تلخ هم تا حدی تازه!! خسته نباشید. روپونگی جای فوق العاده جذابیه! البته من بیشتر روزهاشو دیدم ????

  • fatemeh گفت:

    سلام. من شنونده‌ای هستم که از اواسط کار شما باهاتون آشنا شدم برای همین وقتی میخواستم شروع کنم اپیزودهاتون رو گوش بدم اول اون‌هایی رو گوش دادم که یه خلاصه توی چند جمله ازش نوشه بودین و همه‌ی اونایی که توضیح نداشتن رو آخر گوش دادم ولی خب بعضی از اونا خیلی جذابتر بودم که گفتم کاش اینارو زودتر گوش میدادم. پیشنهادم اینه در حد یه جمله هم اگه شده یه معرفی مختصر از داستان بذارید. خیلی ممنون و عالی هستین.

  • پریسا گفت:

    خیلی خوبه من عاشقش شدم????

  • Ati گفت:

    دوباره سلام
    خواستم اینجا از اینکه این داستان رو انتخاب کردید و روایت کردید تشکر کنم. واقعا به من من خیلی آگاهی داد. من انگلیسی تدریس میکنم توو ویتنام و قدم بعدیم رفتن به ژاپن و یا چین بود و البته هست. این پادکست، در مورد همین کشوری که الان هستم و تا حدی میشناسمش، و کلا فرهنگ مردم این قسمت از کره زمین، که با هم تفاوت هایی دارن، کم و بیش، خیییییلی اطلاعات خوبی به من داد.

  • علی گفت:

    سلام منبع اصلی: People Who Eat Darknes کلمه Darknes باید به Darkness تغییر کند.

  • سعید گفت:

    آقای بندری جوری که شما تعریف می کنی آدم دیگه حال نمیده پادکست های دیگه رو گوش کنه انتظارش از پادکست ها میره بالا من تمام اپیزود های شما رو گوش دادم و باهاشون زندگی کردم واقعاً خسته نباشید دمتون گرم

  • نسيم گ گفت:

    سلام
    واقعأ واقعأ خسته نباشید
    Channel b و b plus هردو بسیار عالى هستند با در نظر گرفتن همه شرایط موجود ، شما به شرافتمندانه ترین و اصولى ترین راه هایى که وجود دارند کار میکنید و جلو میرید و میدونم که چقدر موانع و سختى هایى هست که از هر دیدگاه و منطقى نباید مانع محسوب بشن و شما بدون رسوندن مرثیه غم و شکواییه به گوش شنوندهاتون ، به کارتون ادامه میدین
    حتى در قسمتِ adv هم بى نقص و متمدن
    ✌????✌????✌????✌????✌????✌????✌????✌????✌????✌????✌????✌????✌????
    Good luck ????????????

  • Javid گفت:

    اقای بندری٫ داستان اصلی رو دنبال میکنی یا در مورد اوقات خوش و قوانینش در ژاپن به ما میاموزی؟ البته دانستن این مسایل برای خیلی از ایرانیها خیلی مهم هست چون دیده ام که بندههای خدا تا یک خانمی بهشون لبخند میزنه فکر میکنند خبریه ! از مسایل اسلا م جهان سوم !

  • نسیم گفت:

    خیلی جذاب بود شنیدن تاریخ یک مکان و شنیدن در مورد فرهنگهای مختلف و حتی در مواردی ربط دادن این فرهنگ ها به کل لایه های جامعه و پیشرفت جوامع.
    یه مورد رو باهاش رزونیت کردم چون قبلا تو یکی از کلاسهای دانشگاه مقاله ای رو راجع بهش تحلیل کرده بودیم. اون قسمتی که محله راپونگی تاریخا محل استقرار سربازهای آمریکایی هست.
    مقاله ؛ Tourism and the Sex Trade Industry in Southeast Asia
    که خوندنش جالب هست میگه دلیل اینکه بانگوک تایلند در حال حاضر مقصد بیش از ۷۰ درصد مسافران مرد از تمامی دنیا هست هم اینکه در سال ۱۳۶۰ ارتش آمریکا به خاطر خوشی های خودشون این بساط رو راه اندازی کردند که الان تبدیل به تجارت شده!

  • عليرضا گفت:

    خسته نباشید،عالی بود:)

  • شیرین گفت:

    هم داستان جذاب بود هم لحن و بیان شما:)

  • بهار گفت:

    درود و خسته نباشید به تیم حرفه ای چنل بی
    واقعا لذت بردم از شنیدن توصیف کامل از اتفاقات داستان و اینکه مقدمه ای هست که درک کنیم شخصیت اصلی داستان در چه موقعیت زمانی و مکانی ای بوده و چه با چه احساساتی درگیر بوده.
    مثل همیشه ممنون از جناب بندری عزیز که خیلی روان و شیوا و حرفه ای داستان رو روایت کردین.
    دمتون گرم????

  • Alireza گفت:

    too sakhtarin roozaye zendegim goosh kardan be podcaste shoma baes mishe fekro khialam az chizaE ke nabayad beheshoon fek konam door beshe. MerC

  • ندا گفت:

    خدایی قبض آبتون چقدر میاد!!!

  • sepide گفت:

    thanks, I enjoyed, but it was too long and boring

  • حسین اسکندری گفت:

    خیلی ممنونم به خاطرانرژی که صرف میکنید واقعا ازگوش کردن پادکستهاتون لذت میبرم

  • مو مو گفت:

    خیلی دوست دارم سه چهار خط فحش ناموسی و غیر ناموسی بکشم بهت بابت گفتن این مزخرفاتی که مطلقا ، تاکید میکنم مطلقا هیچ گونه کمکی به روایت این قصه نمیکنه و شخص نویسنده اصلی صرفا برای هجیم کردن مطلبش این مزخرفات احمقانه رو نوشته و علی بندری هم جو گیر شده و داره انواع خدمات جنسی دختران نیمه فاحشه رو برای ما شرح میده با حفظ تمام وفاداری خودش نسبت به اون نویسنده قرمساق اولیه و این علی بندری پیش خودش فکر نکرده که واقعا چرا باید وقت مردم رو گایید با گفتن مزخرفات درون مطلب اصلی راجع به چگونگی رفتار دختران بدون شلوار یا با شلوار یا جنده یا نیمه جنده. واقعا شرم آوره. فقط حسرت میخورم که وجدانم قبول نمیکنه دو سه خط فحش بهت بدم.

  • آلبرت گفت:

    مثل هر کتابی بخش های خسته کننده هم وجود دارد که باید سریع رد کرد.

  • حدیث گفت:

    وقت بخیر. گویا سایر اپیزود‌ها از دسترس خارج شده اند. آیا راه دیگری هست که به سایر سریال ها دسترسی داشته باشم.
    ممنون از پاسخ گویی دوستان

دیدگاهتان را بنویسید