skip to Main Content
فیلم سینمایی «شیلا» به‌کارگردانی بری لِوینسون و بازی پریانکا چوپرا در نقش ما آناند شیلازمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

فیلم سینمایی «شیلا» به‌کارگردانی بری لِوینسون و بازی پریانکا چوپرا در نقش ما آناند شیلازمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه

تینا جاویدی‌پور   |   ددلاین

در پادکست سریالی اشو، اپیزودهای ۴۱ تا ۴۵ چنل بی، با شخصیتی به‌نام ما آناند شیلا آشنا شدیم، دستیار ویژه‌ی اشو بگوان که در کنار تعلیمات مذهبی‌اش و دستیاری یک گوروی شناخته‌شده و بین‌المللی (اشو بگوان)، عنوان مدیر و مسئول بزرگ‌ترین حمله‌ی بیوتروریستی صورت‌گرفته در خاک ایالات متحده‌ی آمریکا را هم کسب کرده‌است. پیش‌تر در خبرها آمده بود که ممکن است فیلمی براساس زندگی‌اش ساخته شود و حالا این خبر تایید می‌کند که فیلم شیلا در راه است:

آمازون استودیوز تولید فیلم سینمایی شیلا، یک درام مسحورکننده به‌کارگردانی بری لِوینسون و نقش‌آفرینی پریانکا چوپرا، را آغاز کرده است. در این فیلم پریانکا چوپرا نقش ما آناند شیلا را ایفا می‌کند.

شیلا از سال ۱۹۸۱ تا سال ۱۹۸۵ منشی شخصی باگوان شری راجنیش (اشو) بود و جنبش او را اداره می‌کرد. او هزاران تن از پیروان راجنیش _ معروف به فرقۀ راجنیش _ را به شهرستان کوچک واسکو واقع‌ در ایالت اورگانِ آمریکا منتقل کرد. شیلا به مقام ریاست منصوب شد، اما برخلاف انتظار او و راجنیش، این جنبش با مخالفت جامعه‌ی محلی روبه‌رو شد و به درگیری و جنگِ کامل در شهرستان واسکو انجامید. تا آنجا که شیلا برای به‌دست‌گرفتن کنترلِ حاکمیت منطقه، نقشه‌ای طراحی کرد تا به‌کمک آن در انتخابات تقلب کند. این نقشه و اقدام مرتبط با آن به حمله‌ی بیوتروریستیِ راجنیشِ سال ۱۹۸۴ معروف شد. پس از مدت کوتاهی، شیلا به‌عنوان یک فراری با اتهاماتی ازجمله آتش‌افروزی، شنود، اقدام به قتل و مسمومیتِ جمعی به اروپا گریخت. او در زمینۀ اقدام به قتل و ضرب و شتم به گناهکاربودنِ خود اعتراف کرد و به ۲۰ سال زندان در زندان فدرال محکوم و پس از ۳۹ ماه با عفو مشروط آزاد شد.

آمازون استودیوز در این خصوص اظهارنظری نمی‌کند، اما من شنیده‌ام که پروژه در آن‌جا به‌ثبت رسیده است و تهیه‌ی آن به‌عهده‌ی شرکت‌های پخش فیلمِ Permut Presentations ، Baltimore Pictures و Purple Pebble America است که به ترتیب متعلق به دیوید پرموت، لِوینسون و جیسون سوزنوف، و چوپرا است.

داستان فیلم براساس مستندِ تأثیرگذار نتفلیکس به‌نام Wild Wild Country ساخته شده است.

فیلم‌نامۀ آن را نیک یاربورو خواهد نوشت؛ شخصی که درحال نوشتن فیلم‌نامۀ فیلم Training Day (prequel) برای کمپانی وارنر برادرز است.

پریانکا چوپرا در فیلم The Matrix reboot محصول کمپانی وارنر برادرز یکی از نقش‌های اصلی را به‌عهده دارد، او همچنین ستاره‌ی فیلم‌های نتفلیکس به‌نام‌های We Can Be Heroes به‌کارگردانی رابرت رودریگز و فیلم The White Tiger به‌کارگردانی رامین بحرانی است.

لِوینسون به‌تازگی فیلم درام Harry Haft، ستاره‌ی بوکسی که از قتل‌عام جان سالم به‌در برد، را به پایان رسانده است، در این فیلم بن فاستر ایفاگرِ نقش اصلی است. لِوینسون، کارگردانِ برنده‌ی جایزه‌ی اُسکار برای فیلم Rain Man، در زمینه‌ی فیلم‌هایی که براساس واقعیت ساخته شده‌اند بسیار موفق بوده است؛ فیلم‌هایی همچون Paterno ،The Wizard of Lies و You Don’t Know Jack که در مجموع نامزدِ ۲۱ جایزه‌ی اِمی برای HBO بوده‌اند.

پرموت مشغول تهیه‌کنندگی فیلم مستند The Legend of Cocaine Island با نقش‌آفرینی ویل فِرِل برای نتفلیکس است.

مؤسسه‌ی استعدادیابیِ UTA نمایندگی چوپرا را به‌عهده دارد، شرکتِ هلدینگِ WME و بَری هیرش نماینده‌ی لِوینسون هستند، همچنین جان تیشبی از شرکت Pearlman & Tishbi نماینده‌ی پرمونت و شرکت Epicenter نماینده‌ی یاربورو است.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *