skip to Main Content
موسیقی متن پادکست سریالی لوسیزمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

موسیقی متن پادکست سریالی لوسیزمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

از اپیزود ۶۴ پیمان عرب‌زاده برای پادکست‌های چنل بی (چنل بی و بی پلاس) موسیقی می‌سازد، فعلا موزیک‌های متن پادکست را. (قبلا در این پست موسیقی‌های تیتراژ چنل بی را معرفی کرده‌ایم)

پیمان متولد دی ۱۳۶۶، متولد و ساکن تهران است. مهندسی صنایع تحلیل سیستم‌ها خوانده‌ و در کنار تحصیلات دانشگاهی، دوره‌های موسیقی کلاسیک، سولفژ و تکنیک آواز کلاسیک گذرانده. هم موسیقی می‌سازد و هم می‌خواند. اولین تجربه‌اش با چنل بی ساخت موسیقی سریال لوسی بود که از او خواستیم هم‌زمان با انتشارش به صورت یک مجموعه، برایش یادداشتی بنویسد.

این مجموعه را همین پایین، بعد از یادداشت پیمان یا در ساندکلاد چنل بی بشنوید:

از نظر بزرگان موسیقی فیلم در جهان نظیر جان ویلیامز، انیو موریکونه، هانس زیمر و جیمز هورنر؛ روح یک فیلم، موسیقی متن آن فیلم است. به عنوان مثال شما یک فیلم در ژانر ترسناک و هیجانی یا رومانتیک را یک بار با صدا و موسیقی، و بار دیگر بدون صدا و موسیقی ببینید. بدون شک در خیلی از مواقعی که آدرنالین در بدنتان ترشح می‌شد، دیگر نمی‌شود. و این قضیه در هر ژانر فیلم و سریالی صدق می‌کند.
خیلی وقت بود که همراه داستان‌های چنل بی بودم و همیشه از شنیدنش لذت می‌بردم و مدام برای بعضی صحنه‌ها موسیقی را در ذهنم تصویر می‌کردم. روزی با این دید که داستان‌ها برایم حالت فیلم پیدا کرده بود منتها یک فیلم شنیدنی؛ به این فکر افتادم که شاید تاثیر این فیلم شنیدنی جذاب روی شنونده، با موسیقی متن مختص خودِ داستان، بیش‌تر شود. این طرح را به تیم چنل بی ارائه کردم و پس از مشورت و هم‌فکری با این گروه، همکاری بنده با این تیم در پادکست سریالی لوسی آغاز شد. قدم به قدم بعد از ضبط متن هر قسمت و سپس مراحل تدوین آن، نوبت من بود که خودم را داخل قصه و در کنار کاراکترها و راپونگی و … ببینم و با موسیقی تا جایی که امکان دارد حس و حال آن لحظه‌ی داستان را، حتی به اندازه‌ی چند ثانیه هم که شده، برای شنونده ملموس‌تر کنم. شاید با موسیقی، تصویرسازیِ لحظه‌ی خواندن بیانیه دردناک توسط پدر لوسی در دادگاه، یا دیدن استخوان‌های جسد کاریتا توسط خانواده‌اش یا پیدا کردن سرنخ توسط پلیس، آسان‌تر شود.
امیدوارم این اتفاق رقم خورده باشد و توانسته باشم به کمک موسیقی تاثیری حتی اندک در ملموس‌تر کردن فضای متن و حال و هوای داستان جذاب لوسی داشته باشم. تمام تلاشم بر این بوده و هست.
پیمان عرب‌زاده

4 نظر
  1. با سلام به هموطن خوش ذوق،خوش فکر(پیمان عرب زاده) و راوی دوست داشتنی (علی بندری)…
    باید بگم که مجموعه لوسی از نظر روایت و موسیقی متن واقعا فوق العاده بود.
    من به شخصه به خودم واجب دونستم بخاطر تمام لحظاتی که با این پادکست به وجد میومدم یا اشک در چشمام حلقه میزد …
    از شما تشکر کنم.
    لحظه به لحظه ی مجموعه سریالی لوسی گواه بر این بود که تیم چنل بی اعم از مترجم،تدوین،راوی و مخصوصا آهنگساز رسالت خودشون رو به نحو احسن انجام دادند.
    فقط اگه این پست همزمان با قسمت چهارم منتشر میشد قطعا فیدبک های بیشتر و بهتری دریافت میکردید‌…چون معمولا مردم عادت به گذاشتن کامنت واسه داستانی که دیگه تموم شده ندارند(اما این موضوع چیزی از ارزش کاری شما کم نخواهد کرد؛فقط بدون که اگه در حد انتظار بازخورد نگرفتی واسه اینه که معرفی بعد اتمام داستان صورت گرفته)
    با آرزوی بهترین ها برای تیم شما

  2. جناب بندری و تیم محترمتون سلام
    من اسفند ۹۹ با سریال لوسی و آتیلا با شما آشنا شدم
    صدای شما اونقدر برای من ماندگار و آشنا شده که همانند یه دوست هرشب صداتو میشنونم انگار باهاتون ارتباط خاصی پیدا کردم.
    موفق و موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *