skip to Main Content
بالاخره حکم دادگاه پاول لرو صادر شدزمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

بالاخره حکم دادگاه پاول لرو صادر شدزمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه

فرشید نجاریان

تقریبا هشت سال بعد از دستگیری پاول لرو، ۲۰ روز مانده به چهارمین سالگرد انتشار اپیزود ۱۲ چنل بی: پادکست سریالی مسترمایند و درست فردای روزی که گزارش ما با تیتر چه خبر از آقای مسترمایند منتشر شد و در آنجا حدس‌ زدم شاید دادگاهش به‌خاطر شرایط حساس کنونی و کرونا عقب بیفتد، بالاخره حکم دادگاه پاول لرو آمد. 
باتوجه به‌ مقدمه‌ی نسبتا مفصلی که درباره‌ی پاول لرو اینجا نوشتم، صاف می‌روم سر اصل مطلب، بخشی از نوشته‌ی اون رتلیف، نویسنده‌ی گزارش و کتاب مسترمایند را بخوانید:

روز جمعه ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰، آقای پاول لروی ۴۷ ساله، باتوجه به همه‌ی جرایم و همکاری عجیب و غریب و بی‌حد و مرزش با پلیس آمریکا، و با لحاظکردن بیشتر از ۷ سالی که در بازداشت به سر برده‌است، به ۲۵ سال زندان محکوم شد.
وکیل او و دادستان فدرال اعتراض کرده‌اند که همکاری زیاد او با سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا (DEA) که باعث دستگیری همکاران سابقش شد و شهادت‌هایش برعلیه آنها، باید حکمش را بیشتر از این تخفیف می‌داد.
لرو در نامه‌ای به قاضی رونی آبرامز نوشت: «خشونت‌های در این پرونده اشتباه بود و من مسئولیت کامل کارهایم را به‌عهده می‌گیرم. دست‌های من به خون آلوده‌است.»
نظر قاضی آبرامز البته این بود که اظهار پشیمانی لرو توخالی‌ست:
«هیچ شکی نیست که پاول کالدر لرو مسحق این است که باقی عمرش را در زندان بگذراند.» او در حالی‌که لرو را خطر بزرگی برای جامعه خواند اضافه کرد:
«اندازه و شدت جرایم آقای لرو نفس‌گیر است. جلوی من مردی ایستاده که تبهکاری‌اش در حد گروه‌های تبهکاری فیلم‌ جیمز باند است.» و ادامه داد: «اما حکم نهایی باید همکاری ایشان با قانون و خطری که به‌خاطر آن کرده بود را لحاظ می‌کرد. اگر قاضی به شاهدانی که با قانون همکاری می کنند، تخفیف قابل توجهی در حکم نهایی‌شان ندهد، سیستم قضایی جنایی متضرر خواهد شد و آدم‌های کمتری ترغیب می‌شوند که با قانون همکاری کنند.»

36 نظر
    1. من با پال لرو ، حکمی که نهایتا گرفت و عاقبت همدستهاش کاری ندارم.
      بنظر من همون اول که دستگیر شد دوتا پیشنهاد ممکنه داده باشه
      اول اینکه فرض کنیم خالق بیت کوینه و معامله اون یک میلیون بیت کوین با دولت که زیاد فرضیه جالبی نیست
      دوم حل یا کدگشایی اسکریپت هایی که ساخته که خیلی بنظرم منطقی میاد اگه توجه کنیم که دولتها تشنه و نیازمند نفوذ به زندگی خصوصی افراد هستن.

  1. به نظر من این قسمت زندگی پاول که دستگیر شد شبیه بازی مونوپولی میمونه
    یه جای بازی همه رقیبات هتل هاشون ساختن و قدم به قدم اگه بازی کنی کلی دارایی تو از دست میدی . اما یه راه فرار وجود داره اون هم اینکه بری تو زندان… تا ۳ دست نمیتونی بازی کنی و یه فرصت نفس کشیدن پیدا میکنی. حالا پاول هم دقیقا همین کارو کرده خودشو به زندان انداخته تا ببینه چه باید بکنه… فکر میکنم انقدر باهوش هست که همونطوری که رفته تو همونطوری هم میاد بیرون..
    البته امیدوارم که اینطور باشه ،
    چون به نظر من دنیا به چنین ادمایی نیاز داره

    1. واقعا دنیا به قاچاقچی و تبه کار و قاتل و زباله چه نیازی داره ؟
      این تفکر شما نشون میده ذهنت طوری طراحی شده که اگر آی کیو ی کافی داشتی خودت هم به همچین موجودی تبدیل میشدی .

    2. رفیق چرا اینقد احساسی برخورد میکنی با قضیه :)) به نظرم تحت تأثیر تعریف کردنه علی بندری از پاول خوشت اومده !! اگه جایی که اون حکومت میکرد به دنیا میومدی و یه کم لغزش میکردی فاتحت خونده بود که قربونت بشم! دنیا واقعا به همچین کسایی نیاز نداره !!
      کسی که باعث مرگ میلیون‌ها آدم شده (مستقیما روی مرگ خیلیا تأثیر داشته با تجارت اسلحه، یا زندگی خیلیارو با مواد مخدر نابود کرده؛ خیلی خانواده‌ها به خاطر بلندپروازی‌های این بزرگوار نابود شدن و …)
      به نظرم دنیا بیشتر به امثال بیل گیتس و ایلان ماسک و امثال اینا نیاز داره 😐 که حداقل یه مقدار دنیا رو جای بهتری کنن.

      1. اگه یکم اطلاعات درست داشتی از جهانی که توش داری زندگی میکنی هیچ وقت نمیگفتی دنیا به آدمایی مثله بیل گیتس نیاز داره شرایطی که توش هستیم ( کرونا ) زیر سر کسایی که اسمشون رو بردی هست . تحقیق کافی کن لطفا بعد صحبت کن .

    3. به نظرمن هیچ یک از ماها قدرت و توانایی حکم صادر کردن برای زندگی افراد دیگه رو نداریم. هر انسانی هر موجودی توانایی این رو داره که وقتی شرایط محیا باشه تبدیل به چیزی فراتر یا فروتر از موجودیت قبلیش بشه. مثلا در نظر بگیرید یه ماده ی شیمیایی درون یه محفظه ی بسته اگه شرایط تبدیل شدن رو بهش اضافه کنیم. صد در صد تغییر میکنه. اصلا اساس این جهان بر این پایه است. تغییر فلسفی ترین حقیقت هستی عه. حالا میمونه مسیر تغییری که میکنیم. مسیر تغییر هر موجود بسته به درونیات و ساختار اون موجود عه که یا به قول دوستمون در سمت تحسین پائول لرو و یا در سمت تحقیر اون پیش میره. ولی در نهایت هیچ یک از تغییرات رو نمیشه دقیقا سنجید که منجر به چه تغییر دیگری تو حقیقت موجود دیگری میشن( یعنی یا تغییر به سمت راست میکنی و در پی این تغییر، زندگی یه نفر به عرش میرسه و یا تغییر میکنی و زندگی یک نفر به سمت نابودی میرسه). پس بیاید جای حکم صادر کردن نگاهی بیندازیم به سمت تغییراتی که ما میتونیم بهش منجر بشیم.

      1. باهاتون موافقم قضاوت نمیکنم ، خیلی چیزا تاثیر دارن ، اما اینم میدونم انسانها آزاد آفریده شدن و با قدرت اختیار میتونن انتخابهای بهتری بکنن ، اما درنهایت قضاوت کارمن نیست

  2. هیچ وقت جنایتکارها نیستن که منو میترسونن، بلکه افرادی هستن که از این افراد حمایت میکنن و از فسادها و جنایتهاشون استقبال میکنن،چون به جامعه این هشدار رو میدن که قراره فردا ناهنجارهای بیشتری تربیت بشن .

  3. سلام به همگی بخصوص به عوامل چنل بی.
    اول تشکر میکنم از اینکه این قسمت رو اضافه کردید تا پیگیر افرادی که داستانشون را برامون روایت کردید باشیم.
    به نظر من افرادی مثل پالرو ، راس اولبریک و … بنیانگذار عصر جدیدی هستند.
    این راه ادامه دارد و بعد بازداشت پاول لرو و راس اولبریک قطعا تمام نخواهد شد.
    عصری که نفوذ دولت ها به شدت بر ملت ها کمتر خواهد شد و آزادی به شکلی دیگر بیان خواهد شد.

    1. چه مقایسه اشتباهی. امثال پاول لرو کارچاق کن دولت‌ها هستند (همین چیزایی که به خاطرش انقدر پرونده لرو امنیتیه)
      این دولت‌ها شامل همه‌ی دولت‌هاست از ایران بگیر تا اسراییل و حتی خود آمریکا (ایپزود رویای آمریکایی) فرق راس اولبریک و پاول لرو اینه که قفل لپ تاپ اولبریک رو هنوز نتونستن باز بکنن اما پاول لرو کل سیستم تروتراست و کل مهره‌هاش رو تقدیم دولت آمریکا کرد.

      1. جهت اطلاع بگم که اگه تا الان قفل لپ تاپ راس اولبریک باز نشده به لطف برنامه E4M لرو(Tour امثال اون ……) هست.
        در بحث رمزنگاری همه میدونم که پالرو نابغه بوده و همه سیستم های موجود در شبکه فروش داروهای غیر مجاز رو خودش رمزنگاری کرده بود و تنها علت همکاریش با دولت امریکا بهای هست که بابت آزادیش باید پرداخت کنه.
        و به نظر من راس اولبریک فردی هست که داشت با زیرساختی که پالرو محیا کرده بود اهداف سیاسی و بیزنسی و… خودش رو دنبال میکرد.
        در انتها باید بگم تمام برنامه رمزنگاری برای حفظ حریم شخصی سازمانها،دولت ها،ارگانهای نظامی و تجاری برای جلوگیری از جاسوسی هست و پالرو طبق مانیفست که انتهای برنامه E4M نوشته بود خواستار حفظ حریم شخصی افراد برای جلوگیری از جاسوسی دولت ها شده بود.

  4. واقعا دنیا به قاچاقچی و تبه کار و قاتل و زباله چه نیازی داره ؟
    این تفکر شما نشون میده ذهنت طوری طراحی شده که اگر آی کیو ی کافی داشتی خودت هم به همچین موجودی تبدیل میشدی .

    1. نمیشه گفت که وجودش نیازه یا نه ، در هر صورت خواهد بود باید دید چطور میشه مدیریتش کرد ،چرا که تصور جامعه صد درصد سالم از این منظر غیر ممکنه به نظرم

  5. اگر خالق بیتکوین لرو باشه، با توجه به اهمیت فوق العاده آن در آینده با فروپاشی احتمالی دلار توسط آن، لرو در حد البرت انیشتن و یا داروین مطرح خواهد شد. عظمت انسان اگر در راه راست کانالیزه میشد چقدر زیبا بود

    1. لرو تا ده سال اینده چنان اهمیتی از بابت بیت کوین پیدا میکند که با معامله با دولت امریکا ازاد میشود هرگز ۲۵ سال در زندان نمی ماند هرگز

      1. ارزش بیت کوین های لرو در حال حاظر ده ملیارد دلار است . ده سال اینده ارزش بیت کوین های لرو چقدر است؟ از بودجه کشورهای زیادی بیشتر است

  6. سلام به همگی.
    من در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۹ در رابطه با این پادکست پیام گذاشتم. به نظر من فردی مانند پالرو در عرصه حفظ حریم شخصی پیشرو هست. و با نوشتن برنامه‌ های رمزنگاری مثل E4M نفوذ دولت‌ها رو به حداقل رسوند. هرچند از این ابزار در جهت اهداف مخرب استفاده کرد ولی هدیه او به این دنیا کاهش نفوذ دولت ها بر زندگی افراد جامعه بود و هست با استناد به افزایش نرخ برابری بیت کوین در مقابل دلار گویای این مسئله است. امروزه از برنامه های رمزنگاری جهت حفظ اطلاعات بانکی، شخصی، صنعتی، نظامی و غیره استفاده می شود. جدایی از شخصیت پالرو چیزی که او به دنیای ما داد قابل احترام است.

  7. چقدر تاسف برانگیز که چهارتا بچه جذب چنین قاتلی شدن! کاش سر خانواده خودتون بیاد بلایی که اون مردک سر آدمای بیگناه آورد تا متوجه بشین. یا اون موادی که تو کارش بود، دامن خانوادتونو بگیره. اگه آدمای عوضی مثل ابن هستن و ما شاهد این جرم و جنایتیم، به خاطر همین قشر احمق و دهن بین هست!

  8. به باور من لرو چیزی بیشتر از حکومت کشورها نیست ،تمام کارهایی رو که انجام داده تمام حکومت های دنیا دارن با شدت زیاد و در مقیاس خیلی بزرگتر انجام میدن،فقط چون لرو تنها بوده و اونا رو بازی نداده بهشون نساخته و کشوندنش پایین ،اگه داستانش و با دقت دنبال کرده باشید اینو همه جای داستان میبینید
    پس من طرفدار لرو م🖐️

    1. اشتباهت همین جاست لرو نه تنها حکومت های بزرگ رو بازی نداد بلکه خودشم کلا مزدور بوده از کدینگ و درامد زیاد سیستم داروخونه ایش یهو بشه کسی که تکنولوژی جنگی اونم بهحکومت ها میفروشه؟ طرز فکر کاملا بچگونه ست کلا با ۶-۵ نفر امپراطوری میچرخوند تو قسمت های اول گفته شد خیلی ریسیست بوده و جالبه با اون تفکر بیشتر با اسرائیلی ها استفاده میکرد دفتر دستکشم همونجا بود
      من احتمال میدم پروژه لرو کار یک دولت دیگه بوده و امریکا بعد از فهمیدن خواسته بگه رئیس کیه که البته بازهم با ساخت و پاخت های فوق سری خیلی موفقیت بدست نیاورد
      در انتها پیشنهاد میدم اپیزود یونابامبر رو گوش بدید و دو شخصیت رو مقایسه کنید
      یونابامبر رو در دهه ۷۰ میلادی اون با وجود اینکه تکنولوژی خاصی جز تشخیص گروه خونی وجود نداشت تونستن گیر بیارن بعد تو عصر اینترنت که هر کلیکی که میکنی یک ردپا ازت بجا میگذاره اسمشم نفهمیده بودن؟؟؟

  9. کاملا مشخصه که سود پلیس آمریکا از همکاری با پائول لرو پیدا کردن همون سردار سپاه ایران در خرید از پائول لروکس بوده که فکر کنم همه فهمیدن الان که کی بود و عاقبتش چی شد !

  10. اگه یادتون باشد اون موقع ها ( دوران شهرام جزایری ) یه قایق ایران خریده بود ولی گم شده زود که پیدام نشد و هیچکی گردن نمیگرفت
    احساس کردم اون قایق غرب شده ی پانامایی همونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *