Skip to main content

مجله‌ی مشهور سعودی گزارش مفصلی رو از از یک نویسنده‌ی معروف اسرائیلی منتشر کرد.

این خبر از چند جهت خبر مهمیه. برای مخاطبین کانال بی یک جنبه‌ی جالب ماجرا اینه که این نویسنده Ronen Bergman همون کسیه که گزارش عملیت رد فالکون رو نوشته. گزارشی که در اپیزود هفتم کانال بی تعریف کردیم و توش ماجرای یک پرونده‌ی تاریخی جاسوسی موساد از سوریه بررسی می‌شد. اگر اسمش رو گوگل کنین البته می‌بینین که ین آقا موضع‌گیری‌های تند علیه ایران هم کم نداره. از جمله درباره‌ی پرونده انفجار مرکز یهودیان در بوینس آیرس آرژانتین در سال ۱۹۹۴.

حالا «المجله» که گردانندگانش به خانوده سلطنتی سعودی خیلی نزدیکند از این نویسنده گزارشی منتشر کرده که توش ایران رو به خاطر نقشی که ادعا می‌شه در انفجار آمیا داشته مسئول می‌دونه و حرفش اینه که حالا که ترامپ اومده باید امیدوار باشیم خانوده‌های آسیب‌دیده‌ها بتونن غرامتشون رو از اموال ضبط شده‌ی ایران در امریکا بگیرن.

با توجه به نزدیکی مجله به خانواده سلطنتی همین که مقاله‌ی یک نویسنده‌ی مشهور اسرائیلی اونجا چاپ شده اتفاق مهمیه و نشانه‌ی دیگریه از نزدیکی فزاینده‌ی اسرائیل و عربستان. مجله رو همون ناشر الشرق الاوسط پرمخاطب‌ترین روزنامه‌ی عربی منتشر می‌کنه. خود مجله فقط عربیه اما سایتشون انگلیسی، و در کمال تعجب فارسی، هم داره.

رونن برگمن نویسنده‌ایه که نوشته‌های زیادی درباره‌ی مسایل امنیتی اسرائیل در رسانه‌های اسرائیلی و امریکایی منتشر می‌کنه.

 

اپیزود هفتم کانال بی رو که توش یکی از گزارش‌های مهم و تاریخی برگمن تعریف شده اینجا بشنوین:

منبع

دیدگاهتان را بنویسید