Skip to main content
در اپیزود چهارم پادکست درباره‌ی دادگاه جوهر سارنایف یکی از دو برادری که در ماراتن بوستون بمب‌گذاری کردن شنیدیم و با جودی کلارک وکیل معروفی که به جز جوهر سارانیف از متهمین غیرقابل دفاع دیگری هم دفاع کرده آشنا شدیم.
خبری که این هفته منتشر شده اینه که جودی کلارک، وکیل فعلی سارنایف، که قبلاً هم وکیل دو بمبگذار دیگر به نامهای اِریک رودولف و تد کازینسکی بوده، از دادگاه تجدید نظر درخواست کرده تا جاش رو با یک وکیل خبره کالیفرنیایی به نام کلیفورد گاردنرعوض کنه. از جمله موکلان قبلی آقای گاردنر، اسکات پیترسن است که به جرم قتل همسر باردارش در سال ۲۰۰۲ محکوم به اعدام شده و پرونده تجدید نظرش در جریانه.
خانم کلارک در درخواست خودش اعلام کرده که این جایگزینی هم از نظر هزینه و هم از لحاظ کیفی به نفع موکلش خواهد بود. او اضافه کرده که  آقای گاردنر از باسابقه ترین وکلای تجدیدنظر احکام اعدام در آمریکاست. تخصص ویژه او در دفاع از متهمین معروف و خبرساز است، که جلسات دادگاه متعدد و پیچیده ای داشته اند.
سارنایف از زمان آخرین دادگاهش در سال ۲۰۱۵ در یک زندان فوقِ امنیتی در ایالت کلورادو نگهداری میشه، و روز جمعه ۱۸ ژانویه رضایتنامه تعویض وکیل رو امضا کرده.
تیم وکلای سارنایف یک سال پیش درخواست تجدید نظر کردند ولی هنوز اعلام نکردند که برچه پایه ای خواستار تغییر حکم اعدام شدند.
اپیزود چهارم پادکست کانال بی با عنوان بدترین بدترین‌ها رو اینجا بشنوین.
مترجم: روشن

دیدگاهتان را بنویسید