Skip to main content

یکی از پرحاشیه‎ترین ماحراهایی که تو کانال بی شنیدیم قصه‌ی ال چاپو، تبهکار معروف مکزیکیه که دو بار تا حالا از زندان‌های مکزیک فرارکرده و الان هم که زندانیه هر روز یه چیزی که یه جوری بهش ربط داره تو اخبار هست. یکی از این اخبار که هفته‌ی پیش منتشر شد درباره‌ی دوبرادر دوقلو بود که به ال چاپو خیانت کردن.

مارگاریتو و پدرو فلورس دوقلوهای سی‌وچندساله‌ی هم‌سان از پدر مکزیکی مهاجری که در نوجوانی بسته‌بندی هروئین، ماریجوانا و کوکائین رو به‌خوبی به پسرهاش یاد داده‌بود تا تجارت محدودش در دهه‌ی ۱۹۸۰ رو پیش‌ببره، برای اولین بار ال چاپو رو تو سینالوا برای ادامه‌ی تجارت خانوادگی ملاقات کردن. به‌نظر می‌رسه که پدرشون اون‌ها رو به واسطه‌های سینالوا و کارتل بلتران لیوا معرفی کرده‌بود. این ملاقات سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد.

کارتل سینالوا محموله‌های بزرگی از هرویین و کوکایین رو به‌صورت اعتباری به اون‌ها فروخت و نزدیک مرز توی آمریکا تحویل‌شون داد. فقط در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ این دوقلوها ماهانه هزاروپونصد کیلو کوکایین تو خیابون‌های شیکاگو، کلمبوس اوهایو، سینسیناتی، فیلادلفیا، نیویورک و واشنگتن فروختن و درآمدی بیش‌تر از یک میلیارد دلار به‌دست آوردن. گزارش‌های محدود موجود از روی اسناد قضایی، فروش ۶۰تن کوکایین در هفت سال رو نشون می‌ده و به گفته‌ی مقامات، این‌ها درآمدی بالغ بر چند میلیارد دلار داشتن.

از زندگی دوقلوهای فلورس چیز زیادی در دسترس نیست جز نزدیک به پونصد سند قضایی که نشون می‌دن اون‌ها چه‌طور به ال چاپو معرفی شدن و بعدها به پلیس مبارزه با مواد مخدر آمریکا در دستگیری ۵۴ قاچاقچی بزرگ مواد مخدر تو آمریکا و همچنین دستگیری ال چاپو در مکزیک کمک کردن. باقی زندگی این دو برادر بنا به توافقی که با مقامات مبارزه با مواد مخدر آمریکا (DEA) صورت‌دادن طبقه‌بندی شد. این اسناد اون‌ها رو کلید دستگیری ال‌چاپو معرفی می‌کنن: فلورس‌ها در مجموع ۷۴ فایل صوتی از مکالمات‌شون با ال چاپو و باقی سردسته‌های فروش مواد مخدر در اختیار مقامات گذاشتن و شهادت‌شون در برابر دولت مکزیک منجر به استرداد ویسنته زامبادا و ال چاپو شد.

دو برادر در سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفتن به‌صورت داوطلبانه با ماموران DEA وارد توافق همکاری بشن و در ازای اون، حکم حبس ابد براشون صادر نشه. روز ۲۷ ژوئن ۲۰۱۵ در برابر قاضی روبن کاستیو برای شنیدن حکم‌شون حاضر شدن و بعدازظهر همون روز به ۱۴سال حبس محکوم شدن. قاضی کاستیو بنا به توافق صورت گرفته نمی‌تونست برای این قاچاق‌چی‌های قدرتمند حکمی بیش‌تر از ۲۰سال صادر کنه ولی صحبت‌های اون در جریان دادگاه خوندنی و جالبه. قاضی به اون‌ها گفت: من شما رو تا پایان زندگی‌تون به زندان نمی‌فرستم، ولی در واقع شما مادام‌العمر محکوم‌اید. شما و خانواده‌هاتون برای همیشه باید از خودتون بپرسین که آیا اون ماشین یا موتور به سمت من می‌آد یا نه، آیا اون‌ها قصد جون ما رو دارن یا نه. هر بار که ماشین‌تون رو روشن می‌کنین نگرانید که آیا منفجر می‌شه یا نه…

دوقلوها کارتل سینالوا توی شیکاگو رو منهدم کردن و در سال ۲۰۰۹ خودروی پدرشون در صحرای سینالوا پیدا شد که روی شیشه‌ی جلو پیغامی براشون گذاشته‌شده‌بود: ساکت باشید یا سرش رو براتون می‌فرستیم. پدر فلورس‌ها هنوز پیدا نشده.

اصل این مطلب رو که به کمک نویسنده‌ی همکار بلاگ کانال بی، اسد، ترجمه و خلاصه شده می‎تونین اینجا بخونین.

قسمت دوم کانال بی رو درباره‌ی ال چاپو و فرارهای تاریخی و دوران سازش از زندان از ناملیک بشنوین

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/238782234″ params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /].

دیدگاهتان را بنویسید