Skip to main content

داعش تأیید کرد که ترکی بن علی، مفتی و رهبر شاخه‌ی بحرین این گروه، در بمباران نیروهای ائتلاف در رقه کشته شده. بن علی سی‌وچهار ساله نقشی محوری در تشویق مردم سرت لیبی به بیعت با ابوبکر بغدادی رهبر داعش داشت. بن علی سال ۲۰۱۳ به سرت رفته بود و امام مسجد رباط در سرت بود. طبق گزارش‌ها او جولای ۲۰۱۵ در نماز عید فطر در رقه شرکت کرده بوده ولی بعد به سرت برگشته بود تا جای خالی انباری، رهبر داعش در سرت در حمله آمریکا کشته شده بود، را پر کند.

ترکی بن علی زاده‌ی شهر محرق بحرین بود و در دانشسرای مطالعات اسلامی و عربی در دوبی مشغول درس خواندن بود که پلیس به خانه‌ی او در شارجه حمله کرد و او را به بحرین برگرداند. در بحرین هم به دلیل گرایش‌های تندروانه از امامت مسجد بازار محرق برکنار شده بود تا این‌که بالأخره در سال ۲۰۱۵ دولت بحرین شهروندی‌اش را هم لغو کرده بود.

در داستان تلاش برای نجات پیتر کسیگ در کانال بی شنیدیم که تنها امید برای نجات جان او، متقاعد کردن ترکی بن علی بود. مذاکره‌کنندگان با ابومحمد مقدیسی روحانی اردنی و آموزگار و الگوی بن علی دیدار کردنئ تا برای جلب نظر بن علی پادرمیانی کند ولی دولت اردن با بازداشت مقدیسی این تلاش را ناکام گذاشت. ماجرای پیتر کسیگ را در کانال بی بشنوید.

مترجم: کیوان

منبع

دیدگاهتان را بنویسید