Skip to main content

نتفلیکس بارانی از سریال‌هایش را بر سر مشترکین خود ریخته، اتفاقی که نتیجه‌ی موفقیت سریال‌هایی مثل خانه‌ی پوشالی در این شبکه است.

حالا یکی از آخرین مجموعه‎های این شبکه، ال چاپو، زیر آتش حمله قرار گرفته است. از طرف چه کسی؟ شخص ال چاپو. این سریال طبق توضیح نتفلیکس درامی به زبان اسپانیایی است که داستان واقعی ظهور، بازداشت و فرار سلطان مکزیکی مواد مخدر خواکین ال چاپو گوزمان را روایت می‌کند.

تیم حقوقی ال چاپو ادعای «واقعی بودن» این مجموعه را زیر سوال برده است. علت دیگر این اختلاف ظاهراً این است که نتفلیکس حاضر نشده بابت استفاده از نام و شخصیت ال چاپو پولی به او بپردازد، که اقدامی است شجاعانه (و چه بسا احمقانه).

اگرچه عجیب است که یک سلطان مواد مخدر تا این اندازه بدنام و خطرناک بابت مثبت نبودن تصویری که ازش ارائه شده به دادگاه شکایت کند، ولی تمایل شدید ال چاپو برای جلب توجه رسانه‌ها قبلا هم او را به دردسر انداخته است.

وکیل ال چاپو در مصاحبه‌ای در این‌باره گفت: «ما هر اقدام حقوقی‌ای که لازم باشه انجام می‌دیم. من منتظر دستور خواکین برای شروع هستم. قراره این کار به جای مکزیک در امریکا انجام شه، چون اونجا قوانین بهتری برای دفاع از حریم زندگی خصوصی افراد وجود داره.»

این مجموعه تحسین بسیاری را برانگیخته، اگرچه به اندازه سریال نارکوز مورد اقبال قرار نگرفته است. باید صبر کنیم و ببینیم آیا در ادامه انتظارات نتفلیکس رو برآورده می‌کند یا نه.

مترجم: مهسا

منبع

دیدگاهتان را بنویسید