Skip to main content
خواکین ال‌چاپو گوژمان، خطرناک‌ترین و ترسناک‌ترین نارکو-تروریست بعد از پابلو اسکوبار بوده است. اما بالاخره زمانی‌که دو تن از توزیع‌کننده‌هایش علیه او شهادت دادند، به دست عدالت سپرده شد.
 
مارگاریتو و پدرو فلورس، برادران دوقلو از شیکاگو سال‌های سال در ارتباط تنگاتنگ کاری با ال‌چاپو بودند و هم‌اکنون تحت حمایت قانون حفاظت از شهود زندگی می‌کنند.
 
اخیراً در کتابی جدید با عنوان «Cartel Wives»، همسران این دو برادر جزئیاتی را از زندگی در درونی‌ترین لایه خطرناک‌ترین و سود‌ده‌ترین کارتل مواد مخدر فاش کرده‌اند.
 
آنها بصورت ناشناس در یک کلیپ ویدئویی تبلیغاتی که برای Business Insider تهیه شده است حاضر شده‌اند و در مورد زندگی در جایی که بخشی از ثروت ال‌چاپو نگهداری می‌شده است صحبت کرده‌اند. 
 
«طی سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ شوهران‌مان ۲ میلیارد دلار پول نقد را به مکزیک منتقل کردند و ما این خانه‌های پر از پول نقد را با چشمان خودمان از نزدیک دیدیم. آنها دیوارهایی مجهز به جک‌های هیدرولیکی داشتند که درست مانند فیلم‌های ۰۰۷ میلیون‌ها دلار را از دل دیوار بیرون می‌آوردند.» این چیزی است که یکی از زنان ناشناس در فیلم تبلیغاتی به زبان می‌آورد.
 
«ما یک اتاق پر از پول داشتیم. حدود یک تا دو میلیون دلار برای هزینه‌های روزمره که چندان هم غیرمتعارف نبود».
«کارگرهایی بودند که در شیفت‌های ۸ ساعتی و سه شیفت در روز فقط مشغول شمردن پول بودند. طی دو ساعت چیزی نزدیک به یک میلیون دلار را می‌شمردند. داریم در مورد اسکناس یک دلاری و پنج دلاری و ده دلاری حرف می‌زنیم. پول نقد کف خیابان».
 
«آیا از این همه پول سود می‌بردیم؟ آیا زندگی خوبی داشتیم؟ البته که داشتیم. خوب می‌خوردیم. ولخرجی می‌کردیم. مسافرت می‌رفتیم و بعضی اوقات یک ماه در بهترین هتل‌های ساحلی می‌گذراندیم. اما آخر سر می‌دانستیم چیزی که برایمان اهمیت دارد، عشق و خانواده و سادگی است».
 
برادران فلورس برای ال‌چاپو و کارتل‌اش به عنوان توزیع‌کننده فعالیت می‌کردند که این نقش باعث شده بود آنها منبع باارزشی از اطلاعات دست اول برای پلیس باشند. آنها از بالاترین مقامات کارتل تا توزیع‌کننده‌های خرده‌پا را می‌شناختند.
این دو برادر در مقابل «تخفیف در مجازات» و «قانون حمایت از شهود برای خود و خانواده‌شان» اطلاعاتی به پلیس دادند که سبب بازداشت ۵۰ نفر شد که ۴۰ نفرشان در نهایت محکوم شدند.
برادران فلورس کمر ال‌چاپو را شکستند. اما حالا باید تا آخر عمر در ترس زندگی کنند.
قاضی ایالتی، روبن کاستیلو هنگام آزادی به آنها گفت: « با اینکه عملا نمی‌توانم شما را به ادامه‌ی زندگی محکوم کنم، اما شما اینجا را در حالی ترک می‌کنید که به زنده‌بودن محکومید. هر بار که اتوموبیل‌تان را استارت می‌زنید، منتظرید ببینید روشن می‌شود یا منفجر».
اپیزود دوم پادکست را با موضوع زندگی و فرارهای تاریخی ال چاپو از زندان اینجا بشنوید.
مترجم علی صومی

۵ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید